اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل خاموش در ارومیه سه قربانی گرفت



اخبار حوادث - قاتل خاموش در ارومیه سه قربانی گرفت

این حادثه به علت عدم رعایت موارد ایمنی و استفاده نادرست از گاز پیک نیک و زغال سوخته و نیز قرار دادن آن در داخل چادر اتفاق افتاده که منجر به مرگ سه نفر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سه نفر از شهروندان ارومیه ای بر اثر نشت گاز منوکسید کربن، جان خود را از دست دادند.

علی افتخاری در گفت و گو با ایرنا افزود: شب گذشته، سه نفر در شهرستان ارومیه که به علت برودت و سردی هوا و به منظور تامین گرمای داخل چادر محل اسکان از گاز پیک نیک و زغال سوخته استفاده می کردند، بر اثر مسمومیت با گازمنوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: این حادثه به علت عدم رعایت موارد ایمنی و استفاده نادرست از گاز پیک نیک و زغال سوخته و نیز قرار دادن آن در داخل چادر اتفاق افتاده که منجر به مرگ سه نفر شده است.

وی اظهار کرد: در روزهای بهاری به دلیل سرما و گرمای متناوب، بسیاری از خانواده ها بدون توجه به احتمال نشت گاز منوکسید کربن، اقدام به روشن کردن بخاری یا وسایل مشابه می کنند که عدم دقت در این خصوص می تواند به مرگ آنها منجر شود.

پیش از این نیز در زمستان گذشته سه نفر در یک روز جان خود را از دست داده بودند. 

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
قاتل خاموش!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل خاموش همچنان در اصفهان قربانی می گیرد



قاتل خاموش همچنان در اصفهان قربانی می گیرد

علت این حادثه نقص فنی در نصب دودکش آبگرمکن و استنشاق گاز منوکسید کربن بوده اما تایید نهایی علت مرگ برعهده سازمان پزشکی قانونی خواهد بود.

صبح امروز طی اعلام حادثه گاز گرفتگی به سامانه 125 ستاد فرماندهی، مرگ پدر و مادر یک خانواده بر اثر استنشاق گازمنوکسیدکربن اعلام شد.

 سرآتشیار منصور کیوانی در خصوص این حادثه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی پس از رسیدن به محل حادثه در روبروی ترمینال باقوشخانه با جنازه دو نفر از اعضای خانواده روبرو شدند و دختر 12 ساله نیز به دلیل داشتن وضعیت بد تنفسی، پیش از رسیدن نیروهای اورژانس توسط آتش نشانان در محل احیا شد و سپس به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: بدلیل اینکه نیروهای آتش نشانی به طور مستمر در حال گذراندن دوره های احیا و نجات هستند، توانستند در این حادثه نیز جان دختر 12 ساله را از مرگ حتمی نجات دهند.

مدیر منطقه چهار و رییس ایستگاه آتش نشانی شماره 9 بیان داشت: علت این حادثه نقص فنی در نصب دودکش آبگرمکن و استنشاق گاز منوکسید کربن بوده اما تایید نهایی علت مرگ برعهده سازمان پزشکی قانونی خواهد بود.

وی عنوان داشت: علیرغم آموزش های محله به محله سازمان آتش نشانی در خصوص خطرات حادثه منوکسیدکربن اما بازهم شهروندان اصول استاندارد را در این زمینه رعایت نکرده و چنین حادثه های تلخی به وجود می آید./مهر