اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی: مجلس آماده کمک به دولت است


رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حل آسیب های اجتماعی نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: مجلس آماده همکاری با دولت در راستای حل این مشکلات است.

خبرگزاری ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حل آسیب های اجتماعی نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: مجلس آماده همکاری با دولت در راستای حل این مشکلات است.

علی لاریجانی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر کشور درباره آسیب های اجتماعی از جایگاه برنامه ششم توسعه، با تاکید بر این که‌ آسیب های اجتماعی موضوع بسیار مهم و حساس در کشور است، گفت: حاشیه نشینی یکی از این معضلات است که ما با رقم قابل توجهی از حاشیه نشینی در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: فراگیر شدن معضل بیکاری، اعتیاد و طلاق نیز از دیگر نمونه های آسیب های اجتماعی در کشور است که باید به نحو خاص به آن توجه شود.

لاریجانی با تاکید بر این که وزارت کشور در وظایف اجرایی که نیازمند همکاری مجلس است، می تواند مطالب خود را در قالب لایحه یا برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه دهد، ادامه داد: حل معضل آسیب های اجتماعی نیازمند عزم ملی است و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا کمک های لازم را به دولت خواهد کرد تا مسیر برای اجرا هموارتر شود.


ویدیو مرتبط :
نحوه رای دادن نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت از زبان لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: مجلس برای دولت بودجه دو ماهه می‌‌نویسد



 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مانند سال گذشته به دلیل کمبود وقت برای ماههای فروردین و اردیبهشت 91 بودجه ای جداگانه از لایحه سالانه تنظیم می شود از کمیسیون برنامه و بودجه خواست تا با همکاری دولت متن این بودجه را برای هفته آینده به مجلس ارائه کند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس درباره بررسی لایحه بودجه 91 از کمیسیون های مجلس خواست هر چه سریعتر نظرات خود را ارائه کنند تا هفته آینده کمیسیون تلفیق بودجه کار خود را آغاز کند.

وی گفت: با توجه به عدم اقدام به موقع دولت در ارائه بودجه آن هم با تاخیر دو ماهه، به نظر می رسد چاره ای جز ارائه طریق، نظیر سال گذشته به صورت بودجه برای دو ماه اول سال 91 را نخواهیم داشت و مناسب است کمیسیون بودجه با کمک دولت متن آن را برای هفته آینده تنظیم و به مجلس ارائه کند.