اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه مهندس برق به اتهام آزار زن بیمار



  مهندس برق، زمانی که زن بیمار را سوار خودرواش کرد، او را مورد آزار و اذیت قرار داد و درکنار خیابان رهایش کرد. این مرد صبح دیروز در مقابل قضات جنایی دادگاه کیفری ایستاد و ابراز پشیمانی کرد.

آبان‌ماه ‌سال ٩٤ بود که زن جوانی درحالی ‌که به شدت شوکه شده بود و حال مناسبی نداشت، به پلیس مراجعه کرد و ماموران را درجریان ربوده‌شدنش ازسوی یک راننده پراید قرار داد. این زن ٢٨ساله در توضیح جزییات ماجرا به ماموران پلیس چنین گفت: «چند وقتی می‌شود که متوجه شده‌ام، به بیماری سرطان مبتلا هستم.

 

برای همین حال و روز خوشی نداشتم. روز حادثه شوهرم با من تماس گرفت و گفت که شب از محل کارش دیر به خانه می‌آید. من هم برای این‌که درخانه تنها نمانم و از آن‌جا که حال خوبی نداشتم، تصمیم گرفتم به خانه مادرم بروم. برای همین از خانه خارج شدم و در خیابان یافت‌آباد منتظر تاکسی ماندم. همان لحظه یک خودروی پراید سفیدرنگ مقابلم توقف کرد و من هم به خیال این‌که مسافرکش است، سوار شدم. در راه راننده سر صحبت را باز کرد.

 

من هم وقتی دیدم که جوان مودبی است، با او صحبت کردم. ما کمی با هم درد و دل کردیم تا این‌که ناگهان متوجه شدم او مسیر را منحرف کرده و از راه دیگری می‌رود. برای همین به شدت اعتراض کردم، ولی او اهمیتی به اعتراضم نداد. می‌خواستم از خودرو پیاده شوم ولی نتوانستم. درهمین زمان راننده خودرو را متوقف کرد و به صندلی عقب آمد. هرچه سعی کردم از دست او فرار کنم، فایده‌ای نداشت. او با مشت به صورتم کوبید و درنهایت مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد از مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرد و متواری شد، ولی من توانستم شماره پلاک خودرو را بردارم.»


با اعلام این شکایت موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و تلاش برای دستگیری متهم آغاز شد. در ادامه با توجه به این‌که شاکی، شماره پلاک خودروی متهم را دراختیار داشت، کار دستگیری متهم برای ماموران ساده‌تر شد و آنها همان شب توانستند صاحب این خودروی پراید را شناسایی و دستگیر کنند.


این پسرجوان در بازجویی‌ها منکر هرگونه جرمی شد، ولی در مواجه حضوری با شاکی چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافت و سرانجام به آزار این زن اعتراف کرد. وی در بازجویی‌ها به ماموران گفت: «وقتی این زن را سوار کردم، وسوسه شدم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم.»


با اعتراف متهم پرونده وی برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز این پسر در مقابل قاضی اصغرزاده رئیس شعبه و مستشارش قرار گرفت. در ابتدای این جلسه شاکی که با دیدن متهم به شدت ترسیده بود و حال خوبی نداشت، درحالی ‌که اشک می‌ریخت، به قضات گفت: «آن روز وقتی این پسر مرا ربود، به او گفتم که بیمار هستم و التماس کردم که رهایم کند، ولی او اصلا توجهی به التماس‌هایم نکرد و مرا آزار داد. این موضوع آن‌قدر در روحیه‌ام تأثیر بدی گذاشته که مرتب به روانشناس مراجعه می‌کنم. از همه چیز می‌ترسم و تنهایی به خیابان نمی‌روم. حتی با همسرم هم دچار اختلاف شده‌ام و زندگی‌ام در آستانه فروپاشی است.»


در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با ابراز پشیمانی به قضات گفت: «من مهندس برق هستم و فارغ‌التحصیل این رشته شده‌ام، اما نتوانستم کار مناسب پیدا کنم. برای همین با خودروام مسافرکشی می‌کردم. آن روز هم زن جوان را به‌عنوان مسافر سوار کردم، ولی در راه وسوسه به جانم افتاد. برای همین تصمیم گرفتم او را آزار دهم. من او را کتک زدم اما او مقاومت کرد. برای همین نتوانستم او را آزار دهم. الان هم از اینکارم پشیمان هستم.


پس از صحبت‌های این متهم هیأت قضائی وارد شور شدند تا رأی نهایی درباره این پرونده را صادر کنند.

 


ویدیو مرتبط :
تروریست های ارتش ازاد سوریه در حال آزار اذیت یک بیمار روانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه دندانپزشک عراقی به اتهام آزار و اذیت بیمارانش



محاکمه دندانپزشک عراقی به اتهام آزار و اذیت بیمارانش

دندانپزشک عراقی که متهم به آزار و اذیت بیماران خود است امروز به صورت غیرعلنی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زمستان سال 82 مرد دندانپزشکی به ماموران پلیس در شمال تهران مراجعه کرد و مدعی شد سارقان به خانه اش دستبرد زده و مقداری پول ، طلا و وسایل شخصی او را به سرقت برده اند.

با اعلام شکایت مرد دندانپزشک تحقیقات پلیس آغاز شد و ماموران دریافتند، سارق فردی حرفه ای و سابقه دار است که مدتی قبل از زندان آزاد شده است. بنابراین جوان سارق که فرهاد نام داشت بازداشت شد و ساعاتی پس از دستگیری به سرقت اعتراف کرد.

این مرد گفت: من به سفارش یک زن جوان دست به سرقت زدم. او به من مبلغی پول داد تا یک فیلم از داخل خانه مرد دندانپزشک بدزدم. وقتی به آنجا رفتم چند فیلم بود که همه آنها را برداشتم و برای آنکه مشخص نشود فقط برای سرقت فیلم رفته ام مبلغی هم پول برداشتم و خارج شدم.

پلیس در ادامه تحقیقات خود برای مشخص شدن انگیزه سرقت زن جوان را مورد بازجویی قرار داد و اعترافات این زن از راز جنایات هولناک مرد دندانپزشک پرده برداشت.

این زن گفت: دو سال پیش برای درمان یکی از دندان هایم نزد مرد دندانپزشک رفتم. او مقداری داروی بی حسی به من تزریق کرد. اما نمی دانم چرا بعد از چند دقیقه بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم مرد دندانپزشک مرا مورد آزار قرار داده و از من فیلمبرداری کرده است. مرد دندانپزشک پس از آن با تهدید، چندین بار مرا به خانه اش کشاند و مورد آزار قرار داد، ولی چون از من فیلم داشت نمی توانستم حرفی بزنم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم فیلم را بدزدم.

اظهارات زن جوان آغازی برای تحقیقات گسترده از مرد دندانپزشک بود و این متهم ابتدا به دستور بازپرس پرونده بازداشت شد و ماموران خانه و مطب او را مورد بازرسی قرار دادند و با صحنه های فجیعی روبه رو شدند.

ماموران چندین فیلم از مطب مرد دندانپزشک در قیطریه به دست آوردند که از زنان و دختران جوان تهیه شده بود و نشان می داد آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

از سویی مرد دندانپزشک در بازجویی ها گفت: من از سه سال پیش در قیطریه مطب داشتم و کار می کردم و تاکنون چندین زن و دختر جوان را مورد آزار قرار داده ام. البته در هیچ موردی به زور به آنها تجاوز نکردم.

این ترتیب قاضی دادگاه عمومی کیفری این متهم را محاکمه و او را به 10 سال حبس و لغو پروانه نظام پزشکی اش محکوم کرد.

با ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر این رای مورد تایید قرار گرفت و در حالی که مرد دندانپزشک همچنان تلاش می کرد از مجازات حبس نیز رهایی یابد مدارک جدید باز هم او را به دام انداخت.وقتی مرد دندانپزشک دوباره به رای صادره اعتراض کرد، کارشناسان دفتر رئیس قوه قضائیه پرونده وی و فیلم های موجود را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مرد دندانپزشک در چند مورد زنان را بیهوش کرده و مورد آزار قرار داده است .

در ادامه پرونده مرد دندانپزشک با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد که پس از اختلاف بر سر صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده، سرانجام حکم به رسیدگی در دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

در حال حاضر پرونده مرد دندانپزشک برای محاکمه به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و متهم امروز در برابر قاضی محمدی کشکولی و چهار قاضی مستشار به دفاع در برابر اتهاماتش پرداخت.

این در حالی است امروز تنها یک شاکی در دادگاه حضور داشت و دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد./مهر