اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت مرگ جوان دیواندره‌ای مشخص شد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان علت مرگ جوان دیواندره‌ای را عفونت شدید و خونریزی عنوان کرد و هرگونه اهمال از جانب دانشگاه علوم پزشکی کردستان را رد کرد.

ایسنا: دکتر هومن قصری اظهار کرد: شورش محمدی، جوان 28 ساله دیواندره‌ای که در اقلیم کردستان عراق به دلیل اصابت گلوله زخمی شده بود، روز پنج‌شنبه هفته گذشته از این کشور به بیمارستان شهرستان بوعلی مریوان اعزام شده است.

وی افزود: این بیمار به دلیل این‌که گلوله نزدیک به شاهرگ گردن وی اصابت کرده است، نیازمند عمل جراحی فوری بوده که می‌بایست فوق تخصص جراح عروق وی را عمل می‌کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در بیمارستان بوعلی مریوان فوق تخصص جراح عروق وجود نداشت و در شهر سنندج نیز به تازگی جراح عروق آمده که تجهیزات لازم برای این عمل نیز در سنندج نبود.

وی تاکید کرد: در نهایت طی تماس با بیمارستان همدان و کرمانشاه، آنها نیز از انجام این عمل سرباز می‌زنند و در نهایت تصمیم بر آن می‌شود که بیمار به تبریز که قطب درمانی کشور می‌باشد اعزام شود.

دکتر قصری با بیان این‌که این بیمار به وسیله یک آمبولانس و دو پرستار به تبریز اعزام می‌شود، اعلام کرد: در میانه‌های راه لاستیک آمبولانس پنجر و پس از 15 دقیقه این مسئله رفع می‌شود.

وی با عنوان این‌که این جوان دیواندر‌ه‌ای به دلیل این‌که 24 ساعت از زمان زخمی شدنش گذشته بوده، سطح هوشیاری وی بسیار پایین آمده و دچار تب شده بود، خاطرنشان کرد: در نهایت در نیمه راه به دلیل عفونت شدید و خونریزی که دچار آن شده بوده جان می‌سپارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز تاسف از مرگ این جوان و ضمن همدردی با خانواده وی، خاطرنشان کرد: از پزشک قانونی استان ارائه گزارش در این مورد را درخواست کرده‌ایم و هم‌چنین تیم کارشناسی نیز به مریوان اعزام خواهد شد تا دوباره این مسئله را پیگیری کند.


ویدیو مرتبط :
پیگیری علت مرگ اسکی باز جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت مرگ ماهیان بندرعباس مشخص شد



 

 

علت مرگ ماهیان بندرعباس مشخص شد

 

 

 

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت‌: حركت دسته‌جمعی ماهیان منطقه بندر عباس برای تخم‌گذاری به سوی ساحل و برخورد با فاضلاب و آلودگی علت اصلی مرگ ماهیان بندرعباس بوده است.

عباسعلی مطلبی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس در مورد علت مرگ ماهیان 6 روز گذشته بندرعباس گفت: ماهیان گاریز معمولا به صورت دسته‌جمعی و گله‌ای تخمگذاری می‌كنند كه به دلیل مواجه شدن با آلودگی‌ فاضلاب ساحل از بین رفته‌اند.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران افزود: این تلفات در محدوده 1000 متر از سواحل دریا در بندرعباس اتفاق افتاده كه بعد از تلف شدن اولین گله، ماهی‌های بعدی وارد این محدوده نشده‌اند و به همین دلیل از تلف شدن بیش از حد ماهی‌ها جلوگیری شده است.

مطلبی گفت: جمع شدن كف در سطح دریا و وجود ماده‌ای سیاه‌رنگ در خط ساحل آلودگی ناشی از ورود فاضلاب‌ها را اثبات می‌كند و براساس نمونه‌برداری به عمل آمده، پدیده جلبكی در منطقه مورد نظر وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس پیشتر رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران در این باره، فرضیه‌های آلودگی آب، پدیده شكوفایی پلانكتونی و بیماری‌های باكتریایی و ویروسی را عنوان كرده بود.

سال گذشته 800 میلیون تومان برای مسدود كردن ورودی فاضلاب‌ها در نظر گرفته شده بود.

10 الی 12 تن ماهی از نوع كاریز 11 آذر در سواحل بندر عباس به دلیل ورود فاضلاب ها از بین رفت.