اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل و چوبه دار برای یک نگاه چپ!


پسر جوان که به خاطر نگاه چپ مرتکب قتل نوجوانی شده بود، با تائید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

باشگاه خبر نگاران: پسر جوان که به خاطر نگاه چپ مرتکب قتل نوجوانی شده بود، با تائید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

در این پرونده پرویز 19 ساله متهم است در تاریخ 14 بهمن ماه سال 90 پسر 17 ساله‌ای به نام علی را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
 
سال گذشته جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: پرویز دارای 2 فقره سابقه کیفری است که با توجه به محتویات پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی را دارم.
 
در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.
 
رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به پرویز از او خواست که به دفاع از خود بپردازد.
 
پسر جوان پس از قرار گرفتن در جایگاه با قبول اتهامش گفت: روز حادثه در خانه یکی از دوستانم مشروبات الکلی خوردیم، بعد هم تصمیم گرفتیم با موتور گشتی در خیابان‌ها بزنیم، سر کوچه با مقتول و دوستانش روبه‌رو شدیم که آنها اعتراض کردند چرا به صورتشان خیره شده ایم. سر این موضوع با هم درگیر شدیم که با چاقوی ضامن دار ضربه ای به سینه علی زدم.
 
وی ادامه داد: من قصد کشتن علی را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم، نمی‌دانم چه شد که چاقو در سینه اش فرو رفت.
 
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده پرویز را به قصاص  و دو سال زندان محکوم کردند.
 
با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
 
قضات ضعبه 24 دیوان عالی کشور هم پس از بررسی حکم مجازات متهم را تائید کردند.


ویدیو مرتبط :
نگاه چپ چپ کریستیانو رونالدو به گرت بیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار



عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار

عامل جنایت پارک طالقانی که دختر جوانی را با چاقو به قتل رسانده بود، با تائید حکم اعدامش در یک‌قدمی چوبه ‌دار قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز سوم اردیبهشت سال گذشته، پسری به نام مجتبی كه دانشجوست، دختر جوانی به نام مریم را در پارك طالقانی به قتل رساند.

این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد، با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد.

مجتبی در جلسه محاکمه‌اش که هجدهم بهمن سال گذشته در شعبه 71 دادگاه کیفری استان برگزار شد، در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل را قبول دارم، اما قصد کشتن او را نداشتم. من و مریم از پانزدهم سالگی باهم دوست بودیم. من عاشق او بودم، اما چون سنم کم بود، نمی‌توانستم به خواستگاری‌اش بروم. به مریم گفته‌ بودم باهم ازدواج می‌کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده ‌بود به هم نزدیک‌تر شویم. دو سال پیش در پی قبولی دانشگاه، در رشته مدیریت دولتی مشغول تحصیل شدم و همین موضوع ازدواجمان را عقب انداخت. در این مدت من و مریم چند‌ بار با هم رابطه داشتیم تا این‌که روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. به مریم گفتم من به تو قول داده‌ام باهم ازدواج می‌کنیم، اما حالا نمی‌توانم، چون نه سربازی رفته‌ام و نه شغل درست و حسابی دارم.

متهم ادامه داد: او خیلی اصرار می‌کرد باید در چند روز آینده ازدواج کنیم، من قبول نکردم و گفتم صبر کن حداقل سربازی بروم. اگر در این وضعیت به خواستگاری بیایم، پدرت جواب رد می‌دهد و آن‌ وقت دیگر نمی‌شود کاری کرد. مریم یکباره عصبانی شد و مرا تهدید کرد و گفت، اگر با من ازدواج نکنی، از تو شکایت می‌کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی‌خود شدم و ضربه‌ای با چاقو به او زدم. هرگز قصدم كشتن او نبود، فقط می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

در پایان جلسه، هیات قضات وارد شور شده و متهم را به جرم قتل به قصاص و رابطه نامشروع به صد ‌ضربه شلاق محکوم کردند.

با اعتراض متهم، پرونده به شعبه 11 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دادگاه حکم را تائید کردند. با تائید حکم مجازات، متهم در یک‌قدمی چوبه دار قرار دارد./مهر