اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش خودرو‌های گران قیمت با مدارک جعلی!


اعضای باند 25 نفره‌یی كه با مدارك جعلی خودروهای گران قیمت را وارد كشور كرده و به فروش می‌رسانند پس از شش ماه فعالیت از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

روزنامه اعتماد: اعضای باند 25 نفره‌یی كه با مدارك جعلی خودروهای گران قیمت را وارد كشور كرده و به فروش می‌رسانند پس از شش ماه فعالیت از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

اوایل شهریورماه امسال ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران درجریان دریافت پلاك برای خودروهای وارداتی با مدارك جعلی قرار گرفتند. پس از مشخص شدن موضوع تیمی از كارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز كردند كه در تحقیقات مقدماتی مشخص شد اعضای یك باند تبهكار با واردات خودرو به جنوب كشور اقدام به دریافت پلاك خودرو با مدارك جعلی می‌كنند.

در ادامه با شناسایی هشت عضو اصلی این باند ماموران این افراد را در مخفیگاه‌شان شناسایی و دستگیر كردند. با انتقال متهمان به اداره آگاهی سركرده 30‌ساله باند در بازجویی‌ها در مورد شگرد واردات خودرو و دریافت پلاك با مدارك جعلی گفت: از شش‌ماه قبل به همراه تعدادی از دوستانم تصمیم به واردات خودرو به صورت قاچاق گرفتیم. به همین دلیل خودروها را با لنج از كشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرهای جنوبی كشور وارد می‌كردیم.

بعد از ورود خودرو به كشور با موسسات كرایه اتومبیل تماس گرفته و خودرویی هم مدل ماشین وارداتی را با مدارك جعلی كرایه می‌كردیم. پس از كرایه خودرو پلاك‌هایش را فك و به روی خودرو وارداتی در جنوب كشور نصب می‌كردیم و آن را به تهران منتقل می‌كردیم. هنگامی كه خودرو نمونه پیدا نمی‌كردیم شماره پلاك خودرویی همانند آن را كه در خیابان در حال تردد بود یادداشت و به جاعلی در شرق كشور می‌دادیم تا برای‌مان پلاك دوقلو جعل كند.

سركرده باند در ادامه اعترافاتش مدعی شد: پس از تهیه پلاك جعلی كارت خودرو و سند سبز را نیز جعل كرده و با انتقال خودرو به پایتخت با جعل مدارك و حتی اسناد گمركی خودرو را شماره‌گذاری كرده و سپس با آگهی روزنامه به فروش می‌رساندیم. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد نحوه فعالیت این باند گفت: اعضای این باند خودروهای «بنز» و «بی.‌ام. و» را در شهرهای حاشیه‌یی خلیج فارس مخفی كرده و سپس با جعل مدارك به فروش می‌رساندند.

ماموران پلیس پس از یك‌ماه كار شبانه‌روزی توانستند با به دست آوردن تصاویر متهمان از دوربین‌های مداربسته 25 عضو این باند را شناسایی و دستگیر كرده و از آنها 27 دستگاه خودروی گران قیمت كشف و ضبط كنند.

وی افزود: اعضای این باند اقدام به جعل پلاك برای خودروهای فرسوده و از رده خارج می‌كردند كه در بازرسی از مخفیگاه این افراد تعداد زیادی پلاك خودروهای قدیمی به همراه مهرهای جعلی ادارات و سندهای جعلی خودرو كشف و ضبط شد. محمدیان ارزش هر خودرو را بین 300 تا 700 تومان اعلام كرد و گفت: به دنبال شناسایی سایر اعضای باند و اقدامات دیگر متهمان هستیم چرا كه به نظر می‌رسد این افراد جعل‌های دیگری نیز انجام داده‌اند. تصمیم در مورد خریداران این‌گونه خودروها نیز بر عهده دستگاه قضایی است.

هشدار پلیس در مورد خرید خودرو با چك‌های جعلی بانكی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با توصیه به شهروندان در مورد خرید و فروش خودرو گفت: بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید و فروش خودرو مراكز مجاز از جمله بنگاه‌ها هستند. بسیاری از شهروندان اقدام به خرید و فروش قولنامه‌یی خودرو می‌كنند كه در صورت بروز جرم پیگیری این پرونده‌ها مشكل می‌شود.

در ماه‌های اخیر نیز تعدادی از تبهكاران از روش چك‌های رمز‌دار جعلی برای سرقت خودرو استفاده می‌كنند. این افراد پس از شناسایی خودروهای مورد‌نظرشان با فروشنده در ساعات پایانی روز قرار گذاشته و با نوشتن قولنامه و دادن چك رمزدار جعلی خودرو را با مدارك از فروشنده تحویل می‌گیرند سپس با جعل مدارك، خودرو را به فرد دیگری می‌فروشند. بهتر است شهروندان قبل از گرفتن چك‌های رمزدار از اصالت آن باخبر شوند.


ویدیو مرتبط :
دیپلم های جعلی فروش مدارک تحصیلی تقلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران قیمت‌ترین خودرو متعلق به کدام بازیکن پرسپولیس؟



 

 

آفتاب: اکثر بازیکنان پرسپولیس خودروهای گران قیمتی دارند؛ از بی‌ام دبلیو و بنز گرفته تا آئودی و پرادو و لکسوس. اما گران‌ترین خودرو متعلق به مهدی مهدوی کیا است که با یک دستگاه پورشه کاین (شاسی بلند) به تمرین می‌آید.

مهدوی کیا که از نیم فصل به پرسپولیس پیوسته از زمان بازگشت به ایران این خودرو را خریداری کرده بود.

به گزارش اوج،پورشه با کیفیت‌ترین خودروهای دنیا را تولید می‌کند و در آلمان واقع شده است.../آفتاب