اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت‌های ترافیکی تهران در روز یکشنبه


جانشین رئیس پلیس راهنمایی نیروی انتظامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی برای روز یکشنبه و برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میادین اصلی شهر را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین رئیس پلیس راهنمایی نیروی انتظامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی برای روز یکشنبه و برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میادین اصلی شهر را تشریح کرد.

سرهنگ حسن عابدی اظهارکرد: با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) علاوه بر اینکه در تکایا، حسینیه ها و مساجد مراسم سوگواری و عزاداری برگزار خواهد شد در برخی از میادین اصلی تهران نیز دسته‌جات و هیأت های عزاداری و همچنین شهروندان تجمع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس صبح روز یکشنبه در میدان هفت تیر ، ظهر روز یکشنبه در میدان‌های فاطمی و امام حسین (ع) و عصر روز یکشنبه در میدان امام خمینی(ره) هیأت های عزاداری تجمع خواهند کرد، گفت: در این ساعات برخی از محورها و معابر عبوری به این میادین مسدود شده و تردد از مسیرهای جایگزین و اطراف صورت می گیرد، بنابراین توصیه این است که شهروندان در این روز و ساعات با خودرو از این معابر تردد نکنند.

عابدی اضافه کرد: علاوه بر این در چند میدان دیگر همچون میدان نبوت و همچنین اطراف برخی از حسینیه ها و مساجد بزرگ و امام زاده‌ها نیز همکاران ما در پلیس راهور مستقر بوده و نسبت به روان سازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

آماده باش صد در صدی پلیس در بهشت زهرا(س) و معابر

جانشین رئیس پلیس راهنمایی نیروی انتظامی همچنین به طرح پلیس راهور در اطراف مراکز خرید و تجاری و بهشت زهرا(س) اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم حجم مراجعات شهروندان به بهشت زهرا(س) افزایش یافته است به همین دلیل همکاران من در این محدوده در آماده باش صد در صدی بوده تا نسبت به روان سازی ترافیک اقدام کنند.

عابدی افزود: درنقاط مرکزی پایتخت به ویژه محدوده بازار تهران، خیابان جمهوری، خیابان مولوی، خیابان مصطفی خمینی، میدان بهارستان و ... نیز با توجه به تعطیلی چند روز، مراجعات به اوج خود رسیده و عوامل پلیس راهور نیز با حضور در سطح معابر ضمن روانسازی ترافیک با تخلفات به ویژه تخلفاتی نظیر پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه و ... برخورد خواهند کرد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد که در روزهای پایانی سال به جای استفاده از خودروهای تک سرنشین ، مترو و اتوبوس را برای رسیدن به مقصد استفاده کنند تا از حجم ترافیک سنگینی که در سطح معابر پایتخت ایجاد شده کاسته شود.


ویدیو مرتبط :
طوفان در تهران روز یکشنبه تاریخ 28/تیر /94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محدودیت‌های ترافیکی روز شنبه در تهران


در اطلاعیه شامگاه پنجشنبه پلیس راهور ناجا بر ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها تا ساعت 24 روز شنبه 16دیماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس تأکید شده است.

ایرنا: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، در پی تعطیلی روز شنبه در سطح استان تهران با انتشار اطلاعیه ای محدودیت های ترافیکی محورهای سطح استان را با هدف افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه اعلام کرد.

در اطلاعیه شامگاه پنجشنبه پلیس راهور ناجا بر ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها تا ساعت 24 روز شنبه 16دیماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس تأکید شده است.

در این اطلاعیه ضمن تأکید بر تداوم ممنوعیت تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس، همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 الی 23 روز شنبه 16 دیماه از کرج به سمت مرزن آباد نیز ممنوع اعلام شده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 23 از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

بنابه این گزارش، در محور هراز نیز تردد تمامی تریلرها کماکان ممنوع بوده و رفت و آمد تمامی کامیونها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی 23 روز چهارشنبه 13 دیماه و از ساعت 6 الی 23 روزهای جمعه و شنبه 15 و 16 دیماه از محور هراز ممنوع اعلام شده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 الی 22 روز شنبه 16دیماه از رودهن در محدوده مشاء به سمت آمل ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:30 الی 22 از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه مجاز خواهد بود.

در محور دماوند نیز تردد تمامی تریلرها به استثنای حاملان سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14الی 23 روز چهارشنبه 13 دیماه و همچنین از ساعت 6 الی 23 روزهای جمعه و شنبه 15 و 16 دی ماه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

اطلاعیه مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین تصریح ساخته است که تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 الی 22 روزهای جمعه و شنبه 15و 16 دی ماه در محورهای قدیم رشت قزوین و بالعکس ممنوع است.

گفتنی است؛ کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران در پی افزایش آلودگی هوای تهران و ادامه پایداری جوی و به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، تمامی مدارس، مراکز آموزش عالی، دانشگاهها، ادارات، وزارتخانه ها، نهادها و مؤسسات دولتی و عمومی و بانکها به جز مراکز درمانی، اورژانس و آتش نشانی در استان را تعطیل اعلام کرد.