اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان یک عضو القاعده را اعدام کرد


وزارت کشور عربستان اعلام کرد یک عضو گروهک تروریستی القاعده را که یک مأمور امنیتی عربستانی را به قتل رسانده بود؛ اعدام کرده است.

خبرگزاری فارس: وزارت کشور عربستان اعلام کرد حکم اعدام «فهد بن بکر بن محمد هوساوی» اهل نیجریه را به اتهام قتل یک مأمور امنیتی اجرا کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد این حکم روز یکشنبه (امروز) اجرا شده است.

بر اساس این خبر هوساوی که به اتهام عضویت در گروهک تروریستی القاعده در زندان به سر می‌برده قصد فرار از زندان داشته و در حین اجرای عملیات «عبدالغنی الثبیتی» مأمور امنیتی عربستانی را به قتل رسانده و یک مأمور امنیتی دیگر را زخمی کرده بود.


ویدیو مرتبط :
اعدام 2 عربستانی توسط القاعده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران 8 عضو القاعده را تحویل عربستان داد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحویل اعضای القاعده به عربستان

 

اخبار سیاست خارجی - ایران 8 عضو القاعده را تحویل عربستان داد

در میان این افراد، یکی از سران مهم القاعده به نام "صالح القرعاوی" نیز حضور دارد. علاوه بر وی هفت نفر دیگر از اعضای القاعده که در ایران بودند تحویل مقامات ریاض شدند.

 

 


یک روزنامه سعودی نوشت: عریستان سعودی 8 عضو القاعده را از ایران تحویل گرفت.

به گزارش عصرایران، روزنامه الوطن چاپ ریاض با ذکر این خبر نوشت: این اعضای القاعده، شهروند عربستان سعودی هستند.

قبل از این مقامات سعودی نام آنها را به عنوان افراد تحت تعقیب اعلام کرده بودند اما به تازگی وضعیت آنها به افراد بازداشت شده تغییر کرد.

هنوز هیچ مقام ایرانی این خبر را تایید نکرده است. تهران قبل از این بارها حضور اعضای القاعده در خاک خود را تکذیب کرده بود.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن هم به نقل از خبرنگار خود در ریاض نوشت: ایران در اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود، شهروندان سعودی عضو القاعده را تحویل عربستان داده است.

در میان این افراد، یکی از سران مهم القاعده به نام "صالح القرعاوی" نیز حضور دارد. علاوه بر وی هفت نفر دیگر از اعضای القاعده که در ایران بودند تحویل مقامات ریاض شدند.

منابع آگاه در عربستان سعودی می گویند: همین اقدام باعث شد دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در نیویورک در فضای مثبت برگزار شود.

شماری از منابع آگاه در عربستان سعودی نیز گفته اند که دیدار وزیر خارجه این کشور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نیویورک در سطح تماس مستقیم میان دو کشور برای آشنایی با مواضع و نظر دولت ایران در برابر حوادث و بحران های منطقه و راه های حل آنها و تشریح مواضع عربستان سعودی، مهم و مفید می دانند.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران