اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت غیبت هاشمی در حادثه هفتم تیر


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست امروز این مجمع، علت عدم حضورش در نشست هفتم تیر ۱۳۶۰ سران قوا در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی را بیان کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست امروز این مجمع، علت عدم حضورش در نشست هفتم تیر ۱۳۶۰ سران قوا در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی را بیان کرد.
 
 مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اکثریت اعضا و به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد.

در آغاز این جلسه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد حادثه 7 تیر 1360 گفت: هدف اساسی طراحان آن واقعه از رسمیت انداختن سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه بود که با توجه به بحث آن جلسه که درباره گران‌فروشی بود، جمعی از اعضای هر سه قوه حضور داشتند.

وی افزود: قرار بود علاوه بر آیت‌الله دکتر بهشتی، رؤسای قوای دیگر هم در جلسه باشند که آیت‌الله خامنه‌ای روز قبل در یک حادثه تروریستی دیگر مورد سوءقصد قرار گرفته بودند.

«دکتر باهنر هم در آخرین لحظات قبل از شروع جلسه به پیشنهاد دکتر بهشتی وارد سالن نشدند و من هم طبق تماس تلفنی پزشکان در خصوص آیت‌الله خامنه‌ای به بیمارستان رفته بودم و تقدیر این بود که شهید بهشتی به همراه 72 تن از همراهان از آن جلسه آسمانی شوند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطراتی از آوردن مجروحان حادثه 7 تیر در مجلس گفت: نواختن زنگ و اعلام رسمیت جلسه مجلس پس از آن حادثه غم‌بار، از شیرین ‌ترین حالات در تلخ‌ترین لحظات بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اثرات سازنده خون شهدا در جامعه گفت: اگر چه از دست دادن 72 تن از بهترین مسئولان کشوری و فقدان شخصیتی چون آیت‌الله دکتر بهشتی که در طراحی ساختار نظام و تدوین و تصویب قانون اساسی نقش داشتند، ناراحت‌کننده بود اما مهم‌ترین دستاورد شهادت آنان هوشیاری جامعه برای مقابله با دروغ‌های مردم فریب و تقویت همراهی و همدلی مردم با امام راحل (ره) در جهت تداوم انقلاب اسلامی بود.


ویدیو مرتبط :
مبحث غیبت،گام هفتم(مواردی که غیبت مجاز است)از منظر قرآن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار مجرمیت برای خلبان روسی توپولف/ علت حادثه فرودگاه هاشمی‌نژاد



قرار مجرمیت برای خلبان روسی توپولف/ علت حادثه فرودگاه هاشمی‌نژاد

بازپرس جنایی مشهد برای خلبان روسی هواپیمای توپولف که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد دچار سانحه شده بود قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده به دادگاه فرستاده شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، این سانحه صبح روز چهارم بهمن سال 88 در فرودگاه هاشمی نژاد رخ داد. خلبان هواپیمای توپولف 154 که متعلق به شرکت تابان بود با 156 مسافر و 13 خدمه ساعت 6 و 37 دقیقه درخواست فرود اضطراری کرد و هنگام فرود در فرودگاه مشهد، هواپیما دچار سانحه شد.

پس از فرود هواپیما و خروج آن از باند پرواز، تمامی مسافران بسرعت و با همکاری گروه امداد از طریق سرسره‌های هواپیما خارج شدند. اما پس از پیاده شدن مسافران، ناگهان قسمت انتهایی هواپیما شعله‌ور شد. 42 نفر از مسافران این هواپیما دچار جراحت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

پس از سانحه برای این هواپیما اعلام شد، هواپیمای سانحه دیده شب قبل فرودگاه آبادان را به مقصد مشهد ترک کرده بود اما به علت بدی هوای مشهد موفق به فرود نشد و به فرودگاه اصفهان رفت. پس از آن، صبح روز حادثه (4 بهمن) این هواپیما در بازگشت هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در این باره اعلام کرد: با وجود دید ناکافی و مه‌آلود بودن فضای فرودگاه، خلبان توپولف به دلیل همراه داشتن مسافر بیمار درخواست فرود اضطراری کرده و خود مسوولیت فرود را با توجه به شرایط آب و هوایی به عهده گرفته بود.

پس از این حادثه با شکایت مسافران پرونده ای در دادسرای مشهد تشکیل شد و بازپرس پرونده به گروهی از کارشناسان بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور ماموریت داد علت سانحه را بررسی مشخص کنند. کارشناسان نیز پس از بررسی جعبه سیاه هواپیما و بررسی محل حادثه در گزارش خود ، خلبان روسی هواپیمای توپولف را مقصر حادثه اعلام کردند. خلبان هنگام فرود در بررسی های خود دچار مشکل شده و بال هواپیما با تاسیسات کنار باند فرودگاه برخورد کرده بود.

با تکمیل تحقیقات قاضی موحدی راد بازپرس جنایی مشهد برای خلبان هواپیما قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

بررسی قضائی نشان می دهد، در زمان حادثه خلبان روس ساکن سن پترزبورگ بوده که پس از سانحه مشهد پروانه خلبانی او باطل شده و هم اکنون در اوکراین زندگی می کند. در صورتی که پس از اخطار قضایی او در دادگاه حاضر نشود برای او به صورت غیابی حکم صادر خواهد شد./مهر