اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف ضیافت شام اشتون را لغو کرد


دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به دیدارهای خارج از دستور و هماهنگ نشده کاترین اشون در سفرش به تهران شام کاری‌اش با وی در وین را لغو کرد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به دیدارهای خارج از دستور و هماهنگ نشده کاترین اشون در سفرش به تهران شام کاری‌اش با وی در وین را لغو کرد.

به روال گذشته رییسان هیات‌های ایران و 1+5 پیش از آغاز مذاکرات در هر دور، با یکدیگر در یک ضیافت شام یا نهار برنامه‌های کاری را مرور می‌کنند، اما در این دور از مذاکرات که از فردا در وین برگزار خواهد شد، ظریف در اعتراض به رفتار غیردیپلماتیک کاترین اشتون در سفر به تهران شام کاری را لغو کرد.

کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر اخیرش به تهران هم‌زمان با روز جهانی زن در دیداری خارج از برنامه از پیش تعیین شده و بدون اطلاع ایران در سفارت اتریش با تعدادی از فعالان زن و مادر ستار بهشتی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت، معاون اشتون قرار است برنامه‌های کاری نشست وین را مرور کنند. این دیدار با هدف هماهنگی مذاکرات روز سه‌شنبه و جمع‌بندی دستورکار انجام می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
روایت ظریف از فتوایی که برای اشتون توضیح داد+ فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو ضیافت شام ظریف و اشتون در پی برخی دیدارهای وی در تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - لغو ضیافت شام ظریف و اشتون در پی برخی دیدارهای وی در تهران

گفته می شود قرار است سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اروپا امشب برای تعیین چارچوب مذاکرات ایران و 1+5 در وین دیدار می کنند.

در پی برخی دیدارهای هماهنگ نشده کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی فعالان زن در تهران برخلاف دورهای قبلی مذاکرات ایران و 1+5 بین مسئولان دو هیات ضیافت شام برگزار نخواهد شد.

به گزارش مهر، شنیده شده است در پی برخی دیدارها اشتون با فعالان زن در جریان سفر به تهران و ادعای وی مبنی بر اطلاع وزارت خارجه ایران از این دیدار ها، برنامه ملاقات ظریف و اشتون که مطابق روال مذاکرات گذشته ایران و 1+5 در آغاز گفتگوها برقرار می شد در این دور چنین برنامه ای در دستور کار هیئت ایرانی نیست.

بر این اساس گفته می شود قرار است سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اروپا امشب برای تعیین چارچوب مذاکرات ایران و 1+5 در وین دیدار می کنند.

دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 از فردا به مدت دو روز در وین اتریش برگزار می شود. 

اخبار سیاست خارجی - مهر