اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متوسط هزینه یک خانوار شهری در ایران


بر اساس آمار هزینه زندگی خانوارهای شهرنشین در سال 1392، به طور متوسط یک خانوار شهری 450 هزار تومان خرج هزینه‎های خوراکی و دخانی و یک میلیون و 700 هزار تومان خرج هزینه‎های غیر خوراکی می‎کند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس آمار هزینه زندگی خانوارهای شهرنشین در سال 1392، به طور متوسط یک خانوار شهری 450 هزار تومان خرج هزینه‎های خوراکی و دخانی و یک میلیون و 700 هزار تومان خرج هزینه‎های غیر خوراکی می‎کند.

بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که به هزینه و درآمد خانوارهای شهری در سال 1392 می‎پردازد، هزینه زندگی یک خانوار شهری در سال، حدودا 20 میلیون و 590 هزار تومان است. یعنی یک خانوار شهری ماهیانه یک میلیون و 710 هزار تومان هزینه می‎کند. در واقع از این میزان، 457 هزار تومان صرف هزینه‎های خوراکی و دخانی یک خانوار شهری و یک میلیون 258 هزار تومان هم صرف هزینه‎های غیر خوراکی آن‎ها می‌شود.

ریز هزینه‎های ماهیانه یک خانوار شهری در جدول زیر آمده است:

متوسط هزینه یک خانوار شهری در ایران

جالب است که به طور متوسط یک خانوار شهری ماهیانه 34 هزار تومان برای نوشابه، غذاهای آماده و دخانیات صرف می‎کنند، اما برای خشکبار و حبوبات تنها 23 هزار تومان هزینه می‎شود.

ریز هزینه‎های غیرخوراکی یک خانوار شهری در جدول زیر آمده است:


متوسط هزینه یک خانوار شهری در ایران

بر اساس این آمار، بیشترین هزینه خانوار شهرنشین در بخش مسکن است و بعد از آن بیشترین هزینه صرف بهداشت و درمان می‎شود، اما یک خانوار شهری ماهیانه برای تفریح 12 هزار تومان ، برای مسافرت 10 هزار تومان و برای تحصیل و آموزش 4 هزار تومان هزینه می‌کند.

این در حالی است که برای ارتباطات ماهیانه 48 هزار تومان و برای خدمات شخصی و آرایشی 25 هزار تومان صرف می‎شود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی متوسط هزینه های خانوار در ایران


بررسی اطلاعاتی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان می دهد هزینه های سالیانه دخانی و خوراکی خانوارها در کدام دولت ها بیشتر بوده است.

خبرآنلاین: با اجرای برنامه تعدیل ساختاری در دهه 70 نرخ تورم در یک دوره کوتاه مدت تا مرز 49 درصد نیز افزایش یافت. در همین دوره زمانی هزینه های متوسط خانوار نیز روند صعودی پیدا کرد ولی در سال اول دولت اصلاحات بازهم هزینه های جاری خانوار رشد چشمگیری را تجربه کرد. سال اول و آخر دولت محمود احمدی نژاد نیز با رشد هزینه های خانوار مواجه بوده است.

اطلاعات مرکز آمار نشان می دهد تنها در سال اول دولت یازدهم هزینه های متوسط خانوار کاهش یافته است. کنترل تورم یکی از دلایل اصلی کاهش هزینه های ماهیانه خانوارهای شهری بوده است. محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت اعتقاد دارد دولت یازدهم موفق شده آهنگ رشد تورم را متوقف کند. او تاکید می کند هنوز کاهش قیمت ها به صورت مشخص در بازار رخ نداده ولی دولت روند افزایش قیمت ها متوقف کرده است.

آخرین رقم ارائه شده از کسری بودجه خانوار نشان می دهد این عدد از 748 هزار تومان در سال 1391 به کمتر از 500 هزار تومان در سال 1392 رسیده است.

برای دیدن تصویر درابعاد واقعی روی آن کلیک کنید.

متوسط هزینه های خانوار در کدام دولت بیشتر بوده است؟/ هزینه های خانوار تنها در دولت یازدهم کاهش یافت

برای دیدن تصویر درابعاد واقعی روی آن کلیک کنید.

متوسط هزینه های خانوار در کدام دولت بیشتر بوده است؟/ هزینه های خانوار تنها در دولت یازدهم کاهش یافت