اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مایکروسافت گوشی‌ ویندوزی را کنار گذاشت


به نظر می‌رسد حتی شرکت بزرگی همچون مایکروسافت نیز در توسعه سیستم عامل ویندوز موبایل شکست خورده است.

به نظر می‌رسد حتی شرکت بزرگی همچون مایکروسافت نیز در توسعه سیستم عامل ویندوز موبایل شکست خورده است.

شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که 7800 تن از نیروهای خود در بخش تجارت گوشی همراه را تعدیل خواهد کرد و بدلیل در اختیار گرفتن نوکیا در سال 2013 حدود 7.6 میلیارد دلار ضرر کرده است.

ساتیا نادلا - مدیرعامل مایکروسافت - در نامه ای سرگشاده به کارکنان این شرکت نوشت که مایکروسافت دیگر صرفا روی ایجاد تجارت تلفن همراه تمرکز نخواهد کرد و در عوض منابع خود را روی حمایت از نرم افزار ویندوز در گوشی‌های ویندوزی و عرضه محدود چند مدل رده بالا معطوف خواهد کرد.

مایکروسافت بوسیله در اختیار گرفتن نوکیا، تازه ترین تولیدکننده‌ای بود که ساخت گوشیهای ویندوزی را به طور جدی دنبال کرد. در سالهای گذشته تمام شرکتها از اچ تی سی گرفته تا سامسونگ و ال جی ساخت گوشی‌های ویندوزی را تجربه کرده اند اما موفقیت چندانی در این زمینه حاصل نکرده و تقریبا تمام آنها این سیستم عامل را کنار گذاشته‌اند.

اما اکنون شرکت مایکروسافت به عنوان اصلی ترین حامی ویندوز موبایل نیز این سیستم عامل را کنار گذاشته است.

تصمیم نادلا مبنی بر مبنی بر کنار گذاشتن نوکیا به معنی این است که مایکروسافت دریافته که گوشیهای ویندوزی بیش از حد ضعیف هستند و هرگز بازار را در دست نخواهد گرفت.

سهم سه درصدی این گوشیها از بازار جهانی تلفن همراه برای جذب سازندگان اپلیکیشن به این سیستم عامل کافی نیست و این به معنی اینست که کاربران این گوشیها به اندازه کاربران آیفون و گوشیهای اندرویدی اپلیکیشن دریافت نخواهند کرد و این ضعف باعث میشود که مردم انگیزه ای برای خرید گوشی‌های ویندوزی نداشته باشند.

اما سرنوشت گوشیهای ویندوزی چه خواهد شد؟


احتمالا تجارت گوشیهای هوشمند مایکروسافت همانند تجارت تبلتهای این شرکت خواهد بود. تبلت‌های سورفیس مایکروسافت الزاما برای این ساخته نمیشوند که بازار را در دست بگیرند (اگرچه مایکروسافت از این موضوع استقبال می‌کند) بلکه این تبلتها به عنوان مدلی برای نمایش حد نهایی تواناییهای سیستم عامل ویندوز هستند.

ویندوز 10 تازه ترین نسخه ویندوز 29 ژوئیه رونمایی می‌شود و طوری طراحی شده که روی تمام دستگاهها از گوشیهای موبایل گرفته تا رایانه‌هایی در ابعاد تلویزیون کار خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز 10 این ماه برای گوشیها آماده نخواهد بود ولی قطعا یک گوشی پرچمدار برای نمایش تواناییهای این نسخه از ویندوز رونمایی خواهد شد.

مایکروسافت از این به بعد هر از چند گاهی یک اسمارت فون جدید برای نشان دادن قابلیتهای ویندوز فون ارائه خواهد کرد تا شاید دیگر سازندگان به ساخت گوشیهای ویندوزی ترغیب شوند.


ویدیو مرتبط :
surface 3 ؛ تیزر تبلت ویندوزی سرفیس 3 مایکروسافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسی از لومیا 830، اولین گوشی نوکیا با برند مایکروسافت



اخبار تکنولوژی - عکسی از لومیا 830، اولین گوشی نوکیا با برند مایکروسافت

اولین تصاویر منتشر شده از گوشی لومیا 830 که به روز شده لومیا 820 سال 2012 است، حاکی است که نوکیا با برند مایکروسافت در راه است.

اخبار ,اخبار تکنولوژی ,اولین گوشی نوکیا با برند مایکروسافت


در عکس لو رفته روی سایتهای چینی که در زیر مشاهده می کنید لوگوی NOKIA by Microsoft به چشم می خورد که می تواند اولین گوشی با برند مایکروسافت باشد که پس از خرید و ادغام نوکیا در مایکروسافت به واقعیت می‌پیوندد.

بنابراین پس از الحاق رسمی نوکیا با مایکروسافت کم کم شاهد ورود اولین گوشی مایکروسافتی نوکیا خواهیم بود اما یکی دو سالی را باید همچنان این برند جدید را دو اسمه ببینیم.

لومیا 830 نمایشگر 4.5 اینچی داشته و دوربین 13 مگاپیکسلی (از نوع pureview) مجهز به لنز Zeiss است.

اطلاعات بیشتری درباره این گوشی در دست نیست و باید منتظر لو رفتنی دیگر باشیک تا اطلاعات بهتری بدست آید.

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین