اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عملیات مارپیچ پلیس برای دستگیری دزدان وانت سوار!




اخبار حوادث - عملیات مارپیچ پلیس برای دستگیری دزدان وانت سوار!

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ضمن تشریح عملیات تعقیب و گریز ماموران از دستگیری سارقان به عنف خبر داد.

سرهنگ محسن خانچرلی در گفت و گو با  ایسنا ، در تشریح این خبر گفت: در ساعت شش صبح پنجم اسفند ماه جاری ماموران کلانتری 170 کهریزک از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان کشف خودروی بلاصاحب و تردد افراد مشکوک در منطقه کهریزک شدند.

وی با بیان این که با حضور ماموران کلانتری در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودروی نیسان وانت فاقد پلاک عقب با دو سرنشین در محل حضور دارند، گفت: متهمان به محض مشاهده ماموران فرار کرده و به سرعت از محل متواری شدند .

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به عملیات تعقیب و گریز ماموران پلیس با متهمان متواری ، گفت: در ادامه این تعقیب و گریز ماموران اقدام به شلیک یک تیر هوایی کردند اما خودرو بدون توجه به این اقدام، با سرعت زیاد و خطرناک به فرار خود به سمت جاده واوان ادامه داد و در حین فرار نیز فردی که در قسمت بار خودرو نشسته بود اقدام به پرتاب سنگ و اشیاء دیگر در راستای منحرف کردن مسیر خودروی گشت پلیس کرد.

وی با اشاره به سرعت سرسام‌آور و مارپیچ خودروی متواری،‌گفت: نهایتا ماموران لاستیک خودرو را نشانه گرفته و شلیک کردند که پس از اصابت تیر به لاستیک باز راننده خودروی خود را متوقف نکرد و در حالی که خودرو از ناحیه هر دو چرخ عقب پنچر شده بود به فرار خود ادامه داد و به صورت یک طرفه وارد جاده واوان شد و با سرعت زیاد به خودروهای شهروندان که پشت ترافیک متوقف شده برخورد و باعث تخریب چندین دستگاه خودرو شد.

خانچرلی با بیان این که ماموران با استناد به بند «ب» ماده شش قانون به کارگیری سلاح مجبور به شلیک دو تیر در راستای متوقف کردن نیسان کردند، گفت: پس از توقف خودرو سامان که در قسمت بار عقب خودرو نشسته بود دستگیر و راننده که ساسان نام داشت و بر اثر تیر ماموران از ناحیه پای سمت راست مجروح شده بود، دستگیر و از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان این که ماموران در بازرسی از داخل خودرو دو قبضه چاقو کشف و ضبط کردند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که متهمان از اعضای باند سارقان به عنف اماکن، کارگاه‌ها و کارخانجات در محدوده احمدآباد، شورآباد و کهریزک هستند.

به گفته خانچرلی پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
عملیات خفن پلیس در دستگیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دزدان سریالی بانک ها در عملیات شبانه



دستگیری دزدان سریالی بانک ها در عملیات شبانه

دستگیری دزدان سریالی بانک ها در عملیات شبانه

دزدان مسلح مشهد پس از دستگیری راز دستبرد به پنج بانک را فاش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 10:51 دقیقه سوم اردیبهشت امسال دو سارق وارد بانک ملت شعبه دانش آموز مشهد شده و با شلیک یک تیر هوایی مشتریان را در گوشه ای از بانک نگه داشتند. آنها سپس با تهدید کارکنان مبلغ 70 میلیون و 600 هزار تومان را داخل یک ساک مشکی رنگ قرار داده و از محل متواری شدند.

بلافاصله موضوع به پلیس اطلاع داده شد و ماموران کلانتری 36 شهرک ناجا در محل سرقت حاضر شدند. در بررسی های اولیه مشخص شد سارقان صورت های خود را پوشانده و دو قبضه اسلحه کلاشینکف و کلت کمری همراه داشته اند.

دزدان پس از اجرای نقشه خود سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شده و قبل از حضور ماموران گریخته بودند. در حال حاضر فیلم صحنه سرقت در اختیار ماموران قرار گرفته تا با بررسی آن سرنخ هایی از دزدان به دست بیاید.

از سوی دیگر بررسی های ماموران نشان داد طی ماه های گذشته چند فقره سرقت مسلحانه دیگر نیز به این شیوه از بانک های مشهد انجام شده است. کارآگاهان با طرح این فرضیه که سرقت ها به صورت سریالی بوده و از سوی اعضای یک باند انجام می شود، به تجسس های گسترده دست زدند.

سردار امیری مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این رابطه به مهر گفت:  تیم های مجرب پلیس آگاهی ،اداره تخصصی مبارزه با جرایم جنایی و پلیس عملیات ویژه آگاهی استان اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ویژه ای را در این خصوص آغاز کردند که با تلاش شبانه روزی و فرماندهی رییس پلیس آگاهی استان ،سارقان حرفه ای ساعت 22 یکشنبه شناسایی شدند.

وی افزود: در این عملیات شش نفر از اعضای این باند دستگیر شدند که در بازجویی های اولیه به سرقت مسلحانه از پنج بانک در مشهد اعتراف کردند. همچنین در بازرسی از پناهگاه سارقان مسلح بانک ها سه قبضه اسلحه جنگی ،مقادیری مهمات و وجه نقد مسروقه و همچنین یکدستگاه خودرو کشف شد.

امیری مقدم تاکید کرد: بازجویی از متهمان ادامه دارد و به زودی در خصوص اقدامات مجرمانه متهمان اطلاع رسانی می شود./مهر