اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«عمرو موسی» مرد و زنده شد!


شبکه خبری CNN با انتشار خبری در زیر نویس خود، از مرگ «عمرو موسی» دبیرکل سابق اتحادیه عرب، وزیر خارجه پیشین مصر و نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

تابناک: شبکه خبری CNN با انتشار خبری در زیر نویس خود، از مرگ «عمرو موسی» دبیرکل سابق اتحادیه عرب، وزیر خارجه پیشین مصر و نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

گفتنی است در همین حال شبکه 1TV نیز با انتشار این خبر، علت مرگ «عمر موسی» را سکته قلبی اعلام کرد.



عمرو موسی کیست؟

"عمرو محمود ابو زید موسی" معروف به "عمرو موسی" متولد 3 اكتبر 1936 در قاهره بود. وی در خانواده ثروتمندی در قاهره بزرگ شد.

مسلمانی سكولار و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه قاهره بود و برای مدت كوتاهی نیز وكالت می‌كرده است.

او در پایان دهه 50 میلادی به دستگاه دیپلماسی مصر پیوست. در دوره‌ای مدیر اداره روابط خارجی مصر بود، پس از آن سفیر مصر در هند شد و بعد از آن عضو گروه مصری اعزامی به سازمان ملل در نیویورك شد و پس از آن به عنوان سفیر كشورش در سازمان ملل انتخاب شد.

عمرو موسی را باید از جمله دیپلمات‌های با سابقه مصر برشمرد كه به مدت یك دهه یعنی از سال 70 تا سال 80 سمت وزیری خارجه مصر را احراز و سكان سیاست خارجی رژیم دیكتاتوری «حسنی مبارك» را هدایت می‌كرد.

پس از آن عمرو موسی دبیركلی اتحادیه عرب را از سال 80 تا سال 90 بر عهده گرفت و در حالیكه تنها سه ماه از پیروزی انقلاب مردم مصر و سرنگونی رژیم مبارك نگذشته بود، وی زمزمه استعفا از سمت دبیركلی اتحادیه عرب و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارك را سر داد.



خبر مرگ «عمروموسی» تکذیب شد

خبرگزاری فارس: عمروموسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب اخبار منتشره در خصوص مرگ خود را تکذیب کرد و آن را در حد یک شایعه دانست.
 
«عمروموسی» دبیرکل سابق اتحادیه عرب و از نامزدهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر خبرهای منتشر شده مبنی بر سکته قلبی خود را تکذیب کرد.

عمروموسی گفت: این خبرها جعلی است و هیچ صحت ندارد و وی در تظاهرات مردمی که امروز با هدف لغو بیانیه قانون اساسی و انحلال مجلس موسسان صورت گرفته، شرکت کرده است.

مخالفان بیانیه قانون اساسی مرسی روز جمعه با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان «تظاهرات میلیونی رؤیای شهید» در میدان التحریر لغو این بیانیه و انحلال مجلس موسسان را خواستار شدند.

وزیر خارجه پیشین مصر که ریاست حزب کنگره مصر را بر عهده دارد، گفت: وی رهبری این حزب را در تظاهرات التحریر به همراه دکتر «اکسید البدوی» که او نیز هدایت حزب الوفد در این تظاهرات را عهده دار بود، بر عهده داشته است.

برخی رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند که عمروموسی بر اثر عارضه قلبی درگذشته است.


ویدیو مرتبط :
خوردن مار کبری زنده...آیا این مرد زنده میمونه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عمرو موسی آماده ریاست جمهوری مصر می شود



 

 

 

عمرو موسی آماده ریاست جمهوری مصر می شود

 

خبرگزاری الشرق الاوسط مصرگزارش داد عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب روز جمعه از تصمیم خود برای کناره گیری از ریاست این اتحادیه ظرف چند هفته آینده خبر داد .

عمرو موسی که نزدیک به ده سال رئیس اتحادیه اروپا عرب است ، روز جمعه و در پی برکناری حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر از قدرت ،تاکید کرد در چند هفته آینده از این سمت استعفا خواهد کرد .

نام عمرو موسی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی برای ریاست جمهوری اینده مصر مطرح است . به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره؛ عمرو موسی پیش از تصدی مقام دبیر کلی اتحادیه عرب ، وزیر امور خارجه مصر بود .

عمرو موسی به سبب اظهارات صریح و شفاف از حمایت گسترده در میان کشورهای عربی برخوردار است ...../تحلیل:عصرایران