اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست همه بدهکاران بانکی در بانک مرکزی است



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - لیست همه بدهکاران بانکی در بانک مرکزی است/ ارسال پرونده 6 بانک متخلف به هیات انتظامی

معاون نظارتی بانک مرکزی از ارسال پرونده شش بانک متخلف به هیات انتظامی بانک‌ها خبر داد و گفت: تمام بانک‌ها فهرست بنگاه های خود را به همراه زمان بندی فروش آنها در اختیار بانک مرکزی قرار دادند.

حمید تهرانفر در ارتباط با وضعیت بررسی فهرست بنگاه های بانک‌ها در بانک مرکزی و همچنین در پاسخ به اینکه آیا تمام بانک‌ها فهرست بنگاه ها و شرکت‌های خود را به این بانک ارائه داده اند یا خیر؟ گفت: بانک مرکزی اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و بنگاه های تمام بانک‌ها را دریافت کرده است.


او با بیان اینکه هم اکنون فهرست بنگاه های بانک‌ها بصورت جامع و با اطلاعات کامل در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، گفت: در مجموع بانک‌ها 600 شرکت‌ و بنگاه در مدیریت خود دارند که ارزش آن حدود 26 هزار و 620 میلیارد تومان است.


معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: بعد از دریافت اسامی شرکت‌ها در جلساتی که با بانک‌ها داشتیم مشخص شد که زمان بندی فروش این شرکت‌ها و بنگاه ها به چه صورت خواهد بود.نکته بارز در این جلسات این بود که بانک‌ها در زمان بندی اعلامی بیشتر از حد نصاب تعیین شده از سوی بانک مرکزی تصمیم به فروش بنگاه های خود گرفته اند.

تهرانفر در ادامه درباره عدم استقبال بانک‌ها از تصویب اساسنامه جدید گفت: اساسنامه جدید بانک‌ها که مورد تایید بانک مرکزی نیز می باشد به هیچ وجه دردسری برای بانک‌ها ایجاد نکرده و آنچه در اینباره مطرح می شود بیشتر به جوسازی شبیه است.


او در همین ارتباط گفت: تنها در زمان تصویب اساسنامه یکی از بانک‌ها مشکلی بوجود آمده بود که آنهم بخاطر اساسنامه نبود بلکه بخاطر تعیین نماینده سهام عدالت اختلاف ایجاد شده بود. اختلاف هم بر سر این بود که چه کسی نماینده سهام عدالت را تعیین کند.

معاون نظارتی بانک مرکزی ضمن اشاره به معوقات 87 هزار میلیاردی بانک‌ها درباره برخورد با بانک‌ها و موسسات متخلف در نرخ سود، گفت: تفاهم نامه بانک‌ها در مورد نرخ سود قبل از هر چیز تعهد مدیران بانک‌ها با یکدیگر بود اما با وجود اینکه اکثر بانک‌ها به اعمال و اجرای این تعهد و مصوبه شورای پول و اعتبار پایبند هستند ولی بازهم تعدادی از بانک‌ها تخلف می کنند.


تهرانفر با بیان اینکه 6 بانک متخلف در این زمینه شناسایی شده اند، ادامه داد: بانک مرکزی پرونده بانک‌هایی که به هر دلیلی مصوبه شورای پول و اعتبار و تفاهم بانکداران را اجرا نکرده اند و نمی کنند به هیات انتظامی بانک‌ها ارائه داده است و هم اکنون منتظر رسیدگی به این پرونده ها و حکم هیات هستیم.
 اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تخفیف هشت هزار میلیاردی بانک مرکزی به بدهکاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ بانک مرکزی به نامه احمدی‌نژاد در مورد معرفی بدهکاران بانکی منتسب به وی



اخبار,اخبار اقتصادی ,پاسخ بانک مرکزی به نامه احمدی‌نژاد

 

اخبار اقتصادی - پاسخ بانک مرکزی به نامه احمدی‌نژاد در مورد معرفی بدهکاران بانکی منتسب به وی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به نامه چندی قبل محمود احمدی‌نژاد که خواستار معرفی آن دسته از اطرافیان او که به بانک‌ها بدهی دارند شده بود، تأکید کرد معرفی این افراد بدون طی مراحل قانونی ممکن نیست.

چندی قبل یکی از نمایندگان مجلس با انتشار لیستی مدعی بدهکاری هزاران میلیارد تومانی برخی اطرافیان رئیس جمهور سابق کشور شد و در پی این ادعا احمدی‌نژاد طی نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کرد چنانچه این ادعا صحیح است بانک مرکزی اسامی اطرافیان بدهکار وی را منتشر کند.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در پاسخ به نامه احمدی نژاد تصریح کرد

ریاست محترم دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم

عطف به نامه شماره 93283/دن مورخ 6/5/93 خطاب به رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می‌رساند بانک مرکزی در راستای انجام وظیفه قانونی خود و در پیگیری وصول و تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری بانک‌ها نسبت به ارسال لیست پرونده‌های عمده ارجاع شده به محاکم قضایی، خدمت ریاست محترم قوه قضاییه اقدام نموده است.

در این اقدام به هیچ‌وجه قصد و نیتی مبنی بر انتشار و یا اعلام رسانه‌ای لیست مذکور له یا علیه گروه و یا جریان خاصی مورد نظر نبوده است مضافا" این که مواردی که در رسانه‌های نوشتاری یا مجازی مختلف مورد اشاره قرار گرفته‌اند، هیچیک منبع اطلاع خود را لیست ارسالی بانک مرکزی اعلام نکرده‌اند.

مع الوصف اطلاع دارند بانک مرکزی بدون اذن قانونی و یا تقاضای اشخاص مجاز به افشای اطلاعات بانکی ایشان نیست و در صورتی که قرار باشد اطلاعاتی با این مضمون منتشر شود، در درجه اول نیاز به اجازه صاحب حساب خواهد بود.

بنابراین در صورتی که نظر بر اعلام عمومی وضعیت حساب‌های بانکی افرادی به عنوان اطرافیان آقای دکتر احمدی‌نژاد باشد، لازم است لیست آن افراد همراه با رضایت کتبی ایشان تهیه و ارائه شود. بدیهی است بعد از وصول مستندات فوق الذکر مراتب برحسب مورد به بانک عامل مربوط برای اقدام لازم ابلاغ خواهد شد.

اخبار اقتصادی - فارس