اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قوچان نژاد: امیدوارم سرباز خوبی باشم


رضا قوچان‌نژاد می‌گوید: گل زدن برای تیم ملی لذت خاصی دارد.

خبرآنلاین: رضا قوچان‌نژاد می‌گوید: گل زدن برای تیم ملی لذت خاصی دارد.

این اولین ویژگی های رضا قوچان نژاد مهاجم دوست داشتنی تیم ملی است که به چشم می آید. حرف کشیدن از او فوق العاده سخت است؛ مخصوصا برای خبرنگارانی که دنبال حرف های جنجالی هستند! رضا متولد مشهد است و پدر و مادری ایرانی دارد. تا یک سال و اندی پیش او در رویاهایش هم تصور نمی کرد روزی پیراهن ایران را به تن کند. اما این اتفاق افتاد و رضا یکی از مهمترین گل های تاریخ فوتبال ایران را به ثمر برساند. او ترجیح می دهد درباره آن گل شیرین مقابل کره جنوبی حرف زیادی نزند چون چنین اعتقادی دارد: «ما باید به جلو نگاه کنیم چون تورنمنت حساسی در پیش داریم.» قوچان نژاد در این مصاحبه عیدانه کمی هم از هفت سین، دعای سال تحویل و چهارشنبه سوری حرف می زند.

رضا خانواده تو در هلند زندگی می کنند. آیا نوروز در خانه تان سفره هفت سین دارید؟ چهارشنبه سوری چطور؟ ترقه، نارنجک، آتش ....

بله، بله. ما یک خانواده کاملا ایرانی هستیم. مثل همه ایرانی ها هم سفره هفت سین و هم چهارشنبه سوری داریم. حتی اگر دور از خانواده هم باشم، سعی می کنم یک سفره کوچکی برای خودم درست کنم. چهارشنبه سوری را خیلی دوست دارم. در هلند و در شهری که ما زندگی می کنیم، ایرانی های زیادی حضور دارند که در شب چهارشنبه سوری دور هم جمع می شوند. قبل از اینکه از هلند به بلژیک و بعد انگلیس بروم، همیشه در چهارشنبه سوری بودم.

چهارشنبه سوری شما در هلند با ایران فرق می کند؟


خب ما همه چیز داریم. آتش روشن می کنیم و از روی آن می پریم. اما در قیاس با چهارشنبه سوری های ایران خیلی کوچکتر است.

سر سفره هفت سین امسال چه دعایی کردی؟

دعا کردم که خودم، خانواده ام و تمام مردم ایران عزیز همیشه تندرس و سلامت باشند. به نظر من تندرستی مهمترین چیز زندگی است. دعا می کنم که ایرانی ها سال خیلی خوبی داشته باشند و بتوانند به آرزوها و هدف هایشان برسند. از لحاظ فوتبالی هم دعا کردم که در جام جهانی بتوانیم موفق باشیم و دو نتیجه خوب بگیریم و مردم ایران را شاد کنیم. هیچ چیز شیرین تر از خدمت کردن به وطن نیست. امیدوارم سربازهای خیلی خوبی برای ایران باشیم.

سال 93 بزرگترین آرزوی رضا قوچان نژاد چیست؟


اینکه بتوانیم با تیم ملی در جام جهانی موفق باشیم. گروه خیلی سختی داریم. آرژانتین، نیجریه و بوسنی تیم های خوبی هستند. من فکر می کنم نصف جام جهانی برای ما بازی نیجریه است. اگر بتوانیم در این بازی موفق باشیم، می توانیم از گروه خود بالا برویم. امیدوارم حضور آبرومندانه ای در جام جهانی داشته باشیم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. برای ما هیچ چیز مهمتر از شاد کردن دل آنها نیست.

در عید نوروز چه پیغامی برای مردم ایران داری؟

راستش من مردم کشورم را خیلی دوست دارم. هر جا من را می بینند لطف دارند. با علاقه ای که دارند، من را شرمنده می کنند. مثل این مردم هیچ جا ندیده ام و هر وقت به ایران می آیم، لحظات خوشی سپری می کنم. حتی در خارج از ایران هم به من لطف دارند. امیدوارم بتوانم جواب محبت هایشان را با بازی های خوبم بدهم. به همه آنها سال نو را تبریک می گویم.

در سال 93 ممکن است رضا قوچان نژاد گلی شبیه به گل کره جنوبی برای تیم ملی بزند؟

گل زدن برای تیم ملی لذت خاصی دارد. تمام گل هایی را که برای ایران زده ام دوست دارم ولی واقعا به آنها فکر نمی کنم.

یعنی تو اصلا به آن گل تاریخی فکر نمی کنی؟ آخرین باری که فیلمش را دیدی کی بود؟

خب در برنامه های مختلف این گل را دیده ام ولی واقعا به آن فکر نمی کنم. این درست نیست که ما فقط به گذشته فکر کنیم. اگر می خواهیم در جام جهانی موفق باشیم، باید نگاه مان به جلو باشد. بازی با کره جنوبی و صعود به جام جهانی تمام شد، ما باید به برزیل برویم و در آنجا با تیم های بزرگی بازی کنیم. باید برنامه ریزی کنیم و آمادگی حضور در مسابقات را داشته باشیم. من به عنوان یک بازیکن در زمین تمام تلاشم را می کنم تا خوب بازی کنم؛ بقیه چیزها دست خداست.

مردم ایران همیشه از نقش پررنگ تو در صعود به جام جهانی می گویند.


مردم خیلی به من لطف دارند ولی رضا قوچان نژاد که یک نفره تیم ملی را به جام جهانی نبرد. صعود به برزیل کار من تنها نبود. همه بچه ها رحمت کشیدند تا به این هدف برسیم. بدون تیم ما هیچ بودیم. مردم باید از همه بچه ها به خاطر صعود به جام جهانی تشکر کنند.


ویدیو مرتبط :
استادخاتمی نژاد-من"نمی خواهم"آدم خوبی باشم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوبی که رضا قوچان نژاد به دژاگه و آندو داد



اخبار,اخبار ورزشی,رضا قوچان نژاد

رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی این روزها در هلند به سر می برد.

این بازیکن پس از مصدومیت شدیدی که داشت، خیلی زود دوباره سرپا ایستاد و این روزها تمرینات سبکش را آغاز کرده است. اتفاقا بازیکنان تیم ملی مدام با او در تماس هستند.

 

اخیرا تیموریان و دژاگه هم با این بازیکن تماس گرفتند و از او درباره آخرین وضعیتش پرسیدند که رضا گفت یک ماه زودتر از زمانی که اعلام شده، به میادین بازمی گردد. بدین ترتیب به احتمال زیاد او بین یک تا یک ماه و نیم دیگر دوباره تمرینات گروهی اش را آغاز می کند.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین