اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش خانه احمدی نژاد


ملك پدری محمود احمدی نژاد در شهرستان آرادان برای فروش گذاشته شده است.

علی شاه حسینی،خواربار فروش محله محمود احمدی ن‍‍ژاد می گوید؛۱۷ ساله بوده است که محمود احمدی‌نژاد چند کوچه بالاتر از آن مغازه، در خانه پدری به دنیا آمده است. شاه‌حسینی شوهر دختر عموی احمدی‌نژاد است. او می‌گوید: «پدر احمدی نژاد، میرزا احمد خواربارفروش همین جا در آرادان مغازه داشت و احمدی‌نژاد خیلی کوچک بود که از آرادان رفتند.» آنها به تهران آمدند و احمدی‌نژاد همان جا ماند و بالید و رئیس‌جمهور شد. همه آرادانی‌ها او را دیده‌اند که پشت تریبون سازمان ملل صحبت می‌کند و از غرب می‌گوید که در حال فروپاشی است یا اعلام می‌کند که طرح سال‌ها مسکوت مانده هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود.


آرادان، زادگاه احمدی‌نژاد، شهری است بدون پستی و بلندی که از دوره پارت‌ها باقی مانده است و در کتاب‌ها آن را جایگاه رادان معنی کرده‌اند، هر چند که در سفرنامه ناصرالدین شاه به آن «اردون» گفته‌اند؛ شهری با آب و هوایی خشک در ۱۴ کیلومتری شرق گرمسار در استان سمنان که هشت هزار نفر جمعیت شهری دارد. در اطراف آن، ۵۸ روستا واقع شده که ۲۰ هزار سکنه کشاورز را در خود جای داده است. یونجه، گندم، پنبه و بخصوص انجیر آرادان معروف است و به یمن جمعیت زیاد روستایی و زمین‌های حاصلخیز و آب بیشتر، آرادان روی پای خود ایستاده، هر چند که اینک زیر سایه شهر همجوارش، گرمسار، رفته است. آرادان، پیش از اینکه گرمسار شهر شود، از سال ۱۳۳۹ شهرداری داشته است اما چون زمین‌های آرادان خان‌نشین دیرتر از گرمسار تفکیک شده، آبادانی کمتری از گرمسار دارد.

آرادان علاوه بر مرکز شهر، پنج محله به نام‌های ماشین خانه، سرآسیاب، مهدی‌آباد، جلیل‌آباد و علی‌آباد دارد که اطراف آن را زمین‌های سرسبز کشاورزی احاطه کرده‌اند. از بالای پشت بام ساختمان پنج طبقه «مروارید ۳» که بلندترین سازه مرکزی شهر است، می‌توان به راحتی زمین‌های روستاییان را دید. مرکز شهر آرادان میدانی است مستطیل شکل به نام میدان امام خمینی که مغازه‌ها، بازار و موسسات دولتی در آن واقعند. از بالای پشت بام، به راحتی می‌توان ساخت و سازهای جدید لایه بیرونی بازار را دید. در شمال شهر، آپارتمان‌های مسکن مهر در حال ساخت است و کمی پایین‌تر، ساختمان‌های نوسازی که کنار بخشداری بنا شده‌اند دیده می‌شود. در دوردست‌ها، آن سوی بازار و میدان امام، قبرستان شهر را می‌توان تشخیص داد که سوله بزرگ مدیریت بحران در کنار آن بالا آمده است. خانه‌های نوساز و در حال ساخت، لابه لای خانه‌های گلی شهر کاشته شده‌اند و البته هنوز می‌توان از بالا، قسمتی از شهر را دید که خانه‌ها تمام گلی‌اند و با رنگ «اکر» از بقیه شهر متمایز است. آنجا همان جایی است که روزگاری خانه پدری احمدی‌نژاد در آن سرپا بوده و در نزدیکی آن، تپه‌ای جای گرفته که زمانی هسته مرکزی شهر بوده است. بر بالای تپه، بقعه امام زاده «سلطان شاه نظر» بنا شده که شالوده‌ای قدیمی دارد.

عکسی از بقعه سلطان شاه نظر در دوره ناصری باقی مانده که در حاشیه آن نوشته شده است: «سی ذرع ارتفاع تپه و اطراف آن خانه‌های رعیتی و امام زاده در دامنه آن و تقریبا دویست خانوار است، دارالخلافه ناصری.» این عکس بر دیوار اتاق معاون عمرانی بخشداری، مهدی عامری، نصب شده است. این روزها به دلیل جنب و جوش فعالیت‌های عمرانی، اتاق عامری مقصد بسیاری از کسانی است که در پی‌ساخت و ساز خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی شهرند. میز او پر از پوشه‌های رنگارنگ پروژه‌های شهری و روستایی است.در سال‌های اخیر، پروژه‌های عمرانی زیاد بوده است و حجم اعتبارات هم با قبل قابل مقایسه نیست. بهسازی روستاها در این شش هفت سال، چند برابر شده. پروژه‌های عمرانی شامل مواردی است که مردم نیاز داشته‌اند، مثل سالن ورزشی یا راه‌های ارتباطی، آبرسانی و گازرسانی که جزو مصوبات سفرهای استانی دولت هستند.»

محمود احمدی‌نژاد تا کنون سه سفر به استان زادگاهش، سمنان، داشته که در هر سفر، پروژه‌هایی را هم برای آرادان تصویب کرده است. مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهر در سفرهای اول و دوم استانی، نزدیک به ۳ میلیارد تومان بوده است؛ پروژه‌هایی مانند مصلای آرادان، مسجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد روستای رستم‌آباد، مسجد روستای یاتری سفلی، مسجد روستای دولت‌آباد، مسجد محله علی‌آباد، احداث سالن ورزشی روستای کهن‌آباد، گازرسانی به روستای پاده و اسلام‌آباد، اصلاح معبر و اجرای طرح بهسازی در روستاهای ده سلطان، کندقلیخان، یاتری سفلی، هشت‌آباد و فروان و مهم‌تر از همه مسکن مهر.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس لرزه های فروش 504 احمدی نژاد به یك شركت گمنام



 

پس لرزه های فروش 504 احمدی نژاد به یك شركت گمنام

 

عدم اطلاع رسانی صحیح در مورد مزایده دشمن شكن خودروی آقای دكتر احمدی نژاد و اعلام نكردن نام شخص، اشخاص و یا شركتی كه توفیق خرید این میراث بزرگ تاریخی ملت ایران را به دست آورده، گزك به دست بدخواهان داده و سبب شده عده‌ای در صحت و سقم این اقدام بشردوستانه تشكیك كنند.

 

پس از آنكه در هفته های گذشته، زمان برگزاری مزایده بر خلاف آن چه اعلام شده بود، مكراراً به تاخیر می افتاد، «آینده» نسبت به عواقب محتوم این تاخیرها هشدار داد و یادآور شد كه ممكن است اینگونه تاخیرها كه به هیچ وجه با قوانین حراج و مزایده سنخیت ندارد، سبب شود عده‌ای در رسانه‌های خود مدعی شوند احتمالا اتومبیل ارزشمند آقای دكتر مشتری ندارد كه فروشندگان اینقدر برای فروش آن امروز و فردا می كنند، علاوه بر این مسئله تاكید شد در صورت تطویل بیشتر فرایند مزایده و عدم اطلاع رسانی شفاف در مورد خریدار، حتی ممكن است این ادعا مطرح شود كه در نبود مشتری شاید خود نزدیكان آقای دكتر برای جلوگیری از آبروریزی مبلغ ناچیزی را در اختیار یكی از هواداران دولت قرار دهند و از وی بخواهند اتومبیل را بخرد.

پژوی احمدی نژاد

خوشبختانه پس از این هشدار به سرعت خودروی آقای دكتر پس از یك هفته به نمایش گذاشتن در یك نمایشگاه در خوزستان، به فروش رسید و سوئیچ پژوی 34 ساله دكتر احمدی نژاد به شخصی به نام ایثاری كه اعلام شد وكیل شركت ایرانی خریدار خودرو است، تحویل شد.

با این حال آنچه سبب تعجب رسانه ها شده و البته بر ابهامات دامن زده، عدم اعلام نام شركت خریدار خودرو از جانب فروشندگان و حتی وكیل شركت مذكور است، ایثاری در حاشیه مراسم تحویل خودرو گفته بود: "موكلش بنا ندارد با این اقدام خود را مطرح كند."

این اظهار نظر در حالی صورت گرفت كه رسانه ها از روزها پیش در تب و تاب این بودند كه دریابند چه كسی حاضر شده 25 میلیارد ریال برای خرید یك خودروی تقریبا اسقاطی بپردازد و این گونه اظهارنظرها از جانب دست اندركاران فروش و وكیل خریدار بر ابهامات افزود و سبب شد گمانه زنی های پیشین با قوت بیشتری مجددا تكرار شده و حتی مسائل جدیدتری نیز مطرح شود.

اگر چه عدم اعلام نام خریدار به دلیل اجر اخروی بالای خرید خودروی آقای دكتر، از منظر جلوگیری از ریا و منت می تواند كار نیك و پسندیده ای محسوب شود، اما از یك سو این اقدام نمادین می توانست الهام بخش و الگوساز برای دیگر شركت ها و باعث ترغیب آنان به نیكوكاری شود و از سوی دیگر، اگر دست اندركاران امر عواقب این گونه ابهام سازی ها را كه حداقل آن اتهام زدن به دولت ارزشی و اصولگرای آقای دكتر است، در نظر می گرفتند، حتما به این نتیجه می رسیدند كه مزایده فروش خودرو را در شرایطی كاملا شفاف و عاری از ابهام برگزار كنند.

در طول روزهای گذشته عده ای مدعی شده اند خودروی آقای دكتر خریدار نداشته و خود حاج صادق محصولی در حالت خوشبینانه از اندك ثروت شخصی خود و در حالت بدبینانه از بیت المال هزینه خرید این اتومبیل را تامین كرده و به یكی از نزدیكان سپرده تا در یك نمایش این اتومبیل را بخرد. این در حالی است كه هر كس هم نداند، ما خود نیك می دانیم كه دامن دولت آقای دكتر از این دست اقدامات بری است و فقط ضعف در اطلاع رسانی مجموعه های تبلیغاتی دولت است كه سبب بروز چنین شائبه هایی می شود.

علاوه بر این، عده دیگری نیز در اتهامی دیگر كه باز هم از این دولت به دور است، مدعی شده اند فرد خریدار احتمالاً در ازای رانت های میلیاردی مثلاً یك قرارداد بزرگ نفتی حاضر شده به این شكل ولخرجی كرده و برای خرید این میراث ملی دست به جیب شود. این عده عدم اعلام نام خریدار را نیز به این دلیل ارزیابی می كنند كه بعدها در هنگام بسته شدن قراردادها، یك وقت خدای نكرده حساسیت ایجاد نشده و به اصطلاح كار «تابلو» نشود.

سوال این است كه چرا این ابتكار بزرگ و نوعدوستانه دولت دهم با اطلاع رسانی ضعیف باید به نقطه ضعف تبدیل شده و سبب شود عده ای با چنگ زدن بر آن، دولت را متهم كنند.

این اولین بار نیست كه دولت در باب كارهای بزرگ و پیشرفت های قابل توجه خود به خوبی اطلاع رسانی نمی كند، در موارد دیگری نیز بعضاً همین مسئله سبب شده دولت مورد حمله منتقدان قرار بگیرد.

البته در مسئله مزایده خودرو، باید توجه داشت كه هنوز هم برای حل مشكل دیر نشده و به قول قدما جلوی ضرر هرجا گرفته شود، منفعت است، به طوری كه همین الان هم مسئولان محترم می توانند تمام ابهامات و شائبه های حول محور فروش خودروی آقای دكتر را برطرف كنند، اگر مراجع نظارتی اسامی هیئت مدیره و مسوولان شركت خریدار خودرو را اعلام كرده و پیرامون آنها تحقیق كرده و به مردم اطمینان دهند كه این افراد هیچ كدامشان چه در قالب شخصیت حقیقی خود و چه در قالب شخصیت حقوقی یا شركت های متعلق به خود، هیچ قراردادی با دولت های نهم و دهم نداشته اند و از هیچ رانتی استفاده نكرده اند و انشاءالله نخواهند كرد، این ابهامات برطرف و دهان بدخواهان بسته خواهدشد.

ابهامات حوله مسئله مزایده اتومبیل آقای دكتر احمدی نژاد در حالی در برخی رسانه ها مورد اشاره قرار می گیرد، كه طی روزهای گذشته یكی از رسانه های حامی دولت با درج تحلیلی جالب، تاكید كرد كه مزایده فروش اتومبیل احمدی نژاد از آن جهت كه در آن میراث تاریخی و ملی كشور ایران به فروش رفته باید باطل شده و ماشین آقای دكتر، در كنار كالسكه ناصرالدین شاه و سایر اتومبیلهای تاریخی و گران قیمت در موزه اتومبیل ایران به نمایش عموم گذاشته شود.

از این مسئله گذشته كاپشن معروف آقای دكتر نیز از گزند خبرسازی ها در امان نماند و عده ای مدعی شدند این كاپشن به قیمت 54 میلیون تومان خریداری شده است. باشگاه خبرنگاران پس از مزایده خودروی دكتر گفتگوی كوتاهی را روی خروجی خود فرستاد كه در آن ادعا شده بود فرد طرف گفتگو شخصی به نام مهدی ابراهیمی است و 54 میلیون تومان برای خرید كاپشن دكتر احمدی نژاد هزینه كرده است. این در حالی است كه با جستجوهای انجام شده توسط خبرنگار آینده  اطلاعات چندانی از این فرد كه ادعا می شود متولد بن آلمان است پیدا نشد واین مسئله اطلاع رسانی و معرفی نامبرده را نیز برای دولتمردان محترم ضروری می نماید.

بالاخره بسیاری از مردم دوست دارند بدانند كسی كه حاضر شده حدود 40 هزار یورو برای خرید یك كاپشن هزینه كند كیست و برخی ها نیز همچون همان مورد اتومبیل بدبینانه با خود می گویند كه نكند این فرد هم از طرف های قرارداد دولت باشد و به خاطر خودشیرینی و به دست آوردن رانت دست به چنین كاری زده كه اگر چنین باشد، با توجه به روحیه ساده زیست و ضد رانت آقای دكتر و اطرافیان نزدیكش، به نظر می رسد عاقبت بدی در انتظار این گونه افراد باشد.../عصر ایران