اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عیادت سید علی خمینی از شاعر انقلاب


سید علی خمینی با حضور در منزل استاد حمید سبزواری از این شاعر متعهد انقلاب عبادت کرد.

خبرگزاری ایسنا: سید علی خمینی با حضور در منزل استاد حمید سبزواری از این شاعر متعهد انقلاب عبادت کرد.

حجت الاسلام سید علی خمینی در این دیدار با اشاره به اینکه انقلاب ملت ایران بر پایه عقل و عاطفه استوار بود اظهار کرد: از ارکان اصلی بُعد عاطفی انقلاب، اشعار انقلابی بود و حمید سبزواری استوانه درخشان شعر انقلاب است.

یادگار امام با تقدیر از مجاهدات فرهنگی این شاعر پیشکسوت گفت: امروز و پس از گذشت سه دهه از انقلاب وظیفه ماست که نسبت به این هر دو بُعد حساس باشیم و نگذاریم که عقلانیت و عاطفه در نظام اسلامیمان کمرنگ شود.

سید علی خمینی گفت: هر اقدامی که موجب تضعیف محبت مردم نسبت به نظام شود خواسته یا ناخواسته گام برداشتن در زمین دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اشعار حمید سبزواری تا سالهای سال در خاطره مردم ایران ماندگار است از شخصیت فردی این شاعر متعهد تجلیل کرد و با انتقاد از نهادهای مسئول گفت: متاسفانه تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی انقلاب آن طور که شایسته و بایسته است انجام نمی گیرد و نباید مناعت طبع استوانه هایی چون استاد سبزواری باعث فراموشی این بزرگان از یاد و خاطر نسل جدید شود.

سید علی خمینی در پایان این دیدار برای شفای حمید سبزواری دعا و ابراز امیدواری کرد که شعر انقلاب روز به روز مسیر پیشرفت و تعالی را طی کند.

در ابتدای این دیدار فرزند استاد سبزواری ضمن تجلیل از مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی گزارشی از روند درمان این شاعر متعهد و پیشکسوت ارائه داد.


ویدیو مرتبط :
تصاویر تاثیرگذار عیادت رهبر انقلاب از یک شاعر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دفتر امام خمینی (ره) به شایعه سازی درباره سید علی خمینی



 

 

 

دفتر امام خمینی (ره) پیرو درج خبری در برخی سایت های خبری مبنی بر حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسمی در روز پنج شنبه در تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که وی روز پنج شنبه نهم دی ماه 1389 در شهر مقدس قم بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «پیرو درج خبری در برخی سایت های خبری مبنی بر حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و مصاحبه ایشان با این رسانه ها اعلام می دارد، جناب آقای سید علی خمینی، روز پنج شنبه، نهم دی ماه 1389 در شهر مقدس قم بوده اند و مصاحبه ای نیز با هیچ یک از رسانه های خبری نداشته اند.

از دوستان عزیز انتظار می رود پیش از نقل اخبار از بیت مکرم حضرت امام خمینی (س) نسبت به صحت و سقم خبر خویش از منابع معتبر اقدام نمایند.»

شایان ذکر ایت برخی رسانه ها ، نه تنها مدعی حضور سید علی خمینی در مراسم 9 دی مهدیه تهران شدند ، بلکه مصاحبه هایی هم با وی در این مراسم منتشر کردند!..../تحلیل:عصرایران