اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیروز کریمی زمین قزوین را کوچک کرد؟!


یکی از نکات حاشیه ای بازی پیکان و راه آهن، زمین ورزشگاه پیکان شهر بود.به ادعای راه آهنی ها، مسئولان پیکان، با پاک کردن خط کشی های زمین و کشیدن خط کشی های جدید، زمین را کوچک کرده بودند، اتفاقی که پیکانی ها به هیچ وجه آن را قبول ندارند.

تماشا: یکی از نکات حاشیه ای بازی پیکان و راه آهن، زمین ورزشگاه پیکان شهر بود. پیکانیها بعد از حرف و حدیث بسیار توانستند مجوز برگزاری بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه بگیرند اما به ادعای راه آهنی ها، مسئولان پیکان، با پاک کردن خط کشی های زمین و کشیدن خط کشی های جدید، زمین را کوچک کرده بودند، اتفاقی که پیکانی ها به هیچ وجه آن را قبول ندارند.

ساکت الهامی، کمک مربی پیکان در این باره به تماشا گفت: «کدام آدم عاقلی، زمین را کوچک می کند؟ اصلا اینجوری نیست و زمین پیکان شهر، کاملا استاندارد است. زمینما با آزادی هیچ فرقی از لحاظ اندازه ندارد. همچنین از 6 بازی باقیمانده ما، 5 بازی خارج از خانه است و فرقی به حال ما ندارد.»

طول استاندارد یک زمین فوتبال باید بین صد تا 110 متر و عرض آن باید بین 64 تا 75 متر باشد. الهامی مدعی است زمین پیکان شهر در این بازه استاندارد قرار دارد: «ما حاضریم زمین مان را بزرگتر هم بکنیم. الان عرض زمین ما 70 متر است. اگر ساختمان بغلی، پارکینگش را به ما بدهد، حاضریم عرض زمین را 90 متر هم بکنیم!»

گفته می شود فیروز کریمی برای جبران بدنسازی نکردن و همچنین بستن فاصله های بین خط دفاعی تیمش، دستور داده زمین را کوچک کنند. اما الهامی این اتهام را هم رد می کند: «تیمی زمین را کوچک میکندکه اوت انداز داشته باشد و سانتر بکند. میانگین قدی بازیکنان ما به جرأت، کوتاهترین میانگین قدی در لیگ است. ما در 3 بازی اخیر، 6 گل روی سانتر خوردیم. اتفاقا اگر زمین بزرگتر باشد به نفع ما است و می توانیم از روزنه های تیم حریف استفاده کنیم.»

بهشاد یاورزاده: زمین کوچک شده

دقیقا مشخص نیست که از کدام بازی، پیکانی ها این کار را کرده اند اما بهشاد یاورزاده، اولین کسی بود که متوجه این موضوع شد. او که سال قبل با پیکان به لیگ برتر آمد، تجربه تمرین و بازی در این ورزشگاه را دارد.

هافبک فعلی راه آهن در این باره به تماشا گفت: «زمین خیلی کوچک شده بود. عرض زمین، نزدیک به 2 متر از سمت نیمکت مربیان، کوچک شده بود. فصل قبل، جایی که مربیان می ایستادند، نیم متر با چمن فاصله داشت اما در این بازی 2 متر هم داخل چمن رفته بود. همچنین فصل قبل تنها یک لایه تبلیغاتی پشت دروازه ها بود اما الان دو لایه وجود داشت. خط کشی های پاک شده هم کاملا مشخص بودند.»


ویدیو مرتبط :
حرکت فیروز کریمی کنار زمین(جالب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش‌ علی کریمی کنار زمین/گزارش تصویری


واکنش‌های علی کریمی در کنار زمین / گزارش تصویری