اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مالکی: جنگ علیه تروریسم آغاز شده است



اخبار ,اخبار بین الملل ,جنگ علیه تروریسم

اخبار بین الملل -  مالکی: جنگ علیه تروریسم آغاز شده است

نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی خطاب به گروه دولت اسلامی عراق و شام "داعش" اعلام کرد: چند ساعت بیشتر نمانده است که که داوطلبان برای جنگ به شما برسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق،‌ نوری مالکی،‌ نخست وزیر عراق اعلام کرد: فتواهای مرجعیت عالی‌قدر شیعیان و علمای اهل تسنن برای محافظت از عراق و تمام عراقی‌هاست.

 

وی خطاب به داعش گفت: چند ساعت دیگر گروه‌های داوطلب برای جنگ به شما می‌رسند.

 

نخست وزیر عراق خطاب به عراقی‌ها نیز اظهار کرد: به سخن کسانی که در مورد اهل تسنن و تشیع سخن می‌گویند،‌ گوش ندهید.

 

مالکی عنوان داشت: ما از سامرا و در کنار مرقد دو امام هادی(ع) و امام جواد (ع) بیرون راندن تروریست‌ها را آغاز می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: تمام جهان با ما برای جنگ با داعش به صف ایستاده است.

 

این مقام عراقی اظهار کرد که کسانی که پست‌های خود را در شهرهایی که داعش آن را اشغال کرده است،‌ ترک کردند،‌ مجازات‌های شدیدی علیه آنها اعمال خواهد شد.

 

نوری مالکی تاکید کرد: آنچه که اخیرا رخ داد،‌ به علت کمبود سلاح نبود بلکه یک نیرنگ و تبانی علیه کشور بود. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اردوغان: جنگ بی پایانی علیه تروریست ها آغاز شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ عراق علیه ایران چگونه آغاز شد؟



اخبار,اخبارسیاسی,جنگ عراق علیه ایران

دولت عراق در 26 شهریور 59 با احضار کاردار ایران و ابلاغ یادداشتی رسمی به طور یکجانبه قرارداد 1975 الجزایر را لغو کرد و سرانجام، در ساعت 14:15 دقیقه دوشنبه 31 شهریور ماه 1359، با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران، حمله همه جانبه‌ای را به ایران اسلامی آغاز کرد.

عراقیها که مین گذاری، عملیات نامنظم و تجاوزهای مرزیشان را خیلی زودتر از آن چه شروع جنگ دانسته می شود، شروع کرده بودند، به تقلید از استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی در حمله برق آسای هوایی به فرودگاه‌ها و هواپیماهای سه کشور عربی، عمل نمود تا همان نتایج را این بار برای خود رقم بزند.

بنابراین، نیروی هوایی رژیم بعث عراق با سه فروند میگ 23، به فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران حمله کرد. همزمان پایگاههای هوایی تبریز، همدان، دزفول، بوشهر، شیراز، اصفهان و فرودگاههای اهواز، کرمانشاه، سنندج و ارومیه، توسط 192 فروند جنگنده عراقی مورد حمله قرار گرفتند.

متعاقب این حمله، نیروی زمینی ارتش بعث عراق با استعداد 48 یگان سازمان دهی شده و با برخورداری از پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5400 دستگاه تانک و نفربر، 400 قبضه توپ ضد هوایی و 400 فروند بالگرد از سه جبهه، یورش زمینی خود را آغاز کرد.

 

آیت‌الله خامنهای(مدظله العالی) به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، در پیام رادیویی اعلام کردند: «دولت دست نشانده و مزدور عراق تجاوز هوایی را به حریم جمهوری اسلامی ایران آغازکرد و به چند پایگاه هوایی حمله نمودهاست.

 

ما تاکنون نخواسته بودیم حمله کنیم اما ارتش جمهوری اسلامی تجاوز این بعثیهای دست نشانده را تحمل نمی کند و درس تلخی به صدام خواهد داد.»


اخبار سیاسی - روزنامه جمهوری اسلامی