اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ارتش اسرائیل: عملیات های سری زیادی در ایران انجام می دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ارتش اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - فرمانده ارتش اسرائیل: عملیات های سری زیادی در ایران انجام می دهیم

گانتس در این سخنان ضمن افتخار به قدرت های جاسوسی واطلاعاتی ارتش اسرائیل افزود: اسرائیل در ماه اخیر تعداد زیادی عملیات سری و محرمانه را در مناطق دور اجرا کرد و بیشتر این عملیات ها در ایران بودند.

فرمانده ارتش اسرائیل گفت: بدون اینکه کسی بتواند متوجه شود اسرائیل به صورت مستمر در داخل ایران فعالیت می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، بینی گانتس فرمانده ارتش اسرائیل افزود: نیروهای موساد در همه مناطق مستقر هستند از سودان تا طهران.


موساد نام اختصاری سازمان اطلاعات و امنیت خارجی اسرائیل است.

این سخنرانی فرمانده ارتش اسرائیل در جمع شماری از افرادی مطرح شد که قصد دارند به زودی وارد ارتش اسرائیل شوند.

گانتس در این سخنان ضمن افتخار به قدرت های جاسوسی واطلاعاتی ارتش اسرائیل افزود: اسرائیل در ماه اخیر تعداد زیادی عملیات سری و محرمانه را در مناطق دور اجرا کرد. بیشتر این عملیات ها در ایران بودند.

وی ادامه داد: دهها مورد از عملیات های سری اجرا شده همچنان مخفی باقی می مانند و اسرائیلی ها از آن آگاه نخواهند شد اما این عملیات ها برای اسرائیل و ساکنان آن امنیت را تضمین کردند.

در همین ارتباط، روزنامه اسرائیلی هاارتص به نقل از منابع اسرائیلی نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و موشهه یعلون وزیر دفاع به ارتش این رژیم دستور داده اند برای حمله نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران آمادگی خود را حفظ کنند.

فرمانده ارتش اسرائیل همچنین گفت اشغال منطقه غزه راه حل توقف شلیک موشک از این منطقه به سمت اسرائیل است.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
راه حل های فناورانه اسرائیل برای انجام عملیات های نظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده ارتش اسرائیل: ایران تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته است



نیروهای مسلح اسرائیل , حمله به ایران

 

حوادث سوریه با هر نتیجه ای برای اسرائیل منفی است. در صورت سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه که معتقدم چنین اتفاقی می افتد بی ثباتی در این کشور افزایش می یابد. اگر اسد باقی بماند نیز او ضعیف خواهد بود و دوباره در همان شرایط بی ثباتی خواهیم ماند.

فرمانده ارتش اسرائیل گفت: ایران هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته است. اعمال فشارها علیه ایران مانع از ساخت بمب اتمی توسط این کشور شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "الحیات الجدیده"چاپ رام الله، ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در سخنانی در نشست کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان این رژیم اضافه کرد: ارتش اسرائیل برای تعامل با پرونده ایران آماده است. ارتش اسرائیل کاملا آماده است.

وی افزود: ارتش اسرائیل آماده رویارویی با همه احتمالات و از جمله احتمال برخورد با برنامه هسته ای ایران است. ایران هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته است. دلیل این موضوع، اعمال فشارهایی است که تاکنون از سوی جامعه جهانی علیه تهران صورت گرفته است.

ژنرال گانتس ادامه داد: ایران می خواهد قدرت آن را داشته باشد که حمله اتمی انجام دهد ولی هنوز به دلایل و بررسی های استراتژیک تصمیم به چنین چیزی نگرفته است. انزوای بین المللی در کنار فشارها و تحریم های اقتصادی و خطر جدی حمله نظامی همه اینها باعث شده تا ایرانی ها درباره ساخت بمب اتمی بگویند: الان نه.

وی افزود: (در اسرائیل) درباره ایران، بسیاری از افراد زیاد حرف می زنند و به بزرگنمایی و مبالغه می پردازند ولی تعداد کمی هستند که واقعیت ها را می شناسند . بررسی ها در باره ایران تنها باید در شوراها و دستگاه های مربوطه انجام شود.

فرمانده ارتش اسرائیل ادامه داد: تنها افرادی که می توانند درباره عقب نشینی در برنامه هسته ای ایران تصمیم بگیرند خود ایرانی ها هستند.

سوریه

این مقام ارشد اسرائیل با ابراز نگرانی از بی ثباتی در بلندی های جولان به دلیل ضعف حکومت سوریه گفت: از تاثیرات حوادث سوریه بر بلندی های جولان، افزایش نشانه های بی ثباتی است حتی در منطقه مرزی میان اسارئیل و سوریه .

وی اتصریح کرد: هنوز در این منطقه فعالیت های تروریستی مشاهده نشده است ولی این اتفاق به زودی روی خواهد داد. ما امروز نسبت به هر روز دیگری نسبت به قاچاق سلاح از سوریه به حزب الله لبنان نگرانیم به ویژه اگر حکومت سوریه سقوط کند.

وی افزود: حوادث سوریه با هر نتیجه ای برای اسرائیل منفی است. در صورت سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه که معتقدم چنین اتفاقی می افتد بی ثباتی در این کشور افزایش می یابد. اگر اسد باقی بماند نیز او ضعیف خواهد بود و دوباره در همان شرایط بی ثباتی خواهیم ماند..../عصرایران