اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش تابلوهای هنری به نفع نوزادان بیمار


یک هنرمند آثارش را به نفع کودکان بیمار بخش ICU یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران برای نمایش و فروش می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا: یک هنرمند آثارش را به نفع کودکان بیمار بخش ICU یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران برای نمایش و فروش می‌گذارد.

رامین پورسعید، اظهار کرد: این آثار در قالب هنر طراحی حروف ارائه می‌شوند و اگرچه ممکن است شباهت‌هایی با سبک‌های هنری دیگر داشته باشند، اما سبک کلی این آثار ابداع خودم است.

او ادامه داد: این آثار در کمتر از چند ثانیه به قلب من الهام می‌شوند و طراحی آن‌ها روی کاغذ تا 12 ساعت ممکن است طول بکشد. انگیزه‌ی کمک به نوزادان یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران که فرزندم «آیین» در آنجا بستری بود، باعث شد این آثار به فروش گذاشته شوند.

پورسعید همچنین افزود: پنج تابلوی هنری این هنرمند با عناوین «برگ»، «محمد»، «فاطمه - حسین»، «معلم» و «درختی که سجده کرد» ارائه شده‌اند و همچنان در حال کار هستم. احتمالا آثار دیگری به نمایشگاه اضافه می‌شوند.

رامین پورسعید متولد سال 1350 در طالقان و مدرس گروه حقوق دانشگاه پیام نور استان البرز است.

آثار این هنرمند در محفل ادبی - هنری «چیستا» به نشانی کرج، 45 متری کاج (عظیمیه)، جنب نظام پزشکی برای فروش و نمایش عرضه شده است.


ویدیو مرتبط :
چگونه تابلوهای هنری را به دیوار اتاق وصل کنیم!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش 186 میلیونی یک گالری در سه روز؛ مهناز افشار و ماهایا پطرسیان هم از هفت نگاه اثر هنری خریدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فروش 186 میلیونی یک گالری در سه روز؛

مهناز افشار و ماهایا پطرسیان هم از هفت نگاه اثر هنری خریدند

در میان فروش 186 میلیونی هفت نگاه ستاره های سینمایی نیز اثر هنری خریدند.

به گزارش سینماپرس، پنجمین هفت نگاه با استقبال جالب توجه قشرهای مختلف مردم حتی سوپراستارهای سینما رو به رو شده است؛ همه 29 نقاشی و مجسمه به فروش رسیده در سه روز نخست کاری هفت نگاه در فرهنگسرای نیاوران را مردم خریداری کرده اند که در میان آنها ستاره های بازیگری سینما نظیر مهناز افشار و ماهایا پطرسیان نیز دیده می شوند.

 

186 میلیون تومان مجموع فروش 29 نقاشی و مجسمه در سه روز آغاز به کار هفت نگاه پنجم است که همچنان نقاشی خط آبی فیروزه ای رنگ 25 میلیون تومانی علی شیرازی گرانقیمت ترین اثر به فروش رسیده در آن محسوب می شود.

 

اثری با ترکیب بندی مربع که به لحاظ فرم، روایتی ایرانی و از نگاه در هم پیچیدگی خطوط و حروف یادآور معنویتی ست که در معماری های اسلامی به کار می روند.

 

از حیث رتبه بندی ارزش ریالی آثار هنری به فروش رسیده آثار 14 میلیونی زنده یاد ژازه طباطبایی و ایرج شافعی به صورت مشترک حائز رتبه دوم اند و آثار 10 میلیون تومانی تاها بهبهانی و پرویز کلانتری در جای سوم ایستاده اند در حالی که نقاشی آبستره بیتا وکیلی همچنان با قیمت هشت میلیون تومان در رتبه چهارم است.

 

اما از منظر بیشترین تعداد اثر به فروش رسیده از یک هنرمند «سعید معیری زاده» با فروش هفت تابلو که ارزش ریالی هر یک از آنها یک و نیم میلیون تومان بوده، در صدر ایستاده است. از این منظر از پرویز کلانتری و زنده یاد ژازه طباطبایی هر یک دو اثر به فروش رسیده؛ از کلانتری آثار ده و پنج میلیون تومانی و از ژازه آثاری با قیمت های 14 و شش میلیون تومانی. از هر یک از هنرمندان زیر هم در سه روز گذشته یک اثر به فروش رسیده است: فریده لاشایی، لیلی متین دفتری، ناصر اویسی، جعفر روح بخش، محمد علی ترقی جاه، ایرج زند، علی اکبر صادقی، ابراهیم حقیقی، احمد وکیلی، بهنوش فروتن، نیلوفر قادری نژاد، عنایت الله نظری نوری، سناز دزفولیان، ندا معین افشاری، علی مشهدی الاصل،احمد رضا یار احمدی، حسین چراغچی، علی ترقی جاه، راشین قربی، زهرا مداح، حامد توکلی، مهرداد ختایی، سحر صالحی، مهتا معینی، امیر حسین ردایی، مهدی صبورمنش، طلیعه کامران، سلیم ناظریان، محسن فولاد پور، نعیمه رزاقی، شادی داوریان، احمد محمد پور ،فاطمه بهرامی و اخوان.

 

پنجمین هفت نگاه از پنجشنبه 21 اردیبهشت در دو گالری فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است که در آن آثار نزدیک به 300 هنرمند در معرض فروش قرار گرفته است. پنجمین فروش سال هنرهای تجسمی تا پنج خرداد 91 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران ، به روی پارک نیاوران ، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند./سینماپرس