اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غیبت کاپیتان هنگام واژگون شدن کشتی سوول



اخبار حوادث - غیبت کاپیتان هنگام واژگون شدن کشتی سوول

سه روز پس از واژگونی کشتی مسافربری "سوول"، انتقادها از خدمه این کشتی شدت گرفته است. کاپیتان کشتی هنگام وقوع حادثه در کابین خود حضور نداشته است.

بازماندگان حادثه می‌گویند، تنها یک قایق برای نجات آنها آماده بوده است.امید به زنده‌ بودن سرنشینان مفقودشده کشتی "سوول" Sewol با گذشت هر ساعت کمرنگ‌‌تر می‌شود.

 

این کشتی با ۴۷۵ مسافر و خدمه صبح چهارشنبه در حالی که عازم جزیره‌‌ای در یکصد کیلومتری کره جنوبی بود، در آب‌های ساحلی این کشور واژگون شد و به سرعت در دریا فرو رفت.دادستان بررسی پرونده این حادثه اکنون اعلام کرده است که هدایت کشتی در زمان حادثه به جای کاپیتان، بر عهده افسر سوم کشتی بوده است.

 

هم‌زمان اخبار تأیید نشده حاکی از آن است که کاپیتان ۶۹ ساله یکی از نخستین افرادی بوده که پس از حادثه عرشه کشتی را ترک کرده است.

 

دادستان پرونده احتمال بازجویی از کاپیتان کشتی "سوول" را به اتهام "سهل‌انگاری" در انجام وظیفه مطرح کرده است.بازماندگان این حادثه گفته‌اند که اگر کشتی سریع‌تر تخلیه می‌شد، امکان نجات مسافران بیشتری وجود داشت.به نقل از رسانه‌های کره جنوبی، تنها یکی از ۴۶ قایق نجات این کشتی پس از حادثه به آب افتاده بوده است. ۳۰۰ تن از سرنشینان کشتی "سوول" دانش‌آموز و راهی یک سفر علمی‌بوده‌اند.

 

مقامات سئول اعلام کرده‌اند که موفق شده‌اند ۱۷۹ سرنشین این کشتی را زنده از آب بیرون بیاورند. تیم نجات تا روز جمعه جسد ۲۵ مسافر و خدمه را نیز از آب گرفته است.اما از سرنوشت ۲۷۱ سرنشین دیگر این کشتی هنوز اطلاعی در دست نیست. احتمال داده می‌شود که شماری از این تعداد در کابین‌های درونی کشتی محبوس شده باشند.تیم نجات روز جمعه اعلام کرد که غواصان برای نخستین بار موفق شده‌اند وارد کشتی شوند.

 

به این ترتیب، پمپ هوای تازه به درون کشتی آغاز شده است.احتمال داده می‌شود که شماری از مسافران در فضای داخلی کشتی زنده مانده باشند. هرچند که شانس دو روز زنده ماندن درون آب دریا با دمای پایین و کمبود اکسیژن بسیار اندک است.

 

سخنگوی پلیس ساحلی کره جنوبی نیز شانس زنده بیرون آوردن سرنشینان مفقود شده این کشتی را "برابر با صفر" دانسته است. تیم نجات پیش‌‌بینی می‌کند که آمار قربانیان این حادثه غم‌انگیز به شدت افزایش خواهد یافت.با این حال عملیات نجات با ۵۰۰ غواص، ۱۵۰ کشتی و ۳۰ هواپیما در هوای نامساعد و دریای توفانی در حالی که دید کافی وجود ندارند، ادامه دارد. دو شناور عظیم نیز به محل حادثه برده شده‌اند تا اگر ممکن باشد، کشتی "سوول" به روی آب برگردانده شود.معاون مدرسه نیز دیروز پس از نجات از داخل كشتی خود را از درختی حلق آویز كرد.
اخبار حوادث - قانون

 


ویدیو مرتبط :
واژگون شدن کلیه بار کشتی در دریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاپیتان یونانی خطاب به نخست وزیر سابق : سوار کشتی نشو ،کشور را تو به این وضع انداختی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاپیتان یونانی خطاب به نخست وزیر سابق : سوار کشتی نشو ،کشور را تو به این وضع انداختی

برخی مطبوعات یونان نوشتند که آیا پاپاندرو و همسرش انقدر فقیر هستند که توان تهیه بلیت 13 یورویی این سفر را نداشته اند؟

کاپیتان یک کشتی یونانی " یورگو پاپاندرو " نخست وزیر سابق یونان و همسرش را به کشتی اش راه نداد.

به گزارش عصر ایران کاپیتان 42 ساله یک کشتی یونانی وقتی مطلع شد که "یورگو پاپاندرو" و همسرش قرار است بدون بلیت به کشتی او  که با 70 توریست خارجی از بندر ساموس به جزیره پاتنوس عازم بود ، سوار شوند ، گفت : من کسی را که یونان را به این وضعیت فلاکت بار اقتصادی انداخته ، به کشتی  راه نمی دهم.

همچنین کاپیتان کشتی وقتی مطلع می شود که پاپاندرو بدون بلیت می خواهد سوار کشتی شود با امتناع از حرکت می گوید که تا او در کشتی است از بندر حرکت نخواهد کرد.

در این هنگام مسئولان شرکت صاحب کشتی با تماس تلفنی با کاپیتان به او می گویند که سریعا به سمت جزیره پاتنوس  حرکت کند و به خاطر این کار خود استعفای خود را تقدیم کند.

در نهایت با توجه به تهدید شرکت صاحب کشتی ، کاپیتان کشتی مجبور به حرکت و سوار کردن پاپاندرو و همسرش می شود.

کاپیتان کشتی در مصاحبه با مطبوعات یونانی گفته است که تمام تلاش خود را برای ممانعت از سوار کردن پاپاندرو به کشتی انجام داده است اما در نهایت با دستور مقامات بالای شرکت مجبور شده است وی را سوار کند.

وی گفت : استعفای خودم را تقدیم شرکت کردم و از این مساله پشیمان نیستم اما ترجیح می دادم در شغل خود باقی بمانم.

مقامات شرکت " آژه فلایینگ دلفینز " که صاحب این کشتی تفریحی است خبر اخراج این کاپیتان را تکذیب کردند و گفتند که این کاپیتان خود استعفایش را تسلیم شرکت کرده است.

انتشار این خبر در مطبوعات یونان موجی از انتقادات را نصیب نخست وزیر سابق کرده است .

برخی مطبوعات یونان نوشتند که آیا پاپاندرو و همسرش انقدر فقیر هستند که توان تهیه بلیت 13 یورویی این سفر را نداشته اند؟

برخی دیگراز مطبوعات نیز از اینکه پاپاندرو می خواسته از موقعیت سابق خود برای نپرداختن پول بلیت  سوء استفاده کند ، انتقاد کرده اند.

پاپاندرو نخست وزیر راست گرای سابق یونان از دید بسیاری از شهروندان این کشور متهم ردیف اول بحران جاری اقتصادی در این کشور محسوب می شود./عصرایران