اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرهادی: دانشگاه‌های برتر باید رتبه‌بندی شوند


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های برتر و با کیفیت باید رتبه‌بندی شوند و به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی حرکت کنند.

ایسنا: محمد فرهادی امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی تاسیس موزه علم دانشگاه تهران در منطقه ملاصدرا با بیان این‌که این موزه به کمک موسسه خیریه ترکمان در دو فاز ساخته خواهد شد، گفت: کلیه آثار علمی در این حوزه به نمایش گذاشته می شود که امیدواریم به صورت فعال مورد استفاده محققان و دانشجویان قرار گیرد و منجر به تبادل ارتباط میان دانشگاه تهران ومراکز علمی کشور و خارج از کشور شود.

وی درخصوص انتقاداتی مبنی بر افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی طی سال های اخیر، گفت: توسعه علمی بدون تحصیلات تکمیلی امکانپذیر نیست به نحوی که از اولین دوره‌های مقطع دکتری پس از انقلاب حدود 28 سال می گذرد.

فرهادی افزود: اما آنچه امروز در بحث افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی مهم است توجه به کیفیت است که باید این دوره ها با توجه به ضوابط و مقررات، تعداد نیروی انسانی مناسب و کافی گسترش یابد.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، براساس ضوابط و قوانین موجود 20 درصد آموزش عالی کشور باید به دوره‌های تحصیلات تکمیلی اختصاص یابد.

وی در ادامه گفت: قطعا تاکنون توسعه کمی در حد پایه به اندازه کافی بوده است و شاید خیلی از آن‌ها در حال لازم نیاز نباشد که توسعه یابد؛ به عنوان نمونه برخی از رشته ها باید جمع شوند و رشته‌های جدید و بین رشته‌ای ایجاد شوند و حداقل دانشگاه‌های برتر و با کیفیت پس از آن که رتبه بندی شدند، به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی حرکت کنند.

فرهادی همچنین در خصوص تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌های کشور نیز گفت: اسامی تعدادی از سرپرستان جهت تایید در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص نحوه حمایت از 10 دانشگاه برتر کشور نیز گفت: شاید تعداد دانشگاه های برتر به 12 تا 15 دانشگاه افزایش یابد که از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
مهندس بنائی مشاور رتبه های برتر و دکتر شیخی رتبه برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در دوره ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران



رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی,پذیرش بدون آزمون رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی

پذیرش رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در دوره ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران

رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی، به شرط حفظ شرایط برتر تحصیلی بدون آزمون وارد دوره کارشناسی ارشد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تقی‌دخت مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این خبر، گفت: رتبه‌های برتر کنکور (یک تا 100) که وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شوند، به شرط حفظ شرایط برتر تحصیلی، از محل سهمیه 10 درصد دانشجویان برتر بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند.

وی افزود: به صورت عادی این دانشجویان (رتبه‌های یک تا 100 کنکور) جزو دو – سه درصد اول رشته‌های خود در دانشگاه هستند و پذیرش بدون آزمون آنها در کارشناسی ارشد در رشته دلخواهشان در دانشکده فنی قطعی است.
همچنین، سهمیه 10 درصد دانشجویان برتر، هم اکنون در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال اجرا است./ایسنا