اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علوی: نامزدی در انتخابات حق الناس است


وزیر اطلاعات به نقش مهم حراست وزارت کشور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب آرای مردم را حق الناس دانستند٬ نامزدی داوطلبان نمایندگی نیز حق الناس است که نمی توانیم آن را به سادگی سلب کنیم مگراینکه حجت شرعی داشته باشیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر اطلاعات به نقش مهم حراست وزارت کشور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب آرای مردم را حق الناس دانستند٬ نامزدی داوطلبان نمایندگی نیز حق الناس است که نمی توانیم آن را به سادگی سلب کنیم مگراینکه حجت شرعی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در همایش مدیران کل حراست استانداری های سراسر کشور و سازمانهای تابعه٬ دو قطبی شدن جامعه در انتخابات پیش رو را به نفع دشمن خواند و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب ، در رأس نظام است و هر انچه است در طول ایشان قرار دارند ما چیزی عرض مقام معظم رهبری نداریم و نمی شناسیم و همه زیر چتر معظم له هستیم.

وی ادامه داد: جامعه ما یک ساختار دارد و سلایق مختلف سیاسی مبنای ایجاد قطب نیست.

وزیر اطلاعات در ادامه یکی از اهداف حکومت اسلامی را برقراری امنیت بر اساس شرع وقانون نام برد و گفت: بهترین نتیجه کار اطلاعاتی فعالیت توأم با اخلاق است و می توانیم وظایف حراستی و صیانتی خود را با رعایت اخلاق حسنه انجام دهیم.

علوی افزود: کاراطلاعاتی ٬ امنیتی و حراستی در نظام اسلامی باید در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد و چارچوب کارمجموعه حراست، حفظ کرامت و شخصیت انسان هاست و هرچه کرامت انسان ها بالاتر برود ٬ اعمال خلاف و ناهنجاریها خو د به خود کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کار حراستی ،کار اطلاعاتی و امنیتی در نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورها متمایز و متفاوت است. کار حراستی ،کار اطلاعاتی و امنیتی و هر کار دیگری در نظام جمهوری اسلامی باید در چارچوب شرع مقدس باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه باورهای ایمانی در پرتو آرامش و امنیت رشد می کند افزود : باید هویت وکرامت مردم در حد اعلا محترم شمرده شود تا جامعه به بالندگی برسد و زیربنای رفتار سازنده افراد درمحیط های کاری فراهم شود چون خداوند به انسانها کرامت اعطا کرده است و کسی حق سلب آن را ندارد.

علوی اظهارداشت: ما نمی توانیم در راستای ماموریت های حاکمیتی این کرامت را سلب کنیم و این کرامت انسان باعث نشاط، شادابی و پویایی جامعه بشری است ، حتی خود انسان هم نمی تواند این کرامت را از خود سلب کند و تن به ذلت بدهد و این کرامت را پیش پای دیگران و با تسلیمش در برابر ظلم و زورگویی این کرامت را قربانی و ذبح بکند بلکه باید این کرامت را پررنگتر بکند. پررنگی این کرامت به وسیله حالت خدا ترسی است، نتیجه این حفظ کرامت در بهداشت روانی جامعه تاثیر بسیار بالایی دارد.

وزیر اطلاعات خطاب به مدیران حراست مجموعه وزارت کشور گفت : تلاش کنید در مجموعه ای که مسئولیت صیانت، حفاظت و حراست آن را دارید ، کرامت انسانی محفوظ و حرمت آنها حفظ شود.
علوی افزود : راهبرد اسلام ایجاد فضای آرامش در جامعه است ، شما در محیط های کاری خود ضمن اعتماد به کارکنان و ایجاد آرامش ٬ استرس را از آنها دور کنید تا وظایف خود را با آرامش انجام دهند .

وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ٬ کرامت و شخصیت کارکنان گفت: آسیب های کاری را قبل از اینکه کسی دچار شود شناسایی و اعلام کنید، ماموریت شما در درجه اول صیانتی است. ابزار رعب ابزاری برای مدیریت دشمن و کفار است و مربوط به جامعه خودی نیست ٬ ابزار مدیریت نیروی خودی محبت کردن ، مهرورزی و فراهم ساختن فضای کاری سالم و با نشاط است .

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حراست باید در جهت افرایش هوشیاری کارکنان مجموعه های تحت مدیریت خود تلاش کند افزود : استفاده از ابزار هنر و ارائه آموزش های مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان در ارتقاء سطح هوشیاری و آمادگی حراست برای برخورد با ناهنجاریها کمک شایانی خواهد کرد و یک عنصر حراستی بایستی از یک وارستگی ٬ تقوا و آراستگی برخوردار باشد تا اثربخش ومثبت عمل کند.


ویدیو مرتبط :
حمایت مردم حلب از نامزدی بشار اسد در انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی است



فلاحیان: نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی است

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی فلاحیان گفت: افرادی که خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کنند کلی‌گویی نکنند و برنامه‌های خود را با ذکر جزئیات برای افکارعمومی تشریح کنند تا مردم این‌بار با بررسی مورد به مورد برنامه‌های ارائه شده، نامزد اصلح را برگزینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای طرح شعار مصداق و تعریف بیاورند و توضیح دهند که مثلا پرداخت پول به مردم عدالت است یا اینکه اعتبارات صرف تولید و اشتغال شود مسئله عدالت تحقق پیدا می‌کند. 

پرداخت یارانه نقدی به مردم عدالت نیست

فلاحیان ادامه داد: پرداخت یارانه‌ها منجر به افزایش نقدینگی در جامعه شد و مردم از این مسئله زیان دیدند، پس پرداخت یارانه نقدی عدالت نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه و برنامه کاندیداها را مورد بررسی قرار داد و گفت: زمانی که اوباما بر سر کار آمد، قیمت یک گالن بنزین ۲ دلار بود اما در حال حاضر قیمت آن به بیش از ۴ دلار رسیده است و این یکی از ضعف‌های دولت اوباما است، هر چند که وی توضیح داد تقاضا برای بنزین در دوره قبل از ریاست جمهوری وی پایین بوده، اما الان با بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم تقاضا برای بنزین افزایش یافته است.

اوباما از رامنی جلوتر است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اوباما چون طرفدار طبقه متوسط به پایین آمریکا است، تاکنون از رقیب خود جلوتر است و با توجه به اینکه رقیب وی رامنی هم تحلیل‌های غیرواقعی زیاد می‌کند و می‌گوید ۱۲ میلیون شغل ایجاد می‌کند، مردم به او اعتماد ندارند.

وی با بیان اینکه واشنگتن بداند الان زمانه‌ای نیست که بتوانند کشوری را با تحریم از پا درآورند، افزود: اوباما برای موفقیت بیشتر در انتخابات باید به اهداف و قول‌هایی که به مردم داده عمل کند و سیاست‌هایش را درباره خاورمیانه تغییر دهد و بداند که اساساً اعمال تحریم‌های ضد ایرانی نتیجه‌ای جز ایجاد مشکل برای آمریکا ندارد.

زمان دولت سازندگی ایجاد مشکل در فروش نفت را پیش‌بینی می‌کردم

فلاحیان درخصوص حمایت از صنایع مادر و جنگ اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن، گفت: در دورانی که من وزیر اطلاعات دولت سازندگی بودم این هشدار را دادم که اصولاً خام فروشی نفت خوب نیست و ممکن است در آینده دچار مشکل فروش نفت شویم، از این‌رو پیشنهاد ایجاد ۱۵ پالایشگاه را دادم که برخی اعضای کابینه با تاسیس تمام این پالایشگاه‌ها به دلیل احتمال جنگ دوباره مخالفت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزایش بهای ارز را به نفع صادرات دانست و گفت: باید به هر نحوی از صادرکنندگان حمایت و مزیت‌هایی برای افزایش صادرات ایجاد کرد چرا که صادرات به هر نحوی در حال حاضر به صرفه است.

صحبت درباره نامزد شدنم در انتخابات زود است

وزیر اطلاعات دولت سازندگی در ادامه درباره کاندیداتوری خویش در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: صحبت کردن در این‌باره زود است./خانه ملت