اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت نفت خام كاهش یافت



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, بازار جهانی نفت

خبرگزاری رویترز اعلام كرد، نگرانی ها از اشباع بازار جهانی نفت در پی اعلام آمادگی روسیه و ایران برای تولید بیشتر نفت و افزایش اندك دخایر نفت خام آمریكا موجب كاهش قیمت این ماده در روز پنجشنبه شد.

به گزارش ایرنا به  نقل از خبرگزاری رویترز، هر بشكه نفت خام برنت صبح پنجشنبه با كاهش 44 سنتی، 45 دلار و 36 سنت معامله شد.


قیمت هر بشكه نفت خام وست تكزاس اینترمیدیت آمریكا نیز با 40 سنت كاهش، به 43 دلار و 78 سنت رسید.


طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریكا، ذخایر نفت خام این كشور در هفته گذشته با افزایش اندك، به 2.1 میلیون بشكه رسید.


روسیه روز گذشته(چهارشنبه) از آمادگی خود برای افزایش بی سابقه تولید خبر داد.


ایران نیز كه پس از لغو تحریم های بین المللی مصمم به باز پس گرفتن جایگاه خود در بازار جهانی نفت است، بار دیگر تكرار كرد كه تصمیم دارد در اسرع وقت تولید خود را به 4 میلیون بشكه در روز برساند.
  
اخباراقتصادی  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
بهای جهانی نفت خام کاهش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت جهانی نفت كاهش یافت



 

 

قیمت جهانی نفت كاهش یافت

 

فارس- به دنبال مطرح شدن پیشنهادی در خصوص كناره گیری معمر قذافی از قدرت در لیبی قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه برای نخستین بار در سه روز اخیر كاهش یافت .

 

شبكه الجزیره اعلام كرد پیشنهادی به قذافی ارائه شده است كه در صورت تامین امنیت وی و خانواده اش از قدرت كناره گیری كند . در پی اعلام این خبر قیمت جهانی نفت 0.9 درصد كاهش یافته است . جاناتان بارت كارشناس ارشد انرژی تاكید كرد احتمالاتی در خصوص كاهش تنشهای سیاسی در لیبی وجود دارد كه این مساله موجب برقراری آرامش در بازار جهانی انرژی خواهد شد . اگر تنشهای سیاسی در خاور میانه كاهش یابد قیمت نفت به كمتر از 85 دلار خواهد رسید .

 

بر اساس این گزارش قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك برای تحویل در ماه آوریل با 56 سنت كاهش به 104.88 دلار رسید . قیمت نفت روز گذشته با 1.02 دلار افزایش به بیش از 105.44 دلار رسیده بود . قیمت نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 28 درصد رشد داشته است .

 

در بازار لندن نیز هر بشكه نفت برنت با 45 سنت كاهش به كمتر از 114.59 دلار رسید .

 

بر اساس آمارهای بلومبرگ میزان ذخایر انرژی آمریكا در هفته گذشته با یك میلیون بشكه افزایش به بیش از 346.4 میلیون بشكه رسیده است .

 

سازمان بین المللی انرژی اعلام كرد تولید نفت لیبی بیش از یك میلیون بشكه در روز كاهش یافته است . عربستان با اقدامی یك جانبه اقدام به افزایش تولید نفت خود بدون هماهنگی با اوپك نموده است ولی این مساله تا كنون تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشته است . كارشناسان انرژی به شدت نگران گسترش بحران سیاسی خاور میانه به سایر كشورهای منطقه هستند .... / تحلیل :عصر ایران