اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرارداد مسافر و آژانس اصلاح شد


مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اصلاح "قرارداد تیپ مسافر" به منظور احقاق حقوق گردشگران ایرانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اصلاح "قرارداد تیپ مسافر" به منظور احقاق حقوق گردشگران ایرانی خبر داد.

ولی تیموری با بیان این‌که اصلاح این قرارداد که بین مسافر و دفتر خدمات مسافرتی بسته می‌شود، پس از تایید رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون گردشگری این سازمان صورت گرفت، افزود: نقایص قرارداد قبلی، برطرف و حقوق کامل گردشگر لحاظ شده است. نسخه‌ی نهایی این قرارداد به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها برای نظرخواهی فرستاده شده که تا 10 روز مهلت اعلام نظر دارند. پس از ارزیابی نهایی، این قرارداد آماده‌ی اجرا خواهد بود.

وی افزود: برای اصلاح قرارداد تیپ مسافر، نمایندگان 87 آژانس مسافرتی که در اجرای تورهای گردشگری بویژه خروجی نقش داشتند، دعوت شدند که از میان آن‌ها 14 نماینده انتخاب شد تا نقایص استخراج شود.

تیموری گفت: "بخشنامه‌ انضباطی" یکی از خروجی‌های جلسه‌هایی بود که با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار می‌شد. علاوه‌بر این، نوع جریمه‌ها، تخلف‌ها و مواردی که قبلا در قراداد مسافر و آژانس ذکر نشده بود، مشخص و در قرارداد جدید لحاظ شد.

به گفته‌ی او، آژانس‌ها سه نوع قرارداد برای تور خروجی دارند، یکی برای تورهای امارات، دیگری برای کشورهای حوزه شینگن و سایر تورها که اکنون این قراردادها بازنگری و از پراکندگی آن‌ها جلوگیری شده است و دیگر، مسافر و آژانس با یک قرارداد طرف خواهند بود.

تیموری اظهار کرد: اصلاحات این قرارداد انجام شده فقط باید اداره‌های میراث فرهنگی وگردشگری استان‌ها نظر خود را اعلام کنند تا مسوولیت‌ها به طور کامل مشخص شود و دیگر شاهد مشکلات گذشته در قرارداد مسافر و دفاتر خدمات مسافرتی نباشیم.


ویدیو مرتبط :
کتک کاری راننده آژانس با مسافر دیوانه ...........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد ایران برای اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در سخنرانی نجفی مطرح شد
پیشنهاد ایران برای اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین طی سخنرانی خود در پنجاه و هفتمن کنفرانس عمومی آژانس، گفت: ارتقاء کارآیی و تاثیربخشی فرآیند تصمیم‌گیری آژانس، یک نیاز فوری جهت تطبیق دادن آژانس با واقعیات موجود جهانی بویژه در پرتو تغییرات بنیادین ساختاری در دهه‌های اخیر در روابط بین‌الملل بویژه در جامعه هسته‌ای جهانی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

به گزارش  ایسنا، دکتر نجفی اظهار کرد: در حالی که کنفرانس عمومی مشتمل بر همه کشورهای عضو است و شورای حکام اعضای محدودی دارد، توازن مناسبی بین اختیارات و وظایف این دو رکن وجود ندارد و تصمیمات کنفرانس عمومی عمدتا منوط به موافقت یا توصیه های قبلی شورای حکام هستند لذا لازم است موضوع توازن اختیارات و وظایف این دو رکن مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین خواستار افزیش اعضای شورای حکام افزایش و تجدی نظر در ترکیب کرسیهای دائم در این رکن شد.

در این راستا، سفیر و نماینده دائم کشورمان پیشنهاد کرد که یک گروه مشورتی با حضور تمامی اعضا، کلیه پیشنهادات در رابطه با موضوعات فوق را به منظور فراهم کردن توصیه های مناسب برای ملاحظه کنفرانس عمومی، مورد بحث و بررسی قرار دهد. قابل ذکر می باشد که شماری از کشورها در سخنرانی های خود حول این موضوع، از نظرات و پیشنهادات کشورمان حمایت کردند.

موضوع اصلاح ساختار آژانس برای دومین سال متوالی به پیشنهاد کشورمان در دستور کار کنفرانس عمومی آژانس قرار گرفته است.

ایسنا