اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا:با قدرت آماده برخورد با هواداران نامزد ردصلاحیت‌شده هستیم/رییس ستادکل نیروهای مسلح: شورای نگهبان ملت را شاد کرد



انصار حزب الله, هواداران نامزد ردصلاحیت‌شده

اظهارات احمدی مقدم درجمع انصار حزب الله:

با قدرت آماده برخورد با هواداران نامزد ردصلاحیت‌شده هستیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سیطره ناجا بر تمام فضاهای مجازی و اطلاع رسانی قابل مقایسه با سال ۸۸ نیست، تاکید کرد که ناجا با قدرت تمام آمادگی مهار هرگونه حاشیه سازی در ایام انتخابات ریاست جمهوری شامل اردو كشی خیابانی طرفداران یك نامزد تایید صلاحیت شده تا اغتشاشات هوادارن یك نامزد رد صلاحیت را دارد.

به گزارش مهر، احمدی مقدم در همایش سراسری مسئولان و رابطین انصار حزب‌الله كشور درباره میزان آمادگی نیروی انتظامی برای مقابله با تحركات ضد امنیت ملی در روزهای پس از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده گفت: میزان آمادگی نیروی انتظامی پس از فتنه ۸۸ براساس سیاست پیش بینی حداكثری برای احتمال حداقلی تنظیم می گردد. 

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: براین اساس ناجا با قدرت تمام آمادگی مهار هرگونه حاشیه سازی از سوی هر یك از جناحهای سیاسی و اشخاص در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، را خواهد داشت. لازم به ذكر است منظور از حاشیه سازی طیفی از عملكرد شامل اردو كشی خیابانی طرفداران یك نامزد تایید صلاحیت شده تا اغتشاشات هوادارن یك نامزد رد صلاحیت شده است.

وی با بیان اینکه خواستگاه اجتماعی هرگونه تجمعات منجر به اخلال در نظم عمومی و امنیت ملی كشور می‌شود افزود: همان گروهها و طیف هایی كه در فتنه ۸۸ بر موج رفتار غیر قانونی برخی از نامزدها سوار شدند . 

در این رابطه باید گفت براساس اطلاعات موجود تلاش غرب از تیر ماه سال گذشته براین بود تا جریان اعتراضات سیاسی را كه در سال ۸۸ از شمال به جنوب تهران جریان داشت با اعمال فشار های اقتصادی تغییر ماهیت داده و آن را تبدیل به سونامی غیر قابل مهار شامل اقشار ضعیف جامعه نماید كه با هوشمندی مردم فهیم ملت ایران این توطئه ناكام ماند. در این خصوص ذكر همین نكته از هوشمندی مردم كفایت می كند كه در سال گذشته میزان اعتراضات صنفی كارگری با توجه به فشارهای شدید اقتصادی از قبل از آن ۳۸ درصد كمتر بود.

احمدی مقدم با اشاره به آمادگی کامل ناجا گفت: براین مبنا باید گفت خواستگاه هرگونه تحركات ضد امنیتی احتمالی جدید كماكان همان اقشار سال ۱۳۸۸ خواهند بود كه تمهیدات كافی برای مهار سریع هر گونه اغتشاش از سوی نیروی انتظامی در نظر گرفته شده و هماهنگی های لازم با نهادهای اطلاعاتی، سپاه و بسیج انجام شده است.

ضمنا سیطره ناجا بر تمام فضاهای مجازی و اطلاع رسانی قابل مقایسه با سال ۸۸ نیست، ذكر این نكته هم ضروری است كه براساس برآوردهای انجام شده گستردگی هر گونه اخلال احتمالی نیز غیر قابل مقایسه با ابعاد فتنه ۸۸ است و بنابراین می توان گفت با وجود آمادگی كامل ناجا جای نگرانی خاصی وجود ندارد.

 

 شورای نگهبان,اخبار انتخابات

 

فیروزآبادی: شورای نگهبان ملت را شاد کرد

رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: ما از شورای محترم نگهبان متشکریم که ملت ایران را شادمان کرد.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسن فیروزآبادی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع) و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: فتح خرمشهر مصداق واقعی جهاد،‌ فتح ارزشها و فتح‌الفتوح قرآن کریم است.

وی افزود: ماه خرداد به مناسبت‌های سوم خرداد، 14 خرداد و 15 خرداد، ماه امام خمینی(ره) و ساقی خرداد، اوست. بنا بر فرموده امام (ره) نباید حماسه خرمشهر به فراموشی سپرده شود. شهدای عزیز، روح امام از ما چه می‌خواهند؟ پیام فتح خرمشهر چیست؟ جز ولایت محوری و پشتیبانی از ولایت فقیه؟ جز ایستادگی در برابر استکبار؟ جز دشمن‌شناسی و آمادگی و حضور پر شور در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "راه امام(ره) شاخصه دارد"، گفت: ولایت فقیه و شورای نگهبان دو یادگار مهم امام برای حرکت در صراط مستقیم اسلام ناب و انقلاب است. درود بر شورای نگهبان با استقامت. ما از همه اعضای شورای نگهبان متشکریم که ملت ایران را شاد کردند.

فیروزآبادی با تاکید بر هوشمند در مقابل توطئه‌های دشمنان افزود: پیروزی زمانی محقق می‌شود که از حیله دشمنان غافل نباشیم و این نیازمند یادآوری ضرورت آمادگی و تقویت نیروهای مسلح است. هرکس از دشمن غفلت کند با حیله او از خواب بیدار می‌شود. 19 ماه از بزرگترین انقلاب قرن نگذشته بود که جنگی فراگیر تحمیل شد اما می‌توان ایستادگی ملت ایران را حماسه بزرگ در مقابل تجاوز استکبار دانست.

وی با اشاره به مقاومت 34 روزه خرمشهر یادآور شد: با وجود کارشکنی بنی‌صدر خائن مقاومت در خرمشهر توسط نیروهای مردمی و بسیج و سپاه پایه‌گذاری شد؛ مقاومتی که استکبار را ترساند و به یک مکتب تبدیل شد و تا پایان جنگ تکامل یافت و مقاومت لبنان،‌ سوریه و بیداری اسلامی و پیروزی‌های 34 روزه لبنان و 22 روزه حماس در غزه از این مقاومت پدید‌ آمد.

فیروزآبادی با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش و سپاه در آزادسازی خرمشهر گفت: نیروهای مردمی،‌ بسیج، عشایر و سایر نیروها این پیروزی را رقم زدند که درس بزرگی برای ملت‌ها به ارقام آورد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات بیت‌المقدس به منظور آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در این عملیات 5800 کیلومتر از خاک وطن آزاد شد و با ایثار و فداکاری شش هزار شهید و 25 هزار مجروح به دست آمد که بخش قابل توجهی از آن بچه‌های تهران بودند و می‌توان گفت مردم شریف تهران بیشترین نقش را در آزادی خرمشهر داشتند.

وی تبسم امام (ره) و سرور شادمانی ملت ایران، باور دنیا به قدرت ایمان، باور جهانیان به ظهور قدرت دفاعی جدید در سایه اسلام در خاورمیانه، ایمان آوردن به ایران به عنوان قدرت جدید در غرب آسیا، تغییر موازنه قوا به نفع انقلاب و انتقال ابتکار عمل از عراق و آمریکا به ایران و وحشت رژیم صهیونیستی را از نتایج سیاسی فتح خرمشهر عنوان کرد.

فیروزآبادی همچنین گفت: ما باید پس از آزادسازی خرمشهر، جنگ را ادامه می‌دادیم، چراکه صدام تن به صلح نمی‌داد و جنگ را دنبال می‌کرد اما در نهایت ما اراده خود را به دشمن تحمیل کردیم و به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه "بند آمدن زبان گروهک منافقین از دیگر دستاوردهای سیاسی فتح خرمشهر بود"، افزود: فتح خرمشهر روی یأس و شکست آمریکا و دشمنان ایران بود که محصول اتحاد ملت و حضور قوی بسیج در کنار مردم و امام و به صحنه آمدن معجزه روح‌اللهی او بود. این اندیشه پایه‌ای برای مقابله با هر نوع تهدیدات آینده شد. بر اساس استراتژی بازدارندگی، سرزمین ایران امروز در امنیت کامل است و در صورت تجاوز بیگانگان، تبدیل به قتلگاه متجاوزان خواهد شد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح، پیروی از ولایت فقیه، توکل به خدا،‌ رهبری امام، حضور یکپارچه مردم و حذف لیبرال‌ها‌،‌ اتحاد ارتش‌، سپاه و بسیج و روحیه شهادت‌طلبی، خلاقیت و ابتکار را رمز پیروزی در آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه "نقش امام یک نقش بی‌بدیل در بسیج مردم بود"، گفت: اشتباه سازشکاران کجاست؟ بازگشت از انقلاب مگر دست کسی است که بخواهند بر سر آن معامله کنند؟ امام فرمود این آمریکاست که باید درست شود. ایران امروز تبدیل به الگو شده است. ایستادگی ملت ما موجب شد تا همه در برابر آمریکا بایستند و شیخک‌ها و شاخک‌ها هیچ‌کاره باشند.

فیروزآبادی با بیان اینکه "امروز عظمت قیام مردم بحرین از اسلام ناب است"، تصریح کرد: انتفاضه فلسطین پیروز حماس و بیداری اسلامی دنباله‌روی از راه امام است. چگونه می‌شود از اینها بازگشت و معامله کرد؟ سازش در مقابل آمریکا نتیجه‌ای جز ذلت و خواری نخواهد داشت.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه "دشمنان برای تعضیف رابطه میان مردم و نظام تلاش می‌کنند"، خاطرنشان کرد: علاج این مساله در تحقق حماسه سیاسی،‌ حماسه اقتصادی، خدمت به مردم و وحدت کلمه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فردی اصلح کسی از نشاط،‌ تفکر، برنامه، توانمندی و دلسوزی برای مردم و بویژه محرومان برخوردار باشد و مطابق چشم‌انداز و راهبردهای رهبری حرکت کند، اهل تبعیت از ولی فقیه باشد و با مفاسد مبارزه کند و مردم را نسبت به نظام دلگرم سازد که شما باید مصداق آن را از بین هشت نفری که احراز صلاحیت شده‌اند انتخاب کنید.

فیروزآبادی با بیان اینکه "شرکت در انتخابات تضمین امنیت ملی و قدرت بازدارندگی است"، خاطرنشان کرد: نماد حماسه سیاسی، انتخابات است و هر رای بیشتر مثل یک سرباز بیشتر در میدان جنگ است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران همواره آماده از دفاع کیان سرزمین ایران است.

فیروزآبادی با شعار «زنده باد امام خامنه‌ای عزیز» و «سلامت و شاد باد مردم عزیز ایران» به سخنان خود پایان داد.

بهارنیوز/ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
‫رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد آنکارا شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده ناجا: شورای نگهبان به صلاحیت‌ها اندیشید نه مصلحت‌ها



سردار اسماعیل احمدی‌مقدم

شورای نگهبان به صلاحیت‌ها اندیشید نه مصلحت‌ها/نامزدها و ستادها قانونی عمل کنند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هوشیاری شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها بسیار خوب بود گفت: این شورا به صلاحیت‌ها و نه به مصلحت‌ها اندیشید.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در صبحگاه عمومی نیروی انتظامی ضمن تبریک ایام الله ولادت حضرت‌علی (ع) و تقارن آن با سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ولادت حضرت‌علی (ع) برای ما روز باشکوهی است. چرا که یادآورعنصر اساسی انقلاب، یعنی موضوع ولایت است. ولایت محور اساسی و ستون خیمه انقلاب بوده و جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که بعد از 14 قرن با تمسک به ولایت، حکومت الهی را در جهان پر از ظلم، برپا کند.

وی افزود: حضرت امام‌خمینی (ره) این مسیر طولانی را زمانی پیمود که دنیا از ظلم قدرت‌های استبدادی پرشده بود، تمسک به ولایت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود چرا که مردم ما پیش از این بارها دست به انقلاب زده بودند، اما به دلیل ضعف رهبران، عدم وجود رهبر دینی و اتصال به خداوند، پیروزی‌های کوتاه‌مدت و سطحی از آن ملت ما شده بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه دشمنان در گذشته سعی می‌کردند، با لباس دیگری به ایران نفوذ کنند، گفت: ولایت موجب ایستادگی ما شد.

وی با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر یکی از صحنه‌های حماسی ملت ما است، اظهارداشت: دشمنان از ابتدای انقلاب کمر به سرنگونی نظام ما بسته بودند و همواره سعی می‌کردند با حیله و انواع فشارها مردم ما را از انقلاب خود پشیمان کرده تا آنان باردیگر به دامن ابرقدرت‌ها بازگردند.

وی افزود: مردم ایران هوشیارانه در صحنه حاضر شدند و با عبرت از تاریخ و رهبری آگاه، بصیر و الهی موجبات یاس دشمنان را به وجود آوردند.

احمدی‌مقدم، با بیان اینکه دشمن در ابتدای انقلاب با تحریک اقوام و گروه‌های داخلی و سپس با راه‌اندازی جنگ تحمیلی به دنبال از بین‌بردن نظام بود، تصریح‌کرد: صدام حسین در زمان حمله به ایران به دنبال ساقط کردن نظام و ملحق کردن خوزستان به عراق بود.

آزادی خرمشهر شکست قطعی صدام بود

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر تنها آزادی یک شهر نبود، خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر شکست قطعی صدام بود و او می‌خواست با تسلط به آبراه اروند حمله به ایران را برای خود توجیه کند، اما شکست عراق ابتدا در آبادان و سپس در خرمشهر حتی باعث عقب‌نشینی وی از دیگر شهرهای تحت سلطه‌اش شد.

آزادسازی خرمشهر انقلاب را تثبیت کرد

وی افزود: از فردای آزادسازی خرمشهر کشورهایی که نفت ما را نمی‌خریدند و سفیر ما را در کشور خود نمی‌پذیرفتند و ما را تحریم کرده بودند به ایران گسیل شدند و پس از آن بود که کشورهای غربی به وجود این انقلاب اعتراف کرده و در حقیقت این آزادسازی باعث تثبیت انقلاب اسلامی و به رسمیت شناختن آن توسط کشورهای دیگر شد.

احمدی‌مقدم، با اشاره به اینکه پس از آزادسازی‏،‏ طرح‌های سازش از سوی کشورهای غربی ارائه شد، افزود: این طرح‌ها در راستای نجات صدام بود.

وی یادآور شد: باید همواره یاد و خاطره شهدا و امام راحل را گرامی داریم و این ارادت خود را به صورت عملی به این عزیزان ابراز کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه دشمن هر روز با روش و وسیله‌ای جدید در میدان بود، اظهارداشت: فشار اقتصادی، سیاسی، امنیتی، بین‌المللی، ترور، جنگ در عرصه روانی و رسانه‌ها و حضور مستقیم نظامی در پشت مرزهای ما نشان از مداخله آنان در ایران دارد که البته تاکنون با هوشیاری نظام و مردم، این طرح‌ها شکست خورده و آنان از منطقه فرار کردند.

وی ادامه‌داد: امروز دشمن در عرصه جنگ در سوریه و فلسطین، ایران را مقابل خود می‌بیند؛ روزی جنگ با ایران پس از فرار بنی‌صدر در تهران بود و روز دیگر در جنگ تحمیلی و امروز دشمن به دنبال قطع دست ایران در کشورهای دیگر است و این نشان از عقب‌نشینی روزافزون دشمنان این نظام دارد.

فرمانده ناجا، با اشاره به اینکه دشمنان از یکسال گذشته سعی داشتند با تحریم‌ها‏، تبلیغات بیش از حد و فشار اقتصادی در عرصه انتخابات، سرمایه‌گذاری کنند، گفت: غربی‌ها سعی داشتند با فشار بر ملت، آنان را در مقابل نظام قرار دهند و عناصر فتنه نیز می‌خواستند از این بستر استفاده کرده و در مقابل نظام بیایستند اما هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم، این نقشه را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند تلاش یکساله خود را در انتخابات درو کنند، یادآور شد: امروز دشمنان مایوس‌تر از همیشه هستند.

احمدی‌مقدم افزود: افرادی می‌خواستند در عرصه انتخابات با معرفی کسانی که احتمال رد صلاحیت آنان و عدم عبور از فیلتر شورای نگهبان وجود داشت برجسته‌سازی کنند که اگر صلاحیت آنان تایید نشد، حاشیه‌هایی صورت گیرد.

احمدی‌مقدم افزود: نباید فراموش کنیم که در زمان برخی از آقایان تحریم‌ها شروع شد و اولین آن در زمان کلینتون بود در آن زمان آقایان‏، مظهری از سازش بودند و در مقابل کشورهای خارجی نیز با تبلیغ سعی می‌کردند نشان دهند که اگر این افراد بر سر کار آیند دلار ارزان شده و تمام مشکلات از پیش روی ملت برداشته می‌شود.

فرمانده ناجا، گفت: این تهدیدات و تلاش‌ها از سوی دشمنان است و برای آنان فرقی نمی‌کند که در این نظام چه فردی سر کار بیاید؛ هدف آنان عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلاب و نظام است.

وی افزود: آنان خواستار این هستند که ایران رهبری بیداری اسلامی را در جهان نداشته باشد و در عین حال چهره سازش نشان دهد و مانند کشورهای اطراف مهره‌ای در دست دشمنان خارجی باشد که البته غربی‌ها در این هدف خود شکست خورده‌اند.

تشکر فرمانده ناجا از رد صلاحیت شده‌های که حاشیه‌آفرینی نکردند

فرمانده ناجا یادآور شد: هوشیاری شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها بسیار خوب بود چرا که این شورا به صلاحیت‌ها و نه به مصلحت‌ها اندیشید و همچنین باید از کسانی که با حضور در عرصه انتخابات در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، اما صلاحیت آنان احراز نشد، تشکر کرد چرا که حاشیه‌آفرینی نکردند.

احمدی‌مقدم، افزود: شاید یکی از فشارها بر شورای نگهبان این بود که اگر برخی از افراد تعیین صلاحیت نشوند، حاشیه‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد اما این اتفاق نیفتاد و ما از آنان تشکر می‌کنیم؛ البته در حال حاضر ظرفیت‌های فتنه‌آفرینان و تلاش‌های آنان، قدرت گذشته را ندارد اگرچه تلاش‌های مذبوحانه‌ای صورت گرفته اما خبری نیست و دشمنان مایوس و ناامید، در لانه خزیده‌اند.

تبلیغات سر حضور کمرنگ مردم است

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغات سر حضور کمرنگ مردم است، اظهارداشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مردم باید در این انتخابات حضور گسترده داشته باشند و رییس جمهوری با رای بالا انتخاب شود تا با اعتماد به نفس، بتواند از حقوق مردم دفاع کند.

وی ادامه‌داد: کارکنان نیروی انتظامی به عنوان یک شهروند و مسلمان باید امور انتخابات را تعقیب کنند و به تشویق خانواده و اطرافیان خود بپردازند تا بار دیگر شاهد خلق حماسه‌ای توسط ملت بزرگ ایران باشیم.

نیروی انتظامی نظری در مورد کاندیداها ندارد

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هیچ نظری در مورد کاندیداها و حق تبلیغ در مورد آنان ندارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراها نیز برپا می‌شود و این موضوع به دلیل محلی‌بودن، حساسیت‌های بیشتری دارد، گفت: البته ناجا ساز و کارهای لازم برای انتخابات را در نظر گرفته و در عین حال مراقب است شائبه‌ای مبنی بر طرفداری از کاندیدای خاصی در این سازمان بوجود نیاید همان‌گونه که در گذشته نیز چنین بود؛ چیزی که مهم است حضور گسترده و انتخاب رئیس‌جمهور با رای بالا است.

تامین امنیت میتینگ‌ها و تسهیلات ترافیکی توسط ناجا

فرمانده ناجا گفت: نامزدها و ستادهای آنان باید براساس قانون عمل کنند، ناجا امنیت میتینگ‌ها و تسهیلات ترافیکی را تامین می‌کند تا از این حیث دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه‌داد: بنده به این انتخابات خوشبین هستم چرا که تمکین به قانون از ابتدای این رویداد بزرگ سیاسی دیده شد و خوشبختانه نیز مردم برای شناخت کاندیداها، رسانه‌های زیادی در اختیار دارند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم گفت: دشمن به دنبال آن است که فشارهای خود را تشدید کند اما حضور گسترده مردم و حماسه‌آفرینی آنان دشمن را مایوس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران با وجود رهبری فرزانه، فقید و بصیر توانسته دشمنان را به زانو درآورد و به اعتراف غربی‌ها، مشکل اساسی آنان در مقابله با ایران، رهبری، ولایت و شخص مقام معظم رهبری است./ایسنا