اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات اعدام در یک ایالت آمریکا ممنوع شد


پارلمان ایالتی نبراسکا در مرکز آمریکا با اکثریت قاطع، مجازات اعدام را لغو کرد. فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت اعلام کرده که این قانون را وتو خواهد کرد اما این کار عملا غیر ممکن است.

عصر ایران: پارلمان ایالتی نبراسکا در مرکز آمریکا با اکثریت قاطع، مجازات اعدام را لغو کرد. فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت اعلام کرده که این قانون را وتو خواهد کرد اما این کار عملا غیر ممکن است.

دویچه وله گزارش داد؛ خودداری اروپا از صادرات "داروی مرگ" به آمریکا کار ساز می‌شود. نوزدهمین ایالت از ایالات متحده آمریکا به جمع کشورهایی پیوست که مجازات اعدام در آنها وجود ندارد. نمایندگان پارلمان ایالتی نبراسکا در مرکز آمریکا با اکثریت قاطع رای به لغو مجازات اعدام دادند.

روز چهارشنبه (۲۰ مه/۳۰ اردیبهشت) ۳۲ نماینده در مقابل ۱۵ نماینده مخالف در شهر لینکلن مرکز نبراسکا توانستند مجازات اعدام را لغو کنند. بر اساس قانون جدید از این پس در نبراسکا به جای مجازات اعدام، حبس ابد در نظر گرفته می‌شود.

از آنجا که تعداد نمایندگانی که به این قانون رای داده‌اند بیشتر از ۳۰ نفر است، فرماندار ایالت نیز دیگر قادر به وتوی آن نیست. "پت ریکتس" فرماندار جمهوری‌خواه نبراسکا پیشتر اعلام کرده بود که در صورت تصویب قانون لغو مجازات اعدام، آن را وتو خواهد کرد.

ایالت نبراسکا از سال ۲۰۱۳ میلادی با کمبود داروی مرگ برای اجرای حکم اعدام زندانیان محکوم به مرگ مواجه است. اکثر نمایندگان این ایالت خواستار لغو مجازات اعدام بودند، فرماندار نبراسکا اما مخالف بود.

در حال حاضر ۱۱ ایالت دیگر آمریکا که همچنان مجازات اعدام در قانون آنها وجود دارد، از اجرای آن خودداری می‌کنند. در نبراسکا نیز از سال ۱۹۹۷ هیچ حکم اعدامی اجرا نشده بود. ۱۱ محکوم به اعدام در این ایالت منتظر اجرای حکمشان هستند.

از زمانی که اروپا اعلام کرد دیگر داروی مرگ را برای اجرای حکم اعدام در اختیار آمریکا نمی‌گذارد، بیشتر ایالات آمریکا با کمبود این دارو روبرو شده‌اند. ماه گذشته ایالت اوکلاهاما برای مقابله با این مشکل، مرگ با گاز نیتروژن را جایگزین سم کرد. تصویب این قانون با اعتراضات بین‌المللی روبرو شد.


ویدیو مرتبط :
اعدام ممنوع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام زجرآور یک متهم در ایالت آریزونای آمریکا



اخبار ,اخبار حوادث ,اعدام

 

اخبار حوادث - اعدام زجرآور یک متهم در ایالت آریزونای آمریکا

رسانه‌های آمریکایی از اعدام زجرآور یک متهم در ایالت آریزونا خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، یک فرد متهم در ایالت آریزونا که به اعدام محکوم شده بود روزچهارشنبه پس از تزریق ماده‌ سمی به مدت بیش از 90 دقیقه با نفس‌های بریده تنفس کرد تا سرانجام در حالتی زجرآور جان داد.

اعدام «ژوزف رادولف وود» در ساعت 13:52 به وقت محلی آمریکا در یکی از زندانهای ایالت آریزونا آغاز شد و ساعت 15:49 فوت وی اعلام شد. روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز گزارش داده وی در دادگاه تلاشی نافرجام برای آگاه شدن از داروهای سمی‌ای کرده بود که قرار بود با آنها اعدام شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آقای وود با تزریق دارویی مرکب از «میدوزولام» و «هیدرومورفین» اعدام شده است.  وی در سال 1991 به  اتهام قتل یک دختر و پدرش به اعدام محکوم شده بود.

در ماه اردیبهشت هم تزریق داروی اشتباه به یک سیاه‌پوست متهم به اعدام به مرگ زجرآور وی ختم شده بود.  قرار بود حکم اعدام این سیاه‌پوست با تزریق داروی «میدازولام» در مرحله اول و  تزریق داروهای «برومید وروکونیوم» و «کلرید پتاسیم» در مرحله‌های بعدی انجام شود. ترکیب این سه دارو برای اعدام پیش از این در آمریکا آزمون شده بود اما در اعدام این سیاه‌پوست آمریکایی دوز داروی «میدازولام» مورد استفاده 5 برابر بیشتر از موارد مشابه قبلی بود.

اخبار حوادث - تسنیم