اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش فضای سبز پایتخت


محمد حقانی عضوشورای اسلامی شهر تهران در جلسه این شورا با انتقاد از فروش فضای سبز پایتخت گفت: در صد سال بلدیه، ندیدم که شهرداری فضای سبز خود را بفروشد!

ایرنا: جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه ساعت 9 و 25 دقیقه با غیبت حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، فاطمه دانشور و محمد مهدی تندگویان شروع شد.

* 'پرویز سروری' رییس کمیسون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در این جلسه از تضعیف جایگاه شوراها در 'کشوری که باید کشور شوراها نامیده شود'، گلایه کرد.

وی همچنین نبود شایسته سالاری در انتصاب مدیران را موجب آسیب های جدی به مدیریت کشور دانست.

* توجه و رسیدگی به فساد مالی مسوول رسیدگی به فسادهای مالی در دولت گذشته از تذکرات 'محسن سرخو' عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بود.

او گفت : اینکه رییس سابق ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حکم محکومیت بگیرد، در شان کشور نیست و دراین رابطه تلاش برخی برای ایجاد تاخیر در روند رسیدگی به اتهام این مقام مسوول و نحوه اجرای حکم صادره از سوی دستگاه قضایی نیز نگران کننده است.

این عضو شورای شهر از دستگاه قضایی خواست با قدرت و قاطعیت به پرونده تخلف افرادی که موجب تضعیف حق اقشار مختلف جامعه شده اند، رسیدگی کند.

*'رحمت الله حافظی' نیز در این جلسه تهدید کرد در صورتی که لوح فشرده بودجه برای بررسی بیشتر به شورای شهر ارایه نشود، لایحه 400 صفحه ای بودجه سال 94 شهرداری تهران برای تحلیل مردم و کارشناسان، بر روی سایت قرار می دهد.

* 'محمد حقانی' عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطلب صفحه 21 ردیف 48 بودجه سال 94 شهرداری تهران، عنوان کرد: در صد سال بلدیه، ندیدم که شهرداری فضای سبز خود را بفروشد!

حقانی در اثبات گفته هایش افزود: ملکی در محله یوسف آباد که فضای سبز است، در لیست فروش قرار دارد.

*'اسماعیل دوستی' که در بین خبرنگاران به 'آقای تذکر' در شورای شهر معروف است، هنگام سخنرانی در صحن شورا، هنگامیکه احمد حکیمی پور عضو دیگر شورای شهر مانع دیدش شده و مقابل او و رییس شورای شهر قرار گرفته بود، به دوستی گفت : 'من باید رییس را ببینم، مانع دید هستید'.

*'مهدی چمران' رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهری در این جلسه گفت : عوارض شهری باید به شهرداری ها پرداخت شود تا از این حالت 'فشل بودن' بیرون آیند.

*'حسین رضا زاده' عضو شورای اسلامی شهر تهران، هنگام بررسی طرح

'مجوز اخذ عوارض استقرار بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در شهر تهران' که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت، بی حوصلگی خود را با چرخاندن تسبیح در هوا نشان می داد.

*اعضای شورای اسلامی شهر تهران از ساعت 11 به بعد نسبت به ادامه جلسه جملگی بی حوصله شده و تعداد کمی در صندلی های خود حاضر بودند و جلسه با 3 تا 4 نفر ادامه یافت .

* 'مجتبی شاکری' در جلسه امروز با انتقاد از انتخاب 9 نفر از اعضای شورای شهر تهران به عنوان هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها گفت: چه کسی گفته هیات نظارت 9 نفره است، هیات نظارت 31 نفره است.

'محمد سالاری' رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در پاسخ به شاکری گفت : انتخاب افراد را دوستان آقای شاکری در اردوگاه اصولگرایان انجام داده اند و آقایان سروری، تقی پور و شاکری اسامی را نوشته اند.

این موضوع نیز به چالشی در شورای شهر تبدیل شد و در بین رسیدگی و بررسی دستور جلسات اعضای شورای شهر بدون توجه به سخن همکاران خود، بیشتر با یکدیگر به تندی بگو مگو می کردند.

'محسن پیر هادی' عضو شورای اسلامی شهر تهران، این موضوع را دروغ خواند و گفت: 'بنده اسم ندادم، چرا دروغ می گویید'.

'عباس جدیدی' معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران که از نبود نامش در بین 9 نفر اعضای نظارت دلخور بود هم گفت : نظارت باید تعریف داشته باشد، نمی خواهم جای کسی باشم، می خواهم جای خودم باشم؛ چرا اسم من را خط زدند، برای من شبهه برانگیز است.

پس از جر و بحث بین اعضای شورای شهر، هادی ساعی و علیرضا دبیر دیگر اعضای شورای شهر، عباس جدیدی را به آرامش دعوت کردند و محسن پیرهادی نیز با سخنان پرویز سروری و رضا تقی پور آرام شد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در این فضا میکروفن خود را با ضربه دست امتحان کرد و تذکر داد 'جلوس بفرمایید بر سر سریر خود'!

* تعدادی از اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز با حضور در مقابل ساختمان اصلی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عملکرد برخی اعضای شورای شهر و شهرداری تهران معترض بودند


ویدیو مرتبط :
فروش شن و سنگریزه رنگی برای دکوراسیون داخلی و فضای سبز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با ساخت فضای سبز مینیاتوری



باغ آبی مینیاتوری , ساخت باغ آبی مینیاتوری
فضای سبز مینیاتوری مناسب با هر نوع دکوراسیون است. به راحتی با درست کردن آن سبزی و خرمی را به خانه خود آورید.
برای این کار به یک فنجان یا یک ظرف بلور ساده نه چندان بزرگ، گیاهان آبی مانند سنبل آبی، تارو، کاهو آبی و خزه آبی احتیاج دارید.
برای رشد گیاه یک ظرف پلاستیکی کوچک‌تر از ظرف شیشه‌ای و مقداری خاک مورد نیاز است. مهم آن است که روی خاک را با شن بپوشانید و مانع پخش شدن آن داخل آب شوید. دقت کنید ظرف پلاستیکی تمیز باشد. آن را پر از آب کرده، داخل ظرف شیشه‌ای بگذارید.
تقریبا فضای سبز کوچک شما آماده است. این ایده مانند ایجاد برکه در فضای باز است منتها در مقیاسی بسیار کوچک.

باغ آبی مینیاتوری

باغ آبی مینیاتوری , ساخت باغ آبی مینیاتوری
زمانی که گیاهان را داخل آب قرار دادید تا با محیط جدید سازگار شوند، نوبت به تزیین بیرون آن می‌رسد. برای این منظور می‌توانید هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را انتخاب کنید. سنگ، یک شاخه زیبا، خزه و ....
حتی می‌توانید از ماهی پشه‌خوار کوچک برای مبارزه با حشرات استفاده کنید.
درست کردن این فضا، آسان و برایتان ارزان تمام می‌شود. ضمن آن که زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌دهد.

باغ آبی

باغ آبی مینیاتوری , ساخت باغ آبی مینیاتوری
منابع : hamshahrionline.ir - interiorholic.com