اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عکس: ساخت دوچرخه‌ با فناوری سه بعدی


مهندسان دانشگاه Delft هلند با همکاری شرکت MX3D موفق به تولید دوچرخه ای شدند که تمامی بدنه آن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است.

وب‌سایت تک شات: مهندسان دانشگاه Delft هلند با همکاری شرکت MX3D موفق به تولید دوچرخه ای شدند که تمامی بدنه آن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است.
 
این دوچرخه که Arc نام دارد از وزنی مشابه با دوچرخه های معمولی برخوردار است و بدنه فلزی آن به گونه‌ای طراحی شده است که می تواند به خوبی فشار وارده در حین پیمودن مسیرهای سنگفرشی را تحمل کند.
 
دوچرخه ای که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است

شرکت MX3D که از جمله شرکت های مطرح در حوزه فناوری چاپ سه بعدی محسوب می شود، در سال 2013 از چاپگر سه بعدی جدیدی پرده برداشت که قادر است با بهره‌گیری از بازوان رباتیک خود، رزین را در حالت‌های مختلف عمودی و افقی کنار هم قرار دهد و اجسام مدنظر را خلق کند.
 
این در حالیست که بسیاری از چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار تنها در سطح افقی و به صورت لایه لایه، اجسام را تولید می کنند. در اینجا نیز، MX3D از روش خاص خود برای تولید این دوچرخه استفاده کرده است به طوری که ابتدا قسمت‌های مختلف بدنه این دوچرخه با استفاده از بازوان این دستگاه تولید شده و سپس، قسمت‌های آماده شده به یکدیگر جوش داده شدند.
 
این شرکت قصد دارد تا در سال 2017 از این چاپگر برای ساخت یک پل عابر پیاده که از روی یک کانال در آمستردام هلند عبور می کند، استفاده کند.
 
هری اندرسون از محققان دانشگاه Delft در این خصوص عنوان می کند:"در دهه گذشته، فناوری چاپ سه بعدی به محبوبیت باورنکردنی دست یافته است و از این رو، مردم انتظار تولید اجسام و سازه‌هایی بزرگ‌تر از آنچه که امروزه تولید می شوند را دارند. به عقیده من، ما با استفاده از این فناوری می توانیم هر جسم فلزی را به بهترین شکل و با مقاومت بسیار بالایی تولید کنیم."

دوچرخه ای که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است


ویدیو مرتبط :
ساخت قاب عکس سه بعدی با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت دارو با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی



 اخبار علمی ,خبرهای  علمی, داروسازی

  یك شركت داروسازی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، دارویی تولید كرد كه برای درمان بیماری صرع كاربرد دارد.

به گزارش  ایرنا از ساینس،یكی از مزایای بسیار مهم استفاده از چاپ سه بعدی در تولید دارو، انحلال سریع آن است. در این روش تولید، داروها از طریق قرارگرفتن مواد اولیه به صورت لایه به لایه روی یكدیگر، تولید می شوند.


در مورد داروی Spritma، استفاده از این شیوه، بلعیدن دارو را برای افراد مبتلا به دیسفاژی، تسهیل می كند.


دیسفاژی كه می تواند یكی از عوارض صرع باشد، عارضه ای است كه موجب دشواری بلعیدن غذا می شود. در حالی كه داروهای سه بعدی عملا و براحتی در دهان بیمار ذوب و به سادگی بلعیده می شوند.


داروی یاد شده تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریكا را دریافت كرده و در این كشور عرضه شده است.


بی تردید، فناوری چاپ سه بعدی این قابلیت را دارد كه دنیا را متحول كند. این فناوری در زمینه های مختلف از طراحی گرفته تا تولید و در حوزه های مختلف علوم از داروسازی گرفته تا صنایع الكترونیكی، آثار چشمگیری در فرآیندهای ساخت بر جای گذاشته و امكان تولید محصولاتی را فراهم كرده است كه پیش از این با بهای بسیار زیاد تولید می شد و در دسترس همگان نبود.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Science News منتشر شده است.


**صرع
بمجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشكی است كه با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممكن است بسیار خفیف و تقریبا غیر قابل شناسایی بوده یا برعكس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد.

 

اخبار علمی  -  ایرنا