اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت جدید سی.ان.جی مشخص شد!



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت  سی.ان.جی

 

اخبار اقتصادی - سی.ان.جی 450 تومان شد

بر اساس مصوبه نرخ نفت گاز در بخش حمل و نقل به ازای هر لیتر 2500 ریال (قیمت اول) و 5000 ریال (قیمت دوم)است.

نرخ جدید حامل‌های انرژی در مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بالاخره تکمیل شد و بر این اساس نرخ هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) بالغ بر 4500 ریال شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس ابلاغیه هیأت وزیران قیمت هر لیتر بنزین موتور در بخش حمل و نقل به ترتیب 7000 ریال )قیمت اول) و 10000 ریال (قیمت دوم) و بنزین سوپر هر لیتر 8000 ریال (قیمت اول) و 11000 ریال (قیمت دوم) است.

قیمت نفت گاز نیز در بخش صنعت (تا سقف سه میلیون لیتر در روز، هر لیتر 2500 ریال و بیش از سه میلیون لیتر در روز 5000 ریال تعیین شده است.

بر اساس مصوبه نرخ نفت گاز در بخش حمل و نقل به ازای هر لیتر 2500 ریال (قیمت اول) و 5000 ریال (قیمت دوم)است.

همچنین قیمت نفت گاز کشاورزی (تا سقف 10 میلیون لیتر در روز) 2500 ریال و بیش از 10 میلیون لیتر در روز 5000 ریال محاسبه می‌شود.

قیمت هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (CNG)، در بخش حمل و نقل 6520 ریال و نرخ گاز مایع مصارف حمل و نقل به ازای هر کیلو 6500 ریال تعیین شد.

همچنین نرخ هر لیتر سوخت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی 5000 ریال است و قیمت هر لیتر سوخت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باربری برای پروازهای داخلی و خارجی نیز بر اساس نرخ بین‌المللی تعیین می‌شود.

میزان سهمیه‌های تخصیصی به گروه‌های مختلف به روال گذشته و نرخ‌های مقرر در تصویب‌نامه با احتساب مالیات و عوارض متعلقه قانونی است.

پیش از این مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز در ابتدای سال گفته بود که بر اساس قانون بودجه سال 93 و قانون هدفمندی یارانه ها، نرخ مصرف گاز در بخش مصارف خانگی به میزان 20 درصد و در بخش مصارف عمومی(دولتی، کسب و خدمات) به میزان 30 درصد افزایش می‌یابد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مود همراه یا یار سی جی(سگ سی جی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت سی.ان.جی منوط به تصمیم نوبخت شد



افزایش قیمت سی.ان.جی , قیمت CNG

افزایش قیمت سی.ان.جی منوط به تصمیم نوبخت شد

قیمت سی.ان.جی که قرار بود اواخر مهرماه افزایش یابد به تصمیم‌گیری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری منوط شد.

اردشیر دادرس - رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی - با اعلام این که افزایش قیمت سی.ان.جی منوط به تصمیم‌گیری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور شد گفت:‌ وزیر نفت نامه افزایش قیمت سی.ان.جی را به شورای اقتصاد ارسال کرده است و اکنون منتظر تصمیم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای خروج جایگاه‌داران از بحران هستیم.

 

وی اعلام کرد: هفته جاری جلسه‌ای در همین زمینه با حضور مسوولان مربوطه (انجمن جایگاه‌داران سی.ان.جی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و وزارت نفت) و محمدباقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - برای تعیین نرخ جدید قیمت سی.ان.جی برگزار می‌شود.

 

 در حال حاضر نرخ کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی برای هر متر مکعب گاز 40 تومان است که انجمن جایگاه‌دارن سی.ان.جی پیشنهاد داده است که این رقم به 85 تومان افزایش یابد اما سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده 75 تومان را برای نرخ کارمزد پیشنهاد داده است.

 

رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی در مورد رقم پیشنهادی وزیر نفت هم گفت: وی تا کنون رقمی را اعلام نکرده است اما امیدوارم با توجه به این که در دو سه سال گذشته رقم کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی افزایش نیافته است رقم مناسبی برای کارمزد این جایگاه‌ها تعیین شود تا افزایش نیافتن کارمزد در این مدت را جبران کند.

 

در حال حاضر قیمت هر متر مکعب گاز سی.ان.جی 310 تومان است که در صورت افزایش قیمت، این نرخ به 345 تا 355 تومان خواهد رسید.

 

پیش از این از 9 مردادماه امسال یکبار قیمت هر متر مکعب گاز سی.ان.جی 10 تومان افزایش یافته بود./ایسنا