اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش 160 میلیون یورویی دو تابلوی رمبراند


فرانسه قصد دارد دو تابلوی نقاشی «رمبراند» نقاش معروف هلندی را به قیمت 160 میلیون یورو به موزه آمستردام بفروشد.

خبرگزاری ایرنا: فرانسه قصد دارد دو تابلوی نقاشی «رمبراند» نقاش معروف هلندی را به قیمت 160 میلیون یورو به موزه آمستردام بفروشد.

در حالی که مساله فروش دو تابلوی نقاشی نفیس از «رمبراند» به موزه بزرگ آمستردام در ماه های گذشته جنجال های زیادی را در جامعه هنری و فرهنگی فرانسه برانگیخته بود، در آستانه خروج تابلوها از پاریس، روزنامه «فیگارو» به نقل از «فلور پلرن» وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه اعلام کرد که کشورش بودجه لازم برای پس گرفتن فقط یکی از تابلوها را تهیه کرده است.

فروش 160 میلیون یورویی دو تابلوی رمبراند

روزنامه «لوپوئن» نیز در گزارشی اعلام کرد که دولت هلند دوشنبه گذشته در مقابل پارلمان این کشور بودجه 80 میلیون یورویی برای خرید نخستین تابلو را تصویب کرده است.

براساس این گزارش، «جت بوسمکر» وزیر فرهنگ و آموزش عالی هلند، بازگشت این تابلوها به آمستردام را یک فرصت استثنایی برای کشورش دانست.

این تابلوها در سال 1634 میلادی توسط رمبراند نقاش برجسته هلندی کشیده شده است.

روزنامه لوپوئن با تاکید بر اینکه موزه «لوور» یکی از نخستین موزه های بزرگ جهان از نظر تعداد بازدیدکنندگان است، خروج این تابلوها را از خاک فرانسه شکستی برای موزه لور دانست.

اهمیت آثار نقاشی رامبراند نقاش هلندی (1669- 1606) در توجه ویژه وی در استفاده از عنصر نور در نقاشی است؛ وی با استفاده از نور و اسلوب ویژه رنگ آمیزی، حالات متغیر روان آدمی را نمایان می سازد و کلیتی بصری سرشار از سکوتی روحانی و تعمقی فیلسوفانه پدید می آورد.


ویدیو مرتبط :
منظور از تابلوی حد ترخص و تابلوی مسافت شرعی در خروجی شهرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهر سهراب سپهری: تابلوی فروش رفته سهراب در حراج کریستی تقلبی است



خواهر سهراب سپهری,سهراب سپهری,بیوگرافی سهراب سپهری,زندگینامه سهراب ,

 

خواهر سهراب سپهری: تابلوی فروش رفته سهراب در حراج کریستی تقلبی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خواهر سهراب سپهری معتقد است تابلوی فروش رفته به نام سهراب سپهری در حراج کریستی امسال تقلبی و این حرکت برای خانواده هنر ایران یک رسوایی است.

 

پروانه سپهری؛ خواهر سهراب سپهری شاعر و نقاش ایرانی که خود نیز سابقه نقاشی و البته نوازندگی ساز را در کارنامه هنری خود دارد در گفتگو با مهر در مورد اتفاقاتی که در کریستی امسال افتاده است گفت: از قبل شنیده بودم که یک کار کپی از سهراب در این حراج ارائه شده است ولی باور نمی‌کردم که این واقعیت داشته باشد ولی گویا این اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: در کمال وقاحت عده‌ای کاری را از سهراب به یکی از حراج‌ها فرستادند که هم قیمت آثار سهراب را پایین آورد و هم آبروی هنر معاصر ایران را بردند.

 

وی ادامه داد: چند سال پیش و در زمان مدیریت آقای سمیعی‌آذر و در زمان اکسپویی که در تالار وحدت برگزار شد نیز یک کار از برادرم روی دیوار رفت و قیمتی میلیونی به خود گرفت که تقلبی بود. همان زمان هم من خواستم با آتش زدن آن در پیش چشم مردم جلوی این کار را بگیرم که با مخالفت مدیریت امور تجسمی آن زمان نتوانستم.

 

سپهری آنچه که امروز اتفاق می‌افتد را یکی از عواقب جلوگیری نکردن از آنچه در آن سال اتفاق افتاده بود دانست و گفت: من کارشناس آثار هنری و آثار سهراب نیستم ولی کارهای برادرم را می‌شناسم و می دانم کدام کار تقلبی و کپی است و کدام کار اصل.

وی تصریح کرد: متاسفانه از نام سهراب سو‌استفاده شد و این هنرمند نامی ایران را بدنام کردند زیرا به هیچ‌وجه به دنبال این نیستند که جلوی کپی کاری از روی کارهای او را بگیرند و اتفاقا بر این آتش مدام می‌دمند.

خواهر سهراب سپهری در پایان گفت: به طور قطع به مدیران کریستی نامه‌ای خواهم نوشت و این موضوع را به اطلاع آنها هم خواهند رساند و به دنبال شکایت از مسببین این جریان هستم./انتخاب