اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فاجعه مونیخ، یک روز سیاه در تاریخ منچستر


۶ فوریه ۱۹۵۸ که همزمان با سقوط هواپیمای منچستریونایتد در مونیخ بود به سیاه‌ترین روز در تاریخ این باشگاه بدل شده است.

خبرگزاری فارس: ۶ فوریه ۱۹۵۸ که همزمان با سقوط هواپیمای منچستریونایتد در مونیخ بود به سیاه‌ترین روز در تاریخ این باشگاه بدل شده است.

بدون شک 6 فوریه برای هر کسی که به نوعی با باشگاه منچستریونایتد ارتباط دارد یک روز سیاه به شمار می‌آید.

در 6 فوریه 1958 که سیاه‌ترین روز تاریخ باشگاه به شمار می‌آید، 23 تن، از جمله هشت بازیکن و سه تن از اعضای کادر باشگاه به خاطر سانحه هوایی که برای هواپیمای تیم در پرواز مونیخ رخ داد جان باختند.

منچستریونایتد در راه بازگشت از دیدار اروپایی خود مقابل ستاره سرخ بلگراد در مونیخ توقف کرد تا سوخت‌گیری کند. دو بار تلاش برای بلند شدن هواپیما از باند با ناکامی همراه بود تا در سومین تلاش، هواپیما دچار سانحه شود.

21 تن بلافاصله در این اتفاق جان باختند. «کمت ریمنت»، کاپیتان هواپیما چند هفته بعد به خاطر جراحات‌ وارده درگذشت. «دانکن ادواردز» که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد بود درست 15 روز پس از سقوط هواپیما در بیمارستان جان خود را از دست داد. این فاجعه بخشی فراموش نشدنی از تاریخ شیاطین سرخ است. «سر مت بازبی»، سرمربی اسطوره‌ای منچستریونایتد اما توانست بر جراحات وارده فائق آید تا تیم دیگری ساخته و آن را پس از 10 سال به عنوان قهرمانی در اروپا برساند.

راجر برایان 28 ساله، ادی کلمن (21)، مارک جونز (24)، دیوید پگ (22)، تامی تیلور (26)، جف بنت (25)، لیام ویلان (22) و دانکن ادواردز (21) همگی پس از سقوط جان خود را از دست دادند. والتر کریکمر، منشی باشگاه و تام کری و برت والی که از اعضای کادر فنی بودند نیز در این سانحه کشته شدند.

هشت روزنامه‌ نگار به نام‌های الف کلارک، تام جکسن، دان دیویس، جورج فلوز، آرچی لدبروک، اریک تامپسن، هنری رز و فرانک سویفت که از بازیکنان پیشین منچسترسیتی بود نیز از جان باختگان بودند.

آنها هیچ گاه فراموش نمی‌شوند.


ویدیو مرتبط :
روز نکبت، فاجعه ای در تاریخ فلسطین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین و بدترین خرید‌های تاریخ منچستر یونایتد


هرساله در لیگ‌های اروپایی پول‌های هنگفتی خرج خرید بازیکن می‌شود و بسیاری از آن‌ها برباد می‌رود.