اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان؛ پرچمدار هزینه نظامی در جهان


یک پایگاه خبری تحلیلی در گزارشی تاکید کرده که از منظر میزان درآمد سرانه به هزینه‌های نظامی در جهان، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا در صدر لیست قرار دارند.

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری تحلیلی در گزارشی تاکید کرده که از منظر میزان درآمد سرانه به هزینه‌های نظامی در جهان، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا در صدر لیست قرار دارند.

در ادامه انتشار خبرها درباره صرف هزینه‌های هنگفت نظامی در جهان، یک پایگاه خبری تحلیلی غربی لیستی از کشورهایی که بیشترین میزان مخارج نظامی در جهان را می‌کنند، ارائه داد.

در حالی که خاورمیانه از یک سو درگیر سیاست‌های مداخله‌جویانه و نظامی آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است و از سوی دیگر از مشکل ناامنی و تروریسم رنج می‌برد، یک پایگاه خبری تحلیلی غربی گزارشی از کشورهایی که بیشترین بودجه برای مخارج نظامی صرف می‌کنند، منتشر و به نام این سه اشاره کرد.

نکته جالب توجه در گزارشی که پایگاه خبری تحلیلی «اینترنشنال اسپکتیتر» (International Spectator) منتشر کرده، آن است که بیشترین هزینه‌ نظامی در جهان بر حسب میزان درآمد سرانه به ترتیب از آن عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

پس از این سه، انگلیس،‌ روسیه، فرانسه و چین در رده‌های بعدی لیست کشورهایی هستند که بر حسب میزان درآمد سرانه، هزینه‌های نظامی بیشتری در جهان صرف کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
قدرت نظامی عربستان 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه های نظامی جهان به 1.7 هزار میلیارد دلار رسید



 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,بودجه نظامی بزرگ جهان

آمریکا، چین و عربستان سعودی، 3 بودجه نظامی بزرگ جهان

هزینه های نظامی جهان به 1.7 هزار میلیارد دلار رسید

بودجه نظامی سال 2015 عربستان در مقایسه با بودجه نظامی این کشور در سال 2006 دو برابر شده است.

موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) در تازه ترین گزارش خود که روز سه شنبه منتشر شده است، از افزایش یک درصدی هزینه های نظامی جهان در سال 2015 در مقایسه با سال 2014 خبر داد.هزینه های نظامی جهان به 1.7 تریلیون دلار رسید

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش جدید موسسه صلح استکهلم آمده است هزینه های نظامی جهان برای نخستین بار در طی سال های اخیر در سال 2015 به مدد عواملی چون جنگ با داعش و بحران های خاورمیانه و تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن به میزان 1 درصد در مقایسه با سال 2014 افزایش یافته و به 1.7 تریلیون دلار رسیده است.

در این گزارش در تشریح علل افزایش هزینه های نظامی جهان به موضوعاتی چون توسعه طلبی های نظامی چین در دریای جنوبی چین و الحاق شبه جزیره کریمه از سوی روسیه به قلمروی این کشور و حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین به عنوان دیگر علل افزایش هزینه های نظامی جهان در سال 2015 اشاره شده است.

بنا بر این گزارش برای کارخانه های سازنده تجهیزات نظامی جهان حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه و حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به مواضع گروه انصار الله در یمن، به معنای فروش بیش از پیش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی است.

در این گزارش آمده است ایالات تحده آمریکا در سال 2015 با بودجه نظامی 596 میلیارد دلاری و چین با 215 میلیاد دلار در جایگاه نخست و دوم بیشترین بودجه نظامی جهان قرار گرفته اند و پس از این دو کشور عربستان سعودی با 87.2 میلیارد دلار بودجه نظامی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بودجه نظامی سال 2015 عربستان در مقایسه با بودجه نظامی این کشور در سال 2006 دو برابر شده است.

همچنین بر اساس گزارش موسسه مطالعات صلح بین المللی استکهلم برای نخستین بار از سال 2011 بودجه نظامی جهان در سال 2015 شاهد رشد بوده است.

در این گزارش آمده است دولت عراق نیز در سال 2015 بودجه نظامی معادل 13.1 میلیارد دلار داشته است و بودجه نظامی این کشور در سال 2015 در مقایسه با بودجه نظامی این کشور در سال 2005 – سال آغاز بازسازی ارتش عراق – 5 برابر رشد داشته است.

در گزارش موسسه مطالعات صلح استکهلم به تلفات غیر نظامی حملات یک سال گذشته عربستان سعودی و امارات به یمن و استفاده این کشورها از جنگ افزارهای تولید آمریکا علیه غیر نظامیان یمنی به عنوان یک چالش جدی حقوق بشری دولت ایالات متحده آمریکا در زمینه فروش بیشتر تجهیزات نظامی به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه اشاره شده است.

موسسه صلح استکهلم پیش بینی کرده است با تدوام بحران های خاورمیانه از جمله با ادامه جنگ در یمن و جنگ علیه داعش بازار خرید تجهیزات نظامی در سال 2016 نیز به داغی سال 2015 باشد.


اخبار  بین الملل -  عصر ایران