اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرق شدن 7 نفر در دریای خزر


غرق‌شدگان بین 21 تا 30 سال سه مورد و 30 تا 41 سال دو مورد بوده است.

خبرگزاری فارس: غرق‌شدگان بین 21 تا 30 سال سه مورد و 30 تا 41 سال دو مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: از اول خرداد تا روز 16 این ماه هفت نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در سال گذشته 6 نفر بوده است.

علی عباسی با بیان اینکه یک نفر از غرقی‌ها بومی و 6 نفر دیگر غیر بومی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: همه این هفت نفر در خارج از طرح دریا غرق شده‌اند.

وی بیشتر غرق‌شده‌ها را بین 21 تا 30 سال اعلام کرد و افزود: غرق‌شدگان بین 21 تا 30 سال سه مورد و 30 تا 41 سال دو مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از این تعداد یک نفر 11 تا 20 سال و یک نفر هم 50 تا 61 سال است، تصریح کرد: تعداد غرق‌‎شدگان در نوشهر دو نفر، بهنمیر دو نفر و محمودآباد، رامسر و ساری هر کدام یک نفر است.

وی در پایان گفت: مسافران به هشدارها و توصیه‌های ناجیان غریق توجه کرده و در خارج از محدوده طرح دریا شنا نکنند.


ویدیو مرتبط :
الناز شاکردوست چگونه در دریای خزر غرق شد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات حادثه غرق شدن 6 نفر در دریای خزر


نتایج آخرین بررسیها نشان می دهد 6 نفری که روز سه شنبه در آبهای سواحل شهرستان نور غرق شدند بعد ازاتمام ساعت حضور ناجیان غریق و بدون توجه به پرچم سیاه وارد دریا شده اند.

خبرگزاری مهر: نتایج آخرین بررسیها نشان می دهد 6 نفری که روز سه شنبه در آبهای سواحل شهرستان نور غرق شدند بعد ازاتمام ساعت حضور ناجیان غریق و بدون توجه به پرچم سیاه وارد دریا شده اند.

 این در حالی است که بر اساس گفته های نایب رئیس فدراسیون نجات غریق كشور وقتی مربی این بچه ها و كسی كه مسئولیت را برعهده داشته دقت و مسئولیت پذیر نبوده قطعا مقصر این حادثه تلخ است چون می دانسته كه پرچم سیاه نصب شده و نجات غریق هم در ساحل حضور ندارد.


 چهار روز قبل یعنی 11 تیرماه سال جاری 80 دانش آموز كرجی كه برای اردوی چند روزه راهی شمال كشور شده بودند خبر ساز شدند. از میان این دانش اموزان چند نفری برای شنا وارد دریا شدند كه متاسفانه چند نفر از این دانش اموزان غرق شده و جان باختند.

اورژانس فقط كمك كرد و وظیفه نجات غریق نداشته است


درست 14 ساعت بعد از این حادثه مهین تفضلی مسئول روابط عمومی اورژانس مازندران در گفتگو با مهر اعلام كرد: این افراد در آبهای سواحل شهرستان نور غرق شدند و از کرج به مازندران آمده بودند. وی با اعلام اینکه اجساد 3 نفر از 6 نفر فوت شده هنوز پیدا نشده است، گفت: 4 نفر از غرق شدگان نیز توسط نیروهای اورژانس نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده اند. تفضلی در ارتباط با وضعیت 4 دانش آموز نجات یافته از غرق شدگی، افزود: یک نفر آنها در بخش آی سی یو، دو نفر در سی سی یو، و یک نفر در بخش داخلی بستری است.

البته او در ادامه اظهاراتش گفت: اورژانس هیچ مسئولیتی در بحث غریق نجات ندارد و باید برای جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگوار و تلخی، نسبت به گسترش مناطق سالم سازی و افزایش نیروهای غریق نجات در سواحل شمالی کشور و همچنین آموزش مسافران، تدابیر بیشتری اتخاذ کرد.

هلال احمر: 10 نفر حادثه دیدند و همه دانش اموز بودند

 همچنین محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بعد از انتشار این خبر اعلام كرد: این حادثه در ساعت 19 و 43 دقیقه رخ داد و امدادگران جان 6 تن را نجات دادند که دو تن از این مصدومان در بیمارستان جان خود را از دست دادند. بررسی‌های اولیه نشان داد که 10 تن در دریا دچار حادثه شده‌اند که بلافاصله اقدامات برای خروج این افراد آغاز شد.

مظفر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این افراد متعلق به یک گروه دانش‌آموزی بودند، گفت: متاسفانه در همان لحظات اولیه چهار دانش‌آموز نیز در دریا غرق شده که جسد سه تن از آنان توسط امدادگران از دریا خارج و بر اساس آخرین آمار دریافتی، تلاش برای یافتن جسد چهارمین فرد غرق‌شده در سواحل نور ادامه دارد.

آموزش و پرورش: چرا گفتیتد دانش آموز بوده اند!

بعد از این اظهارات آموزش و پرورش استان البرز واكنش نشان داد و اعلام كرد: این دانش آموزان در اردویی که توسط یکی از موسسات فرهنگی برگزار شد به مازندران رفته بودند و آموزش و پرورش در برگزاری آن هیچ دخالتی نداشته است و نباید از كلمه دانش آموز استفاده می شد! ولی پس از آرام شدن جو رسانه ای به وجود آمده برای عرض تسلیت به دیدار خانواده های این نوجوانان خواهیم رفت.

وزارت كشور باید پاسخگو باشد

عبدالوحید فیاضی نماینده شهر نور و محمود آباد در مجلس نهم هم در واكنش به این اتفاق گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی مدارس کشور تعطیل است و دانش‌آموزان اردو ندارند نمی‌توان متولی اصلی این حادثه را وزارت آموزش و پرورش خواند زیرا این افراد گروهی 80 نفره از شهرستان کرج بودند که بین آنها علاوه بر دانش‌آموزان، افراد بزرگسال نیز حضور داشتند.

 اما متاسفانه ناجیان غریق نیز در منطقه حضور نداشتند كه البته به دلیل كم بودن تعداد ناجیان غریق و ندادن حقوق آنها است. این مساله از جمله موضوعات جدی است که باید هم استانداری مازندران و هم وزارت کشور پاسخگو باشند، به طور حتم بعد از شروع کار صحن علنی مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.


بهروز اسفندیاری نایب رئیس فدراسیون نجات غریق كشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این حادثه گفت: بعد از این حادثه تیم نجات غریق ما به سرعت در محل حادثه حضور یافتند ولی ماجرا اینطوری نیست كه برخی اعلام كردند.

وی افزود: این حادثه در ایزد شهر و مجتمع پزشكان رخ داده است. این مجتمع ها خصوصی است و برای اینگونه اردوها نجات غریق درخواست می كنند. تیمهای نجات غریق از ساعت 9 صبح تا 12 و نیم و 14 تا 19 در سواحل مستقر هستند و از ساعت 7 به بعد شنا ممنوع است. در ساحل این مجتمع هم تیم نجات غریق مستقر بود ه و بعد از ساعت 19 پرچم سیاه نصب كردند كه دریا مواج و خطرناك است.

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق كشور اظهار داشت: وقتی مربی این بچه ها و كسی كه مسئولیت را برعهده داشته دقت و مسئولیت پذیر نبوده قطعا مقصر این حادثه تلخ است چون می دانسته كه پرچم سیاه نصب شده و نجات غریق هم نبوده است. البته ما گزارش نهایی خودمان را به مسئولان بالا دستی و ذی صلاح خواهیم داد.

اسفندیاری گفت: این را بدانید كه این حوادث ادامه خواهد داشت. ما هم اكنون 3 هزار نجات غریق مستقر داریم ولی متاسفانه مشكلاتی موجب شده تا با نتوانیم حقوق این افراد را تامین كنیم. آقایان این همه خرج می كنند ولی برای پرداخت سالی 5 میلیارد تومان نجات غریق در سواحل دریا ها مشكل بودجه دارند! این قابل قبول نیست. این پول باید از طریق استانداری ها به نجات غریق ها پرداخت شود كه انجام نشده است.