اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی پخش فیلمی در جلسه استیضاح را متوقف کرد/ چرا حرف‌های بی‌ربط و مزخرف را اشاعه می‌دهید؟



اخبار,اخبارسیاسی,علی  لاریجانی


اخبار سیاسی -  لاریجانی پخش فیلمی در جلسه استیضاح را متوقف کرد/ چرا حرف‌های بی‌ربط و مزخرف را اشاعه می‌دهید؟

رییس مجلس شورای اسلامی انتشار کلیپی در جلسه علنی ظهر امروز (چهارشنبه) را متوقف کرد.

در حالیکه بیژن نوباوه در زمان نطق خود به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم کلیپی را از گزارش بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در مورد بورسیه‌های غیرقانونی پخش می‌کرد، علی لاریجانی پخش این فیلم در جلسه علنی را متوقف کرد.

در کلیپی که از سوی بیژن نوباوه به نمایش درآمد گزارش صدای آمریکا و بی‌بی‌سی در مورد بورسیه‌های غیرقانونی، اعطای بورسیه به فرزندان، آشنایان و اقوام نمایندگان مطرح شد.

علی لاریجانی در واکنش به پخش این فیلم، گفت: چرا حرف‌های بی‌ربط را اشاعه می‌دهید. ممکن است رسانه‌ای حرف مزخرفی بگوید، چرا حرفی را که رسانه بی‌ربطی راجع به کلیت مجلس می‌گوید اشاعه می‌دهید؟

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه از نوباوه خواست در مورد موضوع استیضاح صحبت کند.

بیژن نوباوه نیز ابتدا در واکنش به رییس مجلس گفت: با توجه به اینکه حرف‌های من بر مبنای این فیلم است اگر این فیلم پخش نشود حرف دیگری ندارم.

وی در ادامه در مورد توقف پخش فیلم قانع شد و خطاب به نمایندگانی که به توقف پخش این فیلم اعتراض می‌کردند، گفت که باید سعه صدر به خرج دهیم.

 

 اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه میرتاج‌الدینی به لاریجانی: استیضاح وزیر راه را متوقف کنید



 

 

 

نامه میرتاج‌الدینی به لاریجانی: استیضاح وزیر راه را متوقف کنید

 

با توجه به اینكه تعداد ‌١٣ نفر از نمایندگان محترم مطابق فهرست پیوست از استیضاح منصرف شده‌اند، بنابراین استیضاح موصوف فاقد حد نصاب لازم بوده و بر مبنای ماده ‌٢١٩ آیین‌نامه داخلی مجلس غیر قابل طرح می‌باشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار متوقف شدن استیضاح وزیر راه و ترابری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی تاكید كرد با توجه به اینكه 13 نفر از نمایندگان از استیضاح وزیر راه و ترابری منصرف شده‌اند بنابراین این استیضاح فاقد حد نصاب بوده و بر مبنای ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس غیر قابل طرح است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دكتر لاریجانی

ریاست محترح مجلس شورای اسلامی

سلام علیكم

احتراما عطف به استیضاح وزیر محترم راه و ترابری جناب آقای دكتر بهبهانی به استحضار می‌رساند؛

این استیضاح با امضاء ‌٢٢ نفر از نمایندگان محترم مجلس در جلسه علنی مورخ ‌٣/١١/٨٩ اعلام وصول گردید (به استناد مشروح مذاكرات مجلس)

با توجه به ماده ‌٢١٩ ، ‌٢٢٠ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی كه مقرر می‌دارد، "استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است كه به امضای حداقل ‌١٠ نفر از نمایندگان برسد" و همچنین "تقاضای استیضاح نمایندگان از وزیر یا وزیران باید كتبا در جلسه علنی به رییس مجلس داده شود و در آن جلسه یا جلسه بعد قرائت می‌شود، این تقاضا بدون مباحثه و فورا برای وزیر یا هیات وزیران فرستاده می‌شود، همچنین متن استیضاح چاپ و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد"

نظر به اینكه، متن استیضاح وزیر، در تاریخ ‌١٠/١١/١٣٨٩ به شماره چاپ ‌١٣٤٥ با عنوان "اصلاحیه دوم" و همچنین چاپ مجدد با عنوان "جایگزین " در تاریخ ‌١١/١١/١٣٨٩ به شماره چاپ ‌١٣٤٥ (یك روز قبل از استیضاح) كه در هر دو متن مذكور (تصویر پیوست)، ‌اسامی ‌٢٢ نفر امضاءكنندگان زمان اعلام وصول كه از طرف اداره كل قوانین مجلس چاپ شده، ملاك استیضاح می‌باشد و با توجه به اینكه تعداد ‌١٣ نفر از نمایندگان محترم مطابق فهرست پیوست از استیضاح منصرف شده‌اند، بنابراین استیضاح موصوف فاقد حد نصاب لازم بوده و بر مبنای ماده ‌٢١٩ آیین‌نامه داخلی مجلس غیر قابل طرح می‌باشد. فلذا استدعا می‌شود مقرر فرمایید اقدام لازم معمول گردد.

رونوشت این نامه برای دكتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است....../تحلیل:عصرایران