اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ما دهه شصتی‌های فریب خورده



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ما دهه شصتی‌های فریب خورده

حلال‌مان كن آقای برونكا

همه ما یك مشت فریب خورده‌ایم. ما بچه‌های دهه شصت كه دقیقه شماری می‌كردیم تا بعدازظهر شود و بنشینیم پای برنامه كودك، ما طفل‌های معصوم كه با دهان باز به سرزمین كارتون‌ها می‌رفتیم و با شخصیت‌هایش همزاد پنداری می‌كردیم.

 

حالا بعد از این همه سال آمده‌اند می‌گویند همه‌اش دروغ بود. همین دیروز دانشمندی به‌نام ساموئل آربسمان ثابت كرد مقدار آهن اسفناج توسط یک شیمیدان آلمانی با جاگذاری غلط یک نقطه اعشار به اشتباه محاسبه شده است. اشتباهی كه باعث شد شخصیت کارتونی ملوان زبل( كه برای افزایش نیروی خود به مقدار زیاد اسفناج مصرف می‌كرد) شكل بگیرد. حالا كاشف به عمل آمده كه در سال 1870 یك دانشمند آلمانی كه درباره میزان آهن موجود در سبزیجات تحقیق می‌كرده در زمان رونوشت نتایج خود در دفترچه جدیدش، یک نقطه اعشار را جا انداخته و میزان آهن درون اسفناج را 10 برابر بیشتر از مقدار واقعی آن ثبت کرده.

 

بسیاری از آن شخصیت‌های كارتونی آن چیزی نبودند كه ما خیال می‌كردیم. آن وقت می‌روند پشت سر بچه‌های دهه شصت می‌گویند چرا اینها به همه چیز بدبین هستند.

 

سرنتی پیتی: همیشه آرزو داشتیم وقتی بزرگ شدیم هم قیافه و هم هیكل او شویم. وی اما اخیرا به دلیل مصرف و پخش گسترده مواد نیروزا وحجم دهنده بازداشت شد و در تحقیقاتش اعتراف كرد تاكنون سه بار بینی‌اش را عمل كرده.

 

دكتر بزی: همان جناب بز كه در كارتون پسر شجاع نقش دكتر دهكده را بازی می‌كرد و هرگز هیچكس از او نخواست مدرك دكترایش را نشان بدهد. هر وقت مادر خرس مهربون مریض می‌شد این آقای به اصطلاح دكتر كل ده را می‌فرستاد پشت كوه دنبال یك گیاه كمیاب تا بدهد مادر خرس مهربون بخورد و خوب شود. خود خرس مهربون هم كه ساده، زود باورش می‌شد و با آنها می‌رفت. دانشمندان اخیرا دریافته‌اند آن گیاه كمیاب دوزار هم خاصیت ندارد. پدر پسر شجاع پس از شنیدن این خبر محكم روی پایش كوبید و فریاد زد "ای جنس ِ خراب" در اینجا البته جا دارد از مهارت خیاط حیوانات دهكده كه سوراخی را در پشت شلوار یا دامن ها تعبیه می‌كرد تا دم جانور از داخل آن عبور داده شود تشكر كنیم. وی همواره قبل از دوختن لباس فاصله بین دم تا نوك پا را اندازه می‌گرفت و در دفترچه‌اش یادداشت می‌كرد.

 

چوبین: مدام از دست برونكای بدجنس در حال فرار بود و ما خدا خدا می‌كردیم كه گیر نیفتد. وی دو سال قبل در جریان پرونده آدم ربایی بازداشت شد و تاكنون به سه مورد پولشویی، همكاری با شبكه های جاسوسی بیگانه، تاسیس شركت های هرمی ‌و كلاهبرداری از دختران جوان اعتراف كرده است. جز حلالیت طلبیدن از برونكا كار دیگری از دستمان ساخته نیست. این است كه می‌گویند روی چهره افراد نباید قضاوت كرد.

 

بابا لنگ دراز: فعلا به جودی آبوت چیزی نگویید اما گویا لنگ‌های بابا زیاد هم دراز نبوده و وی از كفش‌های پاشنه 15 سانتی استفاده می‌كرده.

 

زبل خان: شاید باورتان نشود اما ایشان اصلا مجوز شكار نداشته. زبل خان پس از درگیری با یك جنگلبان و به قتل رساندن او از كشور گریخت. او از محل فروش پوست گوزن و عاج فیل ثروت سرشاری بهم زد و در حال حاضر به همراه ملوان زبل یك شركت ساختمانی به‌نام "زبل گستران سازه" تاسیس كرده است.

منبع:ghanoondaily.ir

 

 


ویدیو مرتبط :
مختص دهه شصتی ها ... خاطره بازی دهه شصتی ها...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطراتی مشترک از همه ما دهه شصتی ها


فقط گریه نکنید ها . . . . قول دادید