اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیگ برتر هفت تلفات داد


مرحله یك شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی با حذف هفت تیم لیگ برتری به پایان رسید . حذف تراكتورسازی، سایپا، سپاهان، ملوان، نفت تهران ، راه‌آهن و شهرداری تبریز هفت تیم لیگ برتری از شگفتی های بزرگ این مرحله بود . جالب این که دو تیم حذف شده سپاهان و ملوان، بعد از استقلال و پرسپولیس پر افتخارترین تیمهای تاریخ جام حذفی بودند !

مرحله یك شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی با حذف هفت تیم لیگ برتری به پایان رسید . حذف تراكتورسازی، سایپا، سپاهان، ملوان، نفت تهران ، راه‌آهن و شهرداری تبریز هفت تیم لیگ برتری از شگفتی های بزرگ این مرحله بود . جالب این که دو تیم حذف شده سپاهان و ملوان، بعد از استقلال و پرسپولیس پر افتخارترین تیمهای تاریخ جام حذفی بودند !

مرحله یک‌شانزهم نهایی جام‌حذفی باشگاه‌های کشور با حذف راه‌آهن صعود صبا، مس سرچشمه ، ذوب‌آهن و استقلال پیگیری شد.

برد شیرین شیرین استقلال

استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی با نتیجه 5 بر یك از سد شیرین فراز كرمانشاه گذشت تا حریف مهر كرج درمرحله یك هشتم نهایی این رقابت‌ها شود.

در این دیدار میلاد میداودی در دقایق 33 و 53 ، محسن یوسفی در دقایق 62 و 68 و اسماعیل شریفات در دقیقه 76 پنج گل آبی‌های تهران را به ثمر رساندند و تك گل شیرین فراز را هم سجاد خسروی در دقیقه 88 وارد دروازه استقلال كرد. این در حالی بود كه حنیف عمران زاده و مجتبی جباری هم دو گل به ثمر رساندند اما داور این دو گل را نپذیرفت.

استقلال تهران با این پیروزی حریف مهر كرجی شد كه توانست امروز راه آهن شهرری را با نتیجه 3 بر یك از پیش رو بردارد و یكی دیگر از شگفتی‌های جام حذفی را رقم بزند.

  روز دوم از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در یکی از این دیدارها تیم سایپا مهر کرج دست به کار بزرگی زد و در ورزشگاه خانگی تیم راه‌آهن را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. علی دایی که در دو دوره گذشته این مسابقات با تیم پرسپولیس به عنوان قهرمانی دست یافته بود، با این باخت وداع زودهنگامی با جام قهرمانی داشت.
 
 تیم ذوب‌آهن اصفهان هم با گل‌های دقایق پایانی صادقیان و قاضی گسترش فولادتبریز را از پیش رو برداشت تا در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف پرسپولیس شود. مس سرچشمه هم در اراک با یک گل شهرداری این شهر را شکست داد. صبا هم با گل دقایق پایانی فرزانه از سد پیام مخابرات فارس عبور کرد تا در مرحله بعدی حریف مس سرچشمه شود.

پرسپولیس به زحمت صعود کرد

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ۱۲۰ دقیقه توانست مس رفسنجان را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.

 دیدار دو تیم پرسپولیس و مس رفسنجان در چارچوب مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود دو هزار تماشاگر برگزار شد. در وقت قانونی پرسپولیس با نتیجه یک بر یک برابر تیم حریف دسته اولی خود متوقف شد تا بازی به وقت‌ اضافه کشیده شود. در وقت اضافه پرسپولیس یک گل دیگر زد تا 2 بر یک برنده شود.

شیث رضایی در دقیقه ۳۵ و محمد نوری در دقیقه ۱۱۸ برای سرخپوشان تهرانی گلزنی کردند و علیرضا نورمحمدی مدافع پرسپولیس در دقیقه ۸۵ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

هادی نوروزی در دقیقه ۵۰ برای پرسپولیس گلزنی کرد اما این گل آفساید اعلام شد.
تماشاگران اندک پرسپولیس نیز برخلاف بازی‌های گذشته مدام تیم را تشویق کردند و حمید استیلی سرمربی تیم هم تشویق شد.

مرحله یك شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی در روز اول با حذف چند تیم لیگ برتری پیگیری شد. در مهم‌ترین رقابت‌ها فولاد خوزستان با گل دقیقه 60 آرش افشین، سپاهان قهرمان لیگ ایران را از پیش رو برداشت و به مرحله بعد رسید.

داماش گیلان هم در ضربات پنالتی و با نتیجه 6 بر 5 برابر نفت تهران به برتری رسید. شهرداری یاسوج اما مهم‌ترین شگفتی این مرحله را رقم زد و موفق شد در ضربات پنالتی تیم مدعی تراكتورسازی را از پیش رو بردارد.

سایپا دیگر تیم لیگ برتری هم در این مرحله ناكام بود. نارنجی‌پوشان كرجی با گل دقیقه 85 محمد سهیمی برابر سیاه جامگان شكست خوردند.

ملوان هم با قبول شكست 3 بر 2 برابر ابومسلم نتوانست به مرحله بعد صعود كند. فجر سپاسی با یك گل اتكای گرگان را شكست داد و شاهین بوشهر با پیروزی 3 بر یك برابر نیروی زمینی به مرحله بعد رسید.

برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

* فجرسپاسی شیراز - مس کرمان
* ابومسلم مشهد - شاهین بوشهر
* سیاه جامگان مشهد - شهرداری یاسوج
* داماش گیلان - شهرداری تبریز

* پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان
* فولاد خوزستان با صنعت نفت آبادان
* صبای قم - مس سرچشمه کرمان
* سایپامهر کرج - استقلال تهران

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
چهارمین وقفه در لیگ برتر و مقایسه لیگ ایران با اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود سیاه‌جامگان به لیگ برتر تلفات داشت


پس از اینکه تیم فوتبال سیاه‌جامگان به لیگ برتر صعود کرد،‌هواداران قصد ورود به زمین را داشتند که این ازدحام باعث شد ۳ نفر از روی سکوها به پایین بیفتند.

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد در هفته پایانی لیگ دسته اول عصر امروز میزبان داماش گیلان بود که در پایان به تساوی یک بر یک دست یافت اما با توجه به توقف سایر رقبا این تیم توانست با ۳۹ امتیاز جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند.

از این دیدار حدود ۱۵ هزار هوادار مشهدی استقبال کرده بودند که پس از پایان بازی حدود ۵۰۰ تماشاگر به سمت زمین هجوم آوردند که این موضوع باعث شد تلفاتی بین تماشاگران به وجود آید.

۳ تن از هواداران به علت اینکه از روی سکوها به پایین پرتاب شده بودند دچار حادثه شدند. یک نفر به کما رفته است و دو نفر دیگر وضع جسمی‌شان وخیم است.

تعداد زیادی از هواداران مشهدی هم به رختکن سیاه‌جامگان رفتند.

در جریان بازی هم تماشاگران مشهدی در صحنه‌هایی بطری‌های آب را به داخل زمین پرتاب کردند.

محمدمهدی برادران رئیس هیأت فوتبال استان خراسان هم این بازی را از نزدیک تماشا کرد. نکته قابل توجه در مورد او این بود که وی در حین تخمه شکستن بازی را دنبال می‌کرد!