اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: نگران تحریم های جدید کنگره آمریکا نیستیم



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,توافق ژنو

 

اخبار سیاست خارجی - نگران تحریم های جدید کنگره آمریکا نیستیم/می توان در مدت 6 ماه به توافق دست یافت

وزیر خارجه ایران از امکان دستیابی ایران و کشورهای 1+5 به توافق هسته ای در صورت وجود حسن نیت در عرض 6 ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "محمد جواد ظریف" گفت اگر طرفین مذاکره کننده در پرونده هسته ای ایران حسن نیت داشته باشند امکان دستیابی آنها به یک توافق هسته ای نهایی طی 6 ماه وجود دارد.

وی امروز دوشنبه طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آلمان تاکید کرد ایران در مورد تلاش کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید نگرانی ندارد زیرا اوباما قول داده آن را وتو کند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 افزود: در صورت وجود حسن نیت می توانیم در مدت 6 ماه به یک توافق دست یابیم.

وی تصریح کرد: ایران هیچگاه اقدام نظامی علیه کسی انجام نخواهد داد.

بر این اساس ظریف پس از دیدار با "جان کری" همتای آمریکایی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و گفتگو در مورد روند مذاکرات هسته ای به برلین رفت.

گفتنی است مذاکرات هسته ای ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان که پیشتر به یک توافق مقدماتی منجر شده، در 18 فوریه (29 بهمن) ادامه می یابد.
اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
کنگره آمریکا: تحریم ها باید افزایش پیدا کند 11/9/93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا



"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی برای تشدید تحریم های ایران هستند که صادرات همه کالاهای خارجی به ایران را ممنوع خواهد کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه در کنگره آمریکا گزارش داده  است که دو سناتور جمهوری خواه و دمکرات ِ فعال در تهیه این طرح، خواهان "تحریم کامل ایران" هستند.

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند./انتخاب