اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت حادثه قطار گرگان- اینچه‌برون اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,خارج شدن قطار از ریل

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ (گلستان) با اشاره به باز شدن پیچ‌های ریل و سرقت تراورس درباره علت حادثه، توضیح داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دلیل خروج قطار از ریل شل شدن پیچ‌های خط بوده است/ ۷۰ نفر مسافر در سلامت کامل هستند

 محمدرضا قربانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأئید خبر خروج قطار ریل باس (قطار اتوبوسی) گرگان - اینچه برون از ریل، گفت: این قطار یک نوبت صبح و یک نوبت ظهر از گرگان به مقصد اینچه برون سیر داشت. این قطار در ساعت ۱۳ از اینچه برون به گرگان سیر کرد که در این سیر رفت و برگشتی هیچ حادثه‌ای رخ نداد اما در سیر نوبت عصر که قطار ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه اعزام شد در کیلومتر ۵۰۶ راه‌آهن از ریل خارج شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ (گلستان) با بیان اینکه این سانحه حدود ساعت ۱۵:۳۰ در محدوده ایستگاه یامپی از توابع شهرستان مرزی آق قلا در استان گلستان رخ داد، افزود: این قطار ۷۰ نفر مسافر داشت که همه مسافران در سلامت کامل هستند و آسیبی به هیچ یک از آنان وارد نشده است.

وی با اشاره به باز شدن پیچ‌های ریل و سرقت تراورس درباره علت حادثه، توضیح داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دلیل خروج قطار از ریل شل شدن پیچ‌های خط بوده است. گزارش باز شدن پیچ‌های ریل راه‌آهن به نیروی انتظامی داده می‌شود تا دلایل آن بررسی شود.

قربانی ادامه داد: پس از بروز حادثه بلافاصله نیروهای راه‌آهن در محل حاضر شدند و مسافران با آژانس مسافری از طریق جاده با هزینه راه‌آهن به مقصد اعزام شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطار نیز آسیب جدی ندیده و واژگون هم نشده است، افزود: در حال حاضر تیم فنی مشغول ترمیم آن هستند و تا چند ساعت آینده با برگشت قطار روی خط سرویس قطار گرگان-اینچه برون فعال خواهد شد.

اخبار اجتماعی - نسیم

 


ویدیو مرتبط :
خارج شدن قطار گرگان اینچه برون از ریل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت حادثه قطار تهران ـ مشهد اعلام شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,علت حادثه قطار تهران و مشهد

 

اخبار اجتماعی - علت حادثه قطار تهران ـ مشهد اعلام شد

چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد اعلام کرد.

به گزارش مهر، محسن پورسید آقایی، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.

وی همچنین گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل راه آهن شمالشرق، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی این ناحیه برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.

پورسید آقایی همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شمالشرق شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا نیز موافقت شد.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد، افزود: بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم، لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.

سانحه قطار تهران- مشهد، در ایستگاه امروان دامغان یک نفر کشته و 31 نفر مجروح در بر داشت.
اخبار اجتماعی - مهر