اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن در شمال تهران


فعالان بازار مسکن معتقدند: یکی از دلایل باز نشدن گره معاملات مسکن انتظار بسازوبفروش‌ها برای کسب سودهای کلان دوره رونق و تمایل نداشتن آنها به کاهش سقف عایدی خود از فروش املاکشان است.

روزنامه دنیای اقتصاد: فعالان بازار مسکن معتقدند: یکی از دلایل باز نشدن گره معاملات مسکن انتظار بسازوبفروش‌ها برای کسب سودهای کلان دوره رونق و تمایل نداشتن آنها به کاهش سقف عایدی خود از فروش املاکشان است.

بررسی‌های میدانی از بازار خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد اگرچه طی یک ماه اخیر به واسطه انتشار اخبار مرتبط با افزایش وام خرید مسکن، گروه جدیدی از متقاضیان مصرفی به بازار وارد شده‌اند و بخش خرید معاملات مسکن با تعداد مراجعه‌کننده بیشتری مواجه شده است اما همچنان برخی از سازنده‌ها به دلیل کسب سود یا عایدی فراتر از نرخ معقول حاصل از فروش واحدهای خود طی دوره رونق، هم‌اکنون حاضر به فروش ملک خود با میزان سود کمتری نیستند از این رو همچنان تعداد واحدهای مسکونی خالی در بازار وجود دارد و همین امر سبب شده تا موتور معاملات مسکن همچنان خالی بماند.

مطابق با گزارش بانک مرکزی در حال حاضر متوسط هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران نزدیک به یک میلیون تومان برآورد شده است این در حالی است که میانگین قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت 4 میلیون و 100 هزار تومان است.

به‌عنوان مثال یکی از مشاوران محدوده شرق تهران با اشاره به ادامه رکود در بازار معاملات مسکن می‌گوید: طی یک ماه گذشته یکی از سازنده‌های بنام منطقه آپارتمانی 20 واحدی را برای فروش معرفی کرده است. به گفته مالک هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی حدود 900 هزار تومان است (بدون احتساب قیمت زمین و قیمت تمام شده کل) اما مالک تمایلی به فروش آپارتمان‌های خود با قیمتی کمتر از 4 میلیون و 200 هزار تومان در هر مترمربع ندارد همین موضوع نیز (رضایت نداشتن سازنده برای کاهش میزان سود حاصل از فروش آپارتمان‌ها) سبب شده تا تعداد زیادی از واحدهای آپارتمان این مالک به فروش نرسد.

قیمت مسکن در شمال تهران


ویدیو مرتبط :
معرفی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشنج قیمت مسکن در شمال تهران شایعه است؟



تشنج قیمت مسکن در شمال تهران شایعه است؟

دنیای اقتصاد - ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی با ارزش میلیاردی پرداخته است که شواهد موجود در بازار خرید و فروش این دسته از واحدهای مسکونی لوکس نشان‌دهنده این مساله است که روز گذشته قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکونی لوکس کمتر از 20 میلیون تومان اعلام شده‌اند، اما همچنان عده‌ای از دلالان در بازار مسکن این روزها سعی دارند تا اظهار کنند که قیمت متری اکثر واحدهای مسکونی نوساز در شمال تهران به بیش از مرز 20 میلیون تومان رسیده است که این موضوع بر اکثر فایل‌های فروشی دلالت می‌کند!

این روزها واحدهای مسکونی میلیاردی در منطقه یک تهران با عناوین این چنینی توصیف می‌شوند:
سوئیت رایگان، شیرآلات هوشمند، دیوارهای پارچه کوب، سنگ‌های زینتی از معادن برزیل، سقف بلند به همراه پلانی زیبا، باغ تابستانی با استخر در بام، سیستم کنترل هوشمند، نورپردازی سواروسکی، سینمای 4 بعدی، سالن اسکواش، والیبال، تنیس و بسکتبال، دید ابدی شهر، نقشه اروپایی، باغ پرندگان، یک طبقه پارکینگ اختصاصی، کارواش، ورودی مجزا، استخر شیشه‌ای، دستگیره‌های طلا، تراس مبله، خواب‌های مستر، لابی و مشاعات مجلل و غیره.
البته برخی از این واحدهای مسکونی علاوه بر این خصوصیات از قدرالسهم هم برخوردار هستند.


روز گذشته یک واحد مسکونی به متراژ 320 متر مربع در خیابان نیاوران، متری 18 میلیون تومان اعلام قیمت شده است و فروشنده عنوان کرده که قیمت پیشنهادی  فروش مقطوع است.
واحد مذکور به صورت تکواحدی در طبقه دوم و از کلیه امکانات و همچنین از 4 پارکینگ نیز بهره مند است.
علاوه براین در خیابان ولنجک، 13 میلیون تومان به عنوان قیمت هر متر مربع واحدی 320 متری از سوی مالک تعیین شده است.


طبق گفته مشاور مشتری یاب این فایل مسکونی، واحد مذکور کلید نخورده و در عمارتی لوکس است که از کلیه امکانات هم برخودار است.
از سوی دیگر در خیابان زینعلی در محدوده نیاوران فروشنده‌ای ارزش واحد 260 متری نوساز خود را متری 13 میلیون و 850 هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت مسکن در شمال تهران,افزایش قیمت مسکن درتهران,افزایش قیمت مسکن

 دنیای اقتصاد