اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاصله سندرز با کلینتون باز هم کاهش یافت / تداوم پیشتازی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ترامپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی ملی آمریکا نشان داد
فاصله سندرز با کلینتون باز هم کاهش یافت / تداوم پیشتازی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه

نظرسنجی‌ای که این هفته در آمریکا برگزار شده نشان می‌دهد که ترامپ همچنان پیشتاز بلامنازع جمهوری‌خواهان است و در بین دموکرات‌ها نیز سندرز به روند کاهش اختلاف با کلینتون ادامه داده است.

به گزارش فارس، تازه‌ترین نظرسنجی ملی صورت‌گرفته در آمریکا از تداوم روند پیشتازی دونالد ترامپ در میان نامزدهای جمهوری‌خواه و کاهش اختلاف برنی سندرز با هیلاری کلینتون در حزب دموکرات حکایت دارد.

به نوشته پایگاه هیل، ترامپ در این نظرسنجی با فاصله 21درصدی از تد کروز نفر دوم رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان، پیش بوده است.

این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط شبکه ان‌بی‌سی و پایگاه «سروی مانکی» انجام شده و 48% شرکت‌کنندگان در آن گفته‌اند که از ترامپ حمایت می‌کنند و 27% هم از کروز اعلام حمایت کرده‌اند. «جان کیسیک» سومین نامزد جمهوری‌خواهان هم با افزایش دو درصدی نسبت به هفته گذشته، 18% نظرات را به خود اختصاص داده است.

همچنین 57% حامیان حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند که حتی اگر ترامپ نتواند به اکثریت آرای حزبی دست یابد، در مجمع ملی حزب که تابستان امسال برگزار می‌شود، او باید به عنوان نامزد نهایی حزب معرفی شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که برنی سندرز که هفته گذشته پیروزی‌هایی قاطع در سه ایالت غربی داشت، توانسته فاصله خود با هیلاری کلینتون نامزد پیشرو حزب دموکرات را بیش از پیش کاهش دهد.

به نوشته هیل، 49% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از کلینتون حمایت کرده‌اند و 43% هم گفته‌اند که به سندرز رأی می‌دهند.

این در حالی است که در نظرسنجی هفته گذشته، کلینتون با اختلاف 12 درصدی از سندرز پیش بود. در آن نظرسنجی کلینتون 53% آرا را جذب کرده و سندرز 41% رأی داشت.

نظرسنجی این هفته همچنین نشان داد که سندرز در میان رأی‌دهندگان مرد با اختلاف 2 درصدی از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است. این در حالی است که هفته گذشته کلینتون نامزد مورد حمایت اکثر حامیان مرد حزب دموکرات بود.

این نظرسنجی بین روزهای 21 تا 27 مارس (2 تا 8 فروردین) انجام شده و 6521 نفر در آن شرکت کرده‌‌اند که 5741 نفر آن‌ها گفته‌اند برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

 

اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
هواپیمای اشرافی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به «آماده باش هسته‌ای» کره شمالی/ تهدید ترامپ به ترک حزب جمهوری خواه



 کیوسک بین المللی

صدور فرمان آماده باش هسته ای در کره شمالی و واکنش آمریکا به این امر، افزایش انتقادات چهره های ارشد حزب جمهوری خواه از دونالد ترامپ و واکنش تهدیدآمیز ترامپ به این انتقادات و تحلیل روزنامه آمریکایی از اقدامات اخیر عربستان سعودی در قبال لبنان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، تحرکات جدید رهبر کره شمالی در مقابل غرب، یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گاردین» به صدور فرمان آماده باش هسته ای در کره شمالی اشاره کرده و می نویسد کیم جونگ اون، رهبر این کشور، اعلام کرده در مواجهه با تهدیدات فزاینده از سوی دشمن، سلاح های هسته ای کره شمالی باید «در هر زمانی» آماده استفاده باشد. به گفته اون، با توجه به اینکه دشمنان در حال تهدید بقای کره شمالی هستند، این کشور باید راهبرد نظامی‌اش را به یک «مبنای پیشگیرانه» تغییر دهد. این اقدام در پی تصمیم شورای امنیت سازمان ملل به وضع تحریم های جدید علیه کره شمالی انجام می گیرد که گفته می شود شدیدترین تحریم های وضع شده علیه این کشور تاکنون است.

*****

با این وجود، وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این تهدید کره شمالی، آن را بی اهمیت خوانده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات پنتاگون ضمن بی اهمیت شمردن فرمان آماده باش هسته ای رهبر کره شمالی، گفته ارزیابی دولت آمریکا از میزان تهدید برآمده از کره شمالی، تغییری نکرده است. وی اظهار داشته: «ما شاهد آزمایش و یا نمایش توانایی کره شمالی در زمینه کوچک سازی یک سلاح هسته‌ای و نصب آن بر روی یک موشک بالستیک قاره پیما نبودیم». این در حالی است که کره شمالی در دو ماه گذشته یک بمب هیدروژنی آزمایش و یک راکت ماهواره بر به فضا پرتاب کرد و همین اقدامات باعث شد که شورای امنیت سازمان ملل اقدام به تحریم این کشور نماید. پیش نویس تحریم های جدید علیه کره شمالی، توسط آمریکا و چین ارائه شده بود.

*****

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به اخبار انتخاباتی آمریکا اختصاص دارد. پایگاه اینترنتی «پولیتکو» در مطلبی به بررسی انتقادات دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان از هم حزبی های خود پرداخته و می نویسد ترامپ با بیان اینکه به شکلی غیرمنصفانه از سوی بدنه حزب جمهوری خواه مورد حمله و انتقاد قرار می گیرد، گفته در صورت ادامه این روند، به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد. این در حالی است که ترامپ در دور جدید رأی‌گیری‌های درون‌حزبی آمریکا که روز سه‌شنبه در چندین ایالت آمریکا برگزار شد، بیشترین آرا را از آن خود کرد. ترامپ در اکثر رقابت‌های قبلی نیز برتری را از آن خود کرده بود تا جایگاه خود به عنوان‌های نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه را تحکیم کند.

*****

با این وجود، انتقادات دیگر جمهوری خواهان از ترامپ همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد، میت رامنی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این روند پیوسته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، میت رامنی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ آمریکا روز پنجشنبه گفت دونالد ترامپ یک شیاد است و برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست. وی اظهار داشت: «ترامپ یک متقلب و شیاد است که نه طبع رئیس جمهور شدن و نه قدرت تمیز لازم برای تصدی این مقام را دارد». این در حالی است که به گفته بسیاری از ناظران، ترامپ شانس پیروزی خود را برای کسب نامزدی نهایی این حزب تا ۹۵ درصد افزایش داده است. اظهارات رامنی، تازه ترین مورد از انتقادات اعضای ارشد حزب جمهوری خواه از ترامپ است.

*****

در نهایت، در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «نیویورک تایمز» به اقدامات جدید عربستان سعودی در قبال لبنن پرداخته و می نویسد عربستان تاکتیکی را در لبنان اتخاذ کرده که هیچ کسی واقعاً گمان نمی‌کند بتواند باعث جلوگیری از حزب‌الله در لبنان شود. این روزنامه می نویسد در حالی که ایران و عربستان سعودی از دو طرف کاملا مخالف یکدیگر در جنگی خونبار در سوریه حمایت می‌کنند، این دو رقیب همچنان در تلاش برای حفظ آرامش شکننده در آن سوی مرز‌ها در لبنان هستند؛ جایی که هر دو کشور رقابت طولانی مدتی برای توسعه نفوذ خود در آن دارند. اما هم اکنون به نظر می‌رسد که عربستان به صورت ناگهانی در حال کنار کشیدن از لبنان بوده و بیش از گذشته این کشور را به حزب‌الله و حامی اصلی‌اش، ایران واگذار کند. ایران تاکتیک‌های خود در لبنان را تغییر نداده؛ اما عربستان سعودی در تازه‌ترین اقدامات خود به تغییر سیاست خارجی خود بر اساس تصمیمات شاه جدید و فرزندش و ولیعهد پرداخته است.

 

 اخبار  بین الملل  -  تابناک