اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجراهای «شهرزاد» دنباله دار می شود


حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی با سریال «شهرزاد» بخشی از علاقمندان به شبکه نمایش خانگی را به سوی خود جذب کرده است گفت: این روزها در حال رایزنی با تهیه کنندگان هستیم تا بتوانیم فصل دوم و سوم سریال «شهرزاد» را نیز به زودی به مرحله تولید برسانیم.

سینماپرس: حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی با سریال «شهرزاد» بخشی از علاقمندان به شبکه نمایش خانگی را به سوی خود جذب کرده است گفت: این روزها در حال رایزنی با تهیه کنندگان هستیم تا بتوانیم فصل دوم و سوم سریال «شهرزاد» را نیز به زودی به مرحله تولید برسانیم.

کارگردان سریال تلویزیونی محبوب «میوه ممنوعه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه بنا به آماری که به دستم رسیده «شهرزاد» توانسته با بازخوردهای خوبی مواجه شود و من خوشحالم که توانستم این سریال را برای مخاطبان فهیم و فرهیخته شبکه نمایش خانگی به تولید برسانم.

وی ادامه داد: ما از ابتدای امر قصد داشتیم که فصل های دوم و سوم «شهرزاد» را به تولید برسانیم اما منتظر بودیم تا واکنش های مخاطبان را در مواجهه با «شهرزاد» داشته باشیم و بعد از آن مبادرت به نگارش فیلمنامه کنیم که خوشبختانه بازخوردهای رضایت بخش مخاطبان تصمیم ما را برای تولید قسمت های بعدی این سریال بسیار جدی تر از گذشته کرد.

فتحی سپس با بیان اینکه  باز هم برای شبکه نمایش خانگی فیلم می سازم اظهار داشت: برای من حضور در همه مدیوم ها یکسان است و تفاوت چندانی با هم ندارد؛ قطعاً اگر تلویزیون شرایط متعادل تری داشت ترجیح می دادم «شهرزاد» را برای تلویزیون بسازم اما خوشبختانه این روزها شبکه نمایش خانگی مخاطبان خود را به صورت جدی پیدا کرده است و مردم با دیدن سریال به این صورت آشنا شده اند از این رو اگر باز هم پیشنهادی باشد برای این شبکه اقدام به تولید فیلم و سریال می کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «پستچی سه بار در نمی زند» ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای امر خلاصه فیلمنامه فصل های بعدی این سریال توسط بنده و خانم نغمه ثمینی نوشته و آماده بود و قطعاً به زودی مرحله نگارش فصل های بعدی این سریال نیز به پایان خواهد رسید؛ فصل اول «شهرازد» به اوایل دهه ۳۰ شمسی می‌ پردازد و فصل دوم بخش هایی از حوادث اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ را در برمی‌ گیرد و فصل سوم نیز قرار است داستان این شخصیت ها را بعد از دوران پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر بکشد.  

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: آنچه می خواهم این است که روایت داستانی عاشقانه خود را بدون هیچ گونه تحریف وقایع تاریخی و تنها بر اساس حقیقت داشته باشیم و امیدوارم که فصل های بعدی این سریال نیز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

گفتنی است؛ سریال «شهرزاد» به کارگردانی «حسن فتحی» و بازی «ترانه علیدوستی»، «شهاب حسینی» و «مصطفی زمانی» یک سریال عاشقانه است که برای پخش خانگی تولید شده است. داستان سریال شهرزاد از زمان کودتای ۲۸ مرداد به بعد اتفاق می‌افتد و بیشتر مضمونی رمانتیک دارد و می‌توان آن را ملودرامی عشقی جنایی تعریف کرد. سریال شهرزاد با هنرنمایی سه نسل از هنرمندان خاطره‌انگیز ایران، پرهزینه‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که داستان عاشقانه‌ای را در تهران قدیم روایت می‌کند. این سریال همزمان در کشور آلمان نیز نمایش داده می‌شود و به همین مناسبت در روز ۲۰ مهر ماه مراسم فرش قرمز با حضور بازیگران و دست اندر کاران این سریال در شهر «کلن» آلمان برگزار شد. «سید محمد امامی» تهیه کننده این سریال ۲۶ قسمتی است و «اسماعیل عفیفه» مجری طرح آن است. «شهرزاد» سومین محصول تصویر گستر پاسارگاد است که پیش از این سریال موفق «شاهگوش» و «ابله» را تولید کرده. حسن فتحی که افزون بر کارگردانی سریال «شهرزاد»، نویسندگی آن را نیز انجام داده، پیش از این هم مجموعه‌های موفق «پهلوانان نمی‌میرند»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه» و … را ساخته است.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، علی نصیریان، ابوالفضل پورعرب، مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، حمیدرضا آذرنگ، هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، گلاره عباسی، فریبا متخصص، سهیلا رضوی، فرخ نعمتی، رامین ناصرنصیر و... از جمله بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.


ویدیو مرتبط :
دنباله ی ستاره دنباله دار چگونه درست می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرفروش ترین آثار دنباله دار تاریخ سینما



 

 

 

پرفروش ترین آثار دنباله دار تاریخ سینما

 

همزمان با گسترش ساخت آثار دنباله دار در هالیوود، ۱۰ فیلم سینمایی دنباله دار که به فروش بالایی دست یافته اند معرفی شدند.

 

سومین قسمت از مجموعه آثار دنباله دار «تغییر شکل دهندگان» به نام «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» (Transformers: Dark of the Moon) با فروشی برابر با یک میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار نخستین فیلم دنباله دار پرفروشی است که می توان به آن اشاره کرد.

 

«تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» با فروشی که برای خود رقم زده است، توانسته پس از فیلم های سینمایی «آواتار» (Avatar)، «تایتانیک» (Titanic) و قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part ۲)، عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان را نیز به خود اختصاص دهد.

 

همچنین قسمت های اول و دوم این مجموعه فیلم ها که «تغییر شکل دهندگان» و «تغییر شکل دهندگان: انتقام شکست خورده» (Transformers: Revenge of the Fallen) نام دارند با اکران در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ میلادی به ترتیب فروشی برابر با ۷۰۹ و ۸۳۶ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

کارگردانی هر ۳ قسمت مجموعه فیلم های «تغییر شکل دهندگان» را مایکل بی برعهده دارد و شیا لبوف نیز به عنوان نقش اول و ثابت در این آثار دنباله دار بازی می کند.

 

فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King) که سومین قسمت از مجموعه فیلم های دنباله دار «ارباب حلقه ها» است نیز با فروشی برابر با یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار دیگر فیلم دنباله دار پرفروش تاریخ سینما است.

 

همچنین «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» با فروش خود توانسته در رتبه پنجم پرفروش ترین آثار تاریخ سینما قرار گرید.

 

کارگردانی تمامی قسمت های فیلم های سینمایی دنباله دار «ارباب حلقه ها» را پیتر جکسون برعهده داشته است و قسمت های اول و دوم این مجموعه آثار «ارباب حلقه ها: به دنبال حلقه» (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) و «ارباب حلقه ها: دو برج» (The Lord of the Rings: The Two Tower) نام دارند با اکران در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ میلادی به ترتیب فروشی برابر با ۸۷۰ و ۹۲۵ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

سه گانه «ارباب حلقه ها» براساس رمان جی آر آر تولکین ساخته شده اند و الیجا وود، یان مک کلن و اورلاندو بلوم بازیگران ثابت این مجموعه فیلم های اکشن هستند.

 

سومین قسمت از انیمیشن های «داستان اسباب بازی» (Toy Story) نیز با فروشی برابر با یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار علاوه بر اینکه عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است، توانسته با تکیه بر این مبلغ فروش پس از فیلم های سینمایی «آواتار»، «تایتانیک»، قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار»، «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه»، «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» و «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest)، در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین آثار تاریخ سینمای جهان قرار گیرد.

 

قسمت نخست انیمیشن های «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵ و قسمت دوم آن در سال ۱۹۹۹ میلادی اکران شده اند و توانسته اند به ترتیب فروشی برابر با ۳۶۱ و ۴۸۵ میلیون دلار را کسب کنند.

 

همچنین لی آنکریچ کارگردان سه قسمت «داستان اسباب بازی» است و تام هنکس، تیم آلن و جان کیوزاک از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های این انیمیشن حرف می زنند.

 

مجموعه آثار اکشن تخیلی «دزدان دریایی کارائیب» که تا به امروز ۴ قسمت آن با عناوین «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) در سال ۲۰۰۳، «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) در سال ۲۰۰۶، «دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان» (Pirates of the Carribean: At World`s End) در سال ۲۰۰۷ و «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) در سال ۲۰۱۱ میلادی اکران شده اند نیز یکی دیگر از آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینما هستند.

 

همچنین ۴ قسمت این مجموعه فیلم ها نیز در زمان اکران به ترتیب فروشی برابر با ۶۵۴/ یک میلیارد و ۶۶/ ۹۶۳/ یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

جانی دپ؛ بازیگر صاحب نام سینمای هالیوود در تمامی قسمت های این مجموعه فیلم های اکشن تخیلی به عنوان نقش اول ایفای نقش کرده است.

 

قسمت سوم از مجموعه فیلم های اکشن تخیلی «مرد عنکبوتی» (Spider Man) نیز دیگر فیلم سینمایی دنباله دار پرفروشی است که می توان به آن اشاره کرد. مجموعه فیلم های سینمایی «مرد عنکبوتی» به ترتیب در سال های ۲۰۰۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ میلادی اکران شده اند و هرکدام به ترتیب فروشی برابر با ۸۲۱، ۷۸۳ و ۸۹۰ میلیون دلار را کسب کرده اند.

 

توبی مگور، کریستن دانست و جیمز فرانکو از جمله بازیگران ثابت مجموعه فیلم های «مرد عنکبوتی» هستند.

 

مجموعه انیمیشن های «عصر یخبندان» (Ice Age) نیز که به ترتیب با عناوین «عصر یخبندان» در سال ۲۰۰۲، «عصر یخبندان: ذوب» (Ice Age: The Meltdown) در سال ۲۰۰۶ و «عصر یخبندان: سقوط دایناسورها» (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) در سال ۲۰۰۹ میلادی اکران شده اند دیگر انیمیشن دنباله دار تاریخ سینما به شمار می آید.

 

این انیمیشن ها به ترتیب فروشی برابر با ۳۸۳، ۶۵۵ و ۸۸۶ میلیون دلار را با اکران در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان برای خود رقم زده اند.

 

انیمیشن های «شرک» (Shrek) که به ترتیب در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ میلادی اکران شده اند نیز از پرفروش ترین مجموعه آثار دنباله دار سینمای جهان محسوب می شوند.

 

عناوین ۴ قسمت این مجموعه انیمیشن ها «شرک»، «شرک ۲»، «شرک سوم» (Shrek the Third) و «شرک برای همیشه» (Shrek Forever After) است و این آثار با اکران در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان به ترتیب فروشی برابر با ۴۸۴، ۹۱۹، ۷۹۸ و ۷۵۲ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند،.

 

مایک میر، ادی مرفویس و کامرون دیاز از جمله بازیگرانی هستند که در تمام قسمت های انیمیشن هاس «شرک» به جای شخصیت های «شرک»، «خر» و «پرنسس فیونا» حرف زده اند.

مجموعه فیلم های «هری پاتر» نیز دیگر آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان هستند که بر اساس رمان های پرفروش و مشهور جی آر رولینگ ساخته می شوند.

 

قسمت های پیشین مجموعه فیلم های «هری پاتر» که «هری پاتر و سنگ جادوگر» (Harry Potter and the Sorcerer&#۰۳۹;s Stone) ، «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، «هری پاتر و زندانی آزکابان» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)، «هری پاتر و جام آتش» Harry Potter and the Goblet of Fire)) ، «هری پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» (Harry Potter and the Half Blood Prince)، قسمت اول «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and Deathly Hallows: Part ۱) و قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» نام دارند در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی روی پرده سینماها رفته اند و تا به امروز مجموع فروشی برابر با ۵/۷ میلیارد دلار را برای خود رقم زده اند، به طوری که فروش هرکدام از این فیلم های سینمایی به شرح زیر است:

 

«هری پاتر و سنگ جادوگر»، ۹۷۵ میلیون دلار/ «هری پاتر و تالار اسرار»، ۸۷۹ میلیون دلار/ «هری پاتر و زندانی آزکابان»، ۷۹۷ میلیون دلار/ «هری پاتر و جام آتش»، ۸۹۷ میلیون دلار/ «هری پاتر و محفل ققنوس»، ۹۴۰ میلیون دلار/ «هری پاتر و شاهزاده دو رگه»، ۹۳۵ میلیون دلار/ «هری پاتر و مقدسان مرگبار، قسمت اول»، ۹۵۶ میلیون دلار/ «هری پاتر و مقدسان مرگبار، قسمت دوم»، یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار.

 

دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون بازیگران جوانی هستند که در تمامی فیلم های سینمای «هری پاتر» به ترتیب در نقش «هری پاتر»، «رون» و «هرمیون» ایفای نقش کرده اند.

 

مجموعه فیلم های «گرگ و میش» (The Twilight) نیز از جمله آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان هستند. تا به امروز سه قسمت از این مجموعه فیلم ها با عنوان «گرگ و میش» (Twilight)، «حماسه گرگ و میش: ماه جدید» (The Twilight Saga: New Moon) و «حماسه گرگ و میش: کسوف» (The Twilight saga: Eclipse) به ترتیب در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی روی پرده سینماها رفته است و قسمت چهارم آن ها نیز طی ۲ اپیزود با عنوان «حماسه گرگ و میش: شکست» (The Twilight Saga: Braking Dawn) به ترتیب در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان می رود.

 

هرکدام از قسمت های اکران شده این مجموعه آثار دنباله دار نیز در زمان اکران توانسته اند به ترتیب فروشی برابر با ۳۹۲، ۷۰۹ و ۶۹۸ میلیون دلار را برای خود رقم بزنند.

 

کریستین استوارت، رابر پتینسون و تایلر لاتنر بازیگران جوانی هستند که در این مجموعه فیلم های دنباله دار به ترتیب به عنوان «بلا اوانس»، «ادوار کولن» و «جیکوب بلک» ایفای نقش رده اند.

 

دیگر فیلم دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان «نابودگر» (The Terminator) است که با عناوین «نابودگر»، «نابودگر ۲: روز قضاوت» (Terminator ۲: Judgment Day)، «نابودگر: برخواست ماشین ها» (Terminator ۳: Rise of the Machines) و «نابودگار رستگاری» (Terminator Salvation) است که به ترتیب در سال های ۱۹۸۴، ۱۹۹۱، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ میلای اکران شده اند.

 

آرنولد شوارتزنگر در تمامی قسمت های این آثار دنباله دار ایفای نقش کرده است و ۴ قسمت «نابودگر» به ترتیب فروشی برابر با ۷۸، ۵۱۹، ۴۳۳ و ۳۷۱ میلیون دلار را برای خود رقم زده است.... / خبرگزاری سینمای ایران