اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عیادت سید حسن از آیت‌ الله شبیری زنجانی


یادگار امام(ره) از آیت الله العظمی شبیری زنجانی عیادت کرد.

خبرگزاری آنا: یادگار امام(ره) از آیت الله العظمی شبیری زنجانی عیادت کرد.

یادگار امام(ره) در پی عارضه کمردرد آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی شب گذشته با حضور در بیت معظم‌له از ایشان عیادت و سلامتی و شفای عاجل این مرجع عالیقدر جهان تشیع را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام سیدیاسر خمینی، دیگر نوه امام خمینی و آیت‌الله سیدمحمد هاشمی حضور داشتند.

یادگار امام(ره) گفت: حضرت آقای(شبیری) زنجانی بی‌تردید از امتیازات حوزه علمیه قم و از نوادر روزگار ما هستند.

سیدحسن خمینی با اشاره به عیادت شب گذشته خود از «استاد بزرگوار فقیه و عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی در منزل معظم‌له»، نوشت: «سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٧٩ توفیق داشتم و هر روز ساعت ١٠ تا ١١ صبح از محضر ایشان در درس خارج فقه بهره می‌بردم. آن ایام کتاب خمس و نکاح را تدریس می‌کردند.

سال‌ها قبل از آن، سال‌های قبل از انقلاب، مرحوم پدرم به همراه جمعی از فضلای آن روزگار از جمله جناب حجت‌الاسلام خاتمی در درس ایشان حاضر می‌شده‌اند. حضرت آقای زنجانی بی‌تردید از امتیازات حوزه علمیه قم و از نوادر روزگار ما هستند. خداوند به ایشان صحت کامل عنایت‌ فرماید».


ویدیو مرتبط :
آیت الله شبیری زنجانی (وحدت شیعه و سنی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضرت آیت الله شبیری زنجانی: مراتب علمی آسید حسن خمینی از خیلی ها که بعنوان مجتهد پذیرفته شده اند، کمتر نیست



اخبار,اخبار سیاسی,حسن خمینی

ظهر امروز حضرت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در گفتگو با شاگردان خود فرمودند: «آقای آسید حسن خمینی در مقایسه با بسیاری از کسانی که متصدی برخی از امور حکومتی اند که شرط آن اجتهاد است و به عنوان مجتهد پذیرفته شده اند، مراتب علمی ایشان کمتر نمی باشد.»

 ظهر امروز حضرت آیت الله شبیری زنجانی مد ظله العالی در گفتگویی که با برخی از شاگردان خویش داشتند پیرامون مسائل حوزه، مرجعیت شیعه، اجتهاد و ... مطالبی را ایراد فرمودند که قسمتی از آن كه به تأیید دفتر ایشان رسیده است، به شرح ذیل می باشد: « در مورد آقای آسید حسن خمینی، آنچه مسلم است ایشان با استعداد، فاضل، مشتغل به درس و بحث بوده و نسبت به سطوح عالی و خارج، انجام وظیفه داشته اند و دارای تألیفات مختلفی در زمینه های فقه، اصول و مباحث دیگر می باشند که برخی از اهل فن و تشخیص از کیفیت آن تعریف کرده اند.»

ایشان در ادامه فرمودند: « از آنجا که مبانی شهادت به اجتهاد متفاوت می باشد به طوری که برخی از علما مانند آقای آسید جمال خوانساری می فرموده است: من فقط یک نفر را مجتهد می دانم. در حالی که در دوره ایشان علمای بسیار بزرگی وجود داشته اند و همچنین از مرحوم آقای خمینی نقل شده است که تمام یا اکثر شاگردان من مجتهدند که قطعا آقای آسید حسن از کثیری از آنها افضل می باشد و در مقایسه با بسیاری از کسانی که متصدی برخی از امور حکومتی اند که شرط آن اجتهاد است و به عنوان مجتهد پذیرفته شده اند، مراتب علمی ایشان کمتر نمی باشد.»

اخبار سیاسی - انتخاب