اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فهرست کشورهای تحت تحریم آمریکا


بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است.

افکار نیوز: بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است.

کشورهای حاضر در فهرست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد.

بنابر اعلام وزرات خزانه داری آمریکا،تا کنون بسیاری از کشورهای جهان در قالب ۲۳ قانون تحریمی از طرف ایالات متحده تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر تجارت بین الملل به ابزاری برای اعمال محدودیت و قدرت در دستان نظام سلطه قرار گرفته است.

تحریم افراد شاخص در بسیاری از کشورهای جهان، تحریم های تجاری، تحریم بانک مرکزی کشورها و بسیاری دیگر از روش های اعمال تحریم توسط آمریکا در طی دهه گذشته از طرف دولت این کشور علیه مردم جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است.

در حال حاضر نزدیک به ۱۶ کشور در جهان از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته اند. با نگاه به سابقه بسیاری از این کشورها می توان به این نکته پی برد که بسیاری از آنها از جمله کشورهایی هستند که با سیاست های ایالات متحده در مناطق مختلف جهان مخالفت کرده بودند.

بنا به فهرست منتشر شده از طرف وزارت خزانه داری آمریکا کشورهای بلاروس، میانمار، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ایران، صربستان، مقدونیه، کشورهای حوزه بالکان غربی، ساحل عاج، عراق، لبنان، لیبی، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه،‌یمن، زیمبابوه، لیبریا تحت ۲۳ قانون از طرف کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

از تحریم تعداد اندکی از این کشورها در سالهای اخیر کاسته شده است، ولی تحریم تعداد قابل توجهی از این کشورها همچنان پابرجاست.

تحریم تجاری علیه کشورها نه تنها مغایر با منشور حقوق بشر سازمان ملل بوده است، بلکه تجارت بین المللی را نیز به مخاطره انداخته است.

به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی در حوزه یورو، تحریم های اعمال شده علیه ایران یکی از مهمترین علل تشدید بحران اقتصادی اخیر در اروپا بوده است و بسیاری از شرکت های خودرو سازی نظیر پژو و رنو و همچنین شرکت های فعال در صنایع نفتی و پتروشیمی و بسیاری دیگر از شرکتهای اروپایی را با بحران مواجه کرده است.


ویدیو مرتبط :
فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باج رسمی آمریکا به طالبان:خروج از فهرست تحریم ها!



 

 

 

اباج رسمی آمریکا به طالبان:خروج از فهرست تحریم ها!

 

امریکا اعلام کرد آماده است تا اسامی گروه دیگری از اعضای طالبان را از فهرست تحریم های سازمان ملل متحد خارج کند .

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به  خبرنگاران گفت : وزارت خارجه امریکا در گذشته نیز از تغییر در فهرست طالبان که با تحریم های سازمان ملل متحد روبرو هستند موافق بوده است و بدون شک تعدیل بیشتر در این فهرست امکانپذیر است .

شبه نظامیان طالبان از زمان حمله تحت فرماندهی امریکا به افغانستان در سال 2001 ، پیوسته حملات مرگباری را علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور انجام داده اند .

برخی مقامات در افغانستان می گویند شورشیان طالبان در 33 استان از 34 استان این کشور فعال هستند و این مسئله نشان می دهد افغانستان در مقایسه با یک دهه گذشته خطرناکتر شده است .

این در حالی است که بعد از واقعه 11 سپتامبر ، ارتش آمریکا برای از بین بردن طالبان و القاعده به افغانستان حمله کرد...../تحلیل:ایرنا