اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل تجاوز به زنان: اعدامم کنید


مردی که با عنوان جعلی مامور پست و مامور اداره برق وارد خانه‌ها می‌شد و زنان را مورد آزار قرار می‌داد سرانجام بعد از مدت‌ها سکوت به جرایمش اعتراف کرد.

روزنامه شرق: مردی که با عنوان جعلی مامور پست و مامور اداره برق وارد خانه‌ها می‌شد و زنان را مورد آزار قرار می‌داد سرانجام بعد از مدت‌ها سکوت به جرایمش اعتراف کرد.

این متهم 30‌ساله که «ایمان - الف» نام دارد، در پی شکایت چندین زن که مورد تعرض قرار گرفته بودند دستگیر شد و ابتدا 20‌ نفر از قربانیان او را شناسایی کردند اما ایمان مدعی بود بی‌گناه است و او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند. این مرد سرانجام روز شنبه به جرایمش اقرار کرد.

 این در حالی است که انتشار تصویر او در روزنامه‌ها باعث شد تعدادی دیگر از طعمه‌های وی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام شکایت کنند.  

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: «با توجه به اطلاع‌رسانی انجام‌شده توسط رسانه‌ها و پس از انتشار تصویر متهم، تعداد دیگری از شکات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه کردند و در مواجهه حضوری متهم را مورد شناسایی قرار دادند به همین دلیل مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم بار دیگر صادر شده است.»  

سرهنگ حاجی‌زاده ادامه داد: «از دیگر شکات احتمالی پرونده مجددا درخواست و دعوت می‌شود تا برای طرح شکایت خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند یا با شماره تماس 51055516 تماس بگیرند.»

در همین حال ایمان در گفت‌وگویی کوتاه درباره جرایمش توضیح داده است. متهم درباره انگیزه خود از این اقدامات سکوت می‌کند و به برخی سوالات پاسخی نمی‌دهد.

 به چه اتهامی دستگیر شده‌ای؟

آزار و اذیت زنان.

این اتهام خود را قبول داری؟

- بله.

پس چرا در اظهارات اولیه خود منکر ارتکاب هرگونه جرم شده بودی؟

 (متهم به این سوال جواب نمی‌دهد و بعد از تکرار سوال می‌گوید:) صبح روزهایی که این کارها را می‌کردم، شیشه می‌کشیدم.

چندوقت است که شیشه مصرف می‌کنی؟

 دوسال.

متاهل هستی؟

دو همسر و دو فرزند دارم. یک دختر 10‌ساله و یک پسر هفت‌ساله.

چند وقت است که ازدواج کرده‌ای؟

با همسر اولم حدود 10سال و با همسر دومم حدودا پنج‌سال است که ازدواج کرده‌ام اما هر دو فرزندم را از همسر اول خود دارم.

خانواده‌ات از اعتیاد تو به شیشه اطلاع داشتند؟

خیر.

چرا از آنها هیچ کمکی برای ترک شیشه نگرفتی؟

(بدون پاسخ)

چطور به شیشه معتاد شدی؟

 به‌واسطه دوستانم به شیشه اعتیاد پیدا کردم.

تا به حال چندین‌بار با شکات پرونده مواجهه حضوری داشته‌ای. بار اول در همان شب دستگیری بود که گفتی شکات پرونده دروغ می‌گویند. بار دوم هم مدعی شدی تو را با فرد دیگری اشتباه گرفته‌اند و بار سوم با وجود آنکه اصرار بر بی‌گناهی نداشتی، اما گفتی ماجرا آنگونه که شکات می‌گویند نبود. چطور شد که سرانجام اعتراف کردی؟

مدتی که از زمان بازداشت من در پلیس آگاهی گذشت و اثر مواد (شیشه) در مغزم کمتر شد، متوجه شدم که چه عملی انجام داده‌ام. حالا قبول دارم که تمامی این کارها توسط من انجام شده است.

حالا چه حرفی با شکات داری؟

 از شکایت خودشان کوتاه نیایند.

چرا چنین درخواستی داری؟

 چون اگر من هم جای آنها بودم فقط درخواست اعدام می‌کردم.

چه حرفی به همسران خود داری؟

( بدون پاسخ)

هنوز درباره انگیزه واقعی‌ات چیزی نگفته‌ای. واقعا چرا این کارها را می‌کردی؟

وقتی شیشه مصرف می‌کردم، همه‌چیز به صورت یک پرده در ذهنم نقش می‌بست.

مگر چقدر شیشه مصرف می‌کردی؟

خیلی زیاد.

پس با این توجیه، تمام معتادان به شیشه باید کارهایی را انجام بدهند که تو می‌کردی؟

( بدون پاسخ)

واقعا فکر می‌کنی اعتیاد به شیشه پاسخ قانع‌کننده‌ای است؟

بدون پاسخ.

هزینه مواد خودت را چگونه تامین می‌کردی؟

قبلا در کار ساختمانی فعالیت داشتم اما زمانی که به شیشه اعتیاد پیدا کردم دیگر کار خود را رها کردم و از جیب می‌خوردم.

هنوز هم پاسخ درستی برای انگیزه واقعی خود نداده‌ای؟

(بدون پاسخ)

آیا با خانواده‌ات مشکل داشتی؟

خیر.


ویدیو مرتبط :
دامن کوتاه ، عامل تجاوز و خشونت علیه زنان اروپایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام عامل تجاوز به زنان خانه‌دار در ملاء‌عام



اعدام عامل تجاوز به زنان خانه‌دار در ملاء‌عام

مردجوانی که به عنوان مامور شهرداری وارد خانه‌ها می‌شد و زنان جوان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد در پی تایید دیوان‌عالی کشور در ملاءعام اعدام می‌شود.

اعتدال:زنی چهار سال قبل به ماموران پلیس شهریار خبر داد: «مردی که خود را مامور شهرداری معرفی کرده بود، برای متر کردن وارد خانه من شد و بعد مرا مورد آزار جنسی قرار داد. او یک سلاح هم داشت. آنقدر ترسیدم که نتوانستم در برابرش مقاومت کنم.» در حالی‌که این پرونده در نیروی انتظامی به جریان افتاده بود، شکایت مشابه دیگری در همان منطقه به دست ماموران رسید.

 

او گفت: وقتی مرد جوان زنگ در را زد، گفت مامور شهرداری است و از من خواست شوهرم را صدا بزنم، گفتم کسی در خانه نیست. آن مرد گفت برای متراژ خانه آمده است من هم در را باز کردم. او ناگهان به من حمله کرد و گفت اگر صدایی از خودت در بیاوری که همسایه‌ها متوجه شوند، می‌کشمت من هم سکوت کردم. او وارد خانه شد، من را مورد آزار قرارداد و هرچه‌ پول و طلا داشتم سرقت کرد.

 

چند شکایت مشابه دیگر هم برای ماموران ارسال شد تا اینکه در آخرین شکایت یکی از زنان ادعا کرد، خودرو مرد متجاوز را دیده و توانسته است دو شماره آخر آن را حفظ کند. او گفت: «وقتی آن مرد خواست به من تجاوز کند، من فریاد زدم و کمک خواستم او از ترس اینکه همسایه‌ها بیایند، فرار کرد و من فقط توانستم دو شماره آخر ماشینش را حفظ کنم. خودرو او پژو 206 سفید رنگ بود.»

 

ماموران با به دست آمدن این سرنخ موفق شدند، صاحب پژو را شناسایی کنند، اما او ادعا کرد زمان‌هایی که این زنان گفته‌اند جرم انجام شده او سرکار بوده و اصلا شاکیان را نمی‌شناسد. وقتی زنان با این مرد روبه‌رو شدند آنها نیز تایید کردند فرد متجاوز او نبوده است. این در حالی بود که مرد جوان گفت: «در روزهایی که این زنان مدعی هستند که مورد تجاوز قرار گرفتند، ماشین دست برادرم بود. او تازه از زندان آزاد شده و برای اینکه بیکار نباشد و جرمی مرتکب نشود، هربار که از من خواست ماشین را به او بدهم، قبول کردم.»

 

پلیس «امیر» برادر صاحب پژو را بازداشت کرد. این مرد به تجاوز به زنان اعتراف نکرد و گفت آنها را نمی‌شناسد اما وقتی ماموران او را در میان چند مجرم و از پشت شیشه به شاکیان نشان داد همه شاکیان امیر را شناسایی کردند. بالاخره بعد از چندین جلسه بازجویی مرد جوان لب به اعتراف گشود و گفت قبل از هرکاری خانه زنان جوان را تحت نظر می‌گرفت و بعد مرتکب جرم می‌شد. او گفت: «چند روز قبل از اینکه به سراغ زن مورد نظرم بروم خانه را تحت نظر می‌گرفتم و متوجه می‌شدم چه زمانی زن جوان در منزل تنهاست و وقتی از ساعات تنهایی طعمه‌ام مطمئن می‌شدم خودم را مامور شهرداری معرفی می‌کردم و وارد خانه می‌شدم. بعد هم زنان جوان را مورد تجاوز قرار می‌دادم و با به دست آوردن شماره آنها از این زنان اخاذی می‌کردم ضمن اینکه هنگام حضور در خانه‌شان هرچه داشتند سرقت می‌کردم.»این مرد اعتراف کرد، پنج زن را به این شیوه مورد آزار قرار داده است.

 

از آنجایی که مطابق قانون دادگاه کیفری‌استان تهران باید به طور مستقیم وارد این پرونده می‌شد، بازجویی‌ و محاکمه امیر در شعبه 75 این دادگاه آغاز شد. متهم که در مراحل بازجویی در مقابل پنج قاضی اعتراف کرده بود که پنج زن را مورد آزار قرار داده است در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد هرچه گفته دروغ بوده و تحت فشار چنین اعترافاتی کرده است. این مرد که سوابق متعدد زندان دارد، در دفاع از خود گفت: «من فقط رابطه با دو زن را قبول دارم آنها هم خودشان راضی بودند و ما با هم به صورت تلفنی در ارتباط بودیم.»

 

با این حال انکار متهم فایده‌ای نداشت و هیات قضات شعبه 75 دادگاه کیفری‌استان تهران که ریاست آن را قاضی معتمدی برعهده داشت، متهم را به اعدام محکوم کردند. رای صادره مورد اعتراض متهم و وکیلش قرار گرفت و در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت اما اعتراض او فایده‌ای نداشت و رای صادره مورد تایید قرار گرفت. با تایید دیوان شعبه اجرای احکام پرونده با حکم اعدام در ملاء‌عام در اختیار واحد اجرای احکام دادسرای جنایی قرار گرفت و این حکم پس از طی کردن مرحله استیذان به اجرا درمی‌آید./اعتدال

منبع:  شرق