اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قوت گرفتن احتمال کناره‌گیری ملک عبدالله


بازگشت ملک عبدالله از استراحتگاهش به ریاض، شایعات مربوط به کناره گیری وی از قدرت را تقویت کرده است.

تابناک: به گزارش العالم، اکثر رسانه های داخلی عربستان روز گذشته خبر و تصاویر بازگشت ملک عبدالله پادشاه عربستان از استراحتگاه "روضه خریم" واقع در شمال شرقی پایتخت به ریاض را منتشر کردند.

در تمامی تصاویر منتشر شده از رسانه های عربستان، لوله های دستگاه تنفس مصنوعی بر روی صورت پادشاه دیده می شود، همانگونه که وی در دیدار جمعه گذشته با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که در استراحتگاه "روضه خریم" انجام شد از این دستگاه استفاده کرد؛ اما جالب اینکه روزنامه "عکاظ" لوله های اکسیژن را در تصاویر منتشر شده سانسور کرده است.

همزمان با پخش تصاویر دیدارملک عبدالله با اوباما، وضعیت جسمی پادشاه عربستان سوژه بسیاری از رسانه های عربی و بین المللی شد و برخی از کناره گیری احتمالی پادشاه عربستان سخن گفتند.

انتصاب "مقرن بن عبد العزیز" به عنوان جانشین ولیعهد نیز به این احتمالات دامن زده است، زیرا چنین سمتی تاکنون درعربستان وجود نداشته است.

ملک عبد الله 4 ماه گذشته در استراحتگاه مذکور اقامت داشت و برخی رسانه های منطقه بازگشت او را از این استراحتگاه، واکنش وی به "شایعات" مربوط به کناره گیری احتمالی اش از پادشاهی عربستان ارزیابی کرده اند.


ویدیو مرتبط :
اردنیها خواستار کناره گیری ملک عبدالله شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال برکناری پسر ملک‌عبدالله از گارد ملی عربستان قوت گرفت



 

اخبار,اخباربین الملل,فرمانده جنگ عربستان

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد به احتمال زیاد، جانشین ولی‌عهد عربستان در آینده نزدیک گارد ملی را از پسر شاه سابق که تنها بازمانده دولت ملک عبدالله است، از وی بگیرد.

به گزارش فارس ، روزنامه نیویورک‌تایمز امروز یکشنبه در گزارشی به بررسی جایگاه محمد بن سلمان فرزند پادشاه سعودی و صعود سریع وی به جایگاه جانشینی ولی‌عهدی، پرداخت.

«دیوید کرکپاتریک» نویسنده این مطلب، نوشت «برخی دیپلمات‌های غربی که از بیم آنکه نکند شاهزاده یا پادشاه از دستشان برنجند، خواسته‌اند ناشناس بمانند، می‌گویند از نفوذ روزافزون این شاهزاده نگران هستند. حتی یکی از آن‌ها، وی را فردی "عجول" خواند که "نسنجیده تصمیم می‌گیرد"» .

این روزنامه آمریکایی در بخشی از این گزارش، فاش کرد که یکی دستیاران شاهزاده متعب بن عبدالله رئیس گارد ملی عربستان به دیپلمات‌های غربی گفته است که احتمال می‌رود شاهزاده محمد بن سلمان، گارد ملی را از او بگیرد.

محمد بن سلمان که این روزها به فرمانده جنگ عربستان علیه یمن مشهور شده است، و تلاش می‌کند جایگاه خود را در قدرت داخلی عربستان با این جنگ تقویت کند، در سه ماه اخیر شاهد عزل و نصب‌های دو مرحله‌ای پدر خود، سلمان، بوده است.

از زمان مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق، در ژانویه گذشته، سلمان، جانشین وی، تاکنون دوبار تغییرات عمده در کابینه و حاکمیت ایجاد کرده است که تنها فرد مهم باقی مانده از دوره عبدالله، پسر او متعب در سمت ریاست گارد ملی است که در مرتبه وزیر قرار دارد.

 اخبار  بین الملل   -  فارس