اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: تا جایی که لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: معتقدیم نباید مذاکرات تمدید شود،اما ما تا جاییکه می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم.

وزیران خارجه ایران و چین صبح روز دوشنبه در هتل کوبورگ در حالی دیدار کردند که مذاکرات به هفدهمین روز خود وارد شده است و هم چنان نیز ادامه دارد.

سید عباس عراقچی صبح روز دوشنبه در حالی که بسیاری از خبرنگاران ایرانی و خارجی روز گذشته از پایان مذاکرات در امروز خبر می دادند اعلام کرد که نمی‌تواند قول دهد امشب و فردا شب مذاکرات پایان یابد.

مذاکرات در روزهای گذشته به طور فشرده و اغلب تا بامداد روز بعد ادامه داشته است ولی هنوز برخی مسایل مهم باقی مانده است و به گفته عراقچی تا این مسایل حل نشود نمی توان گفت که به توافق رسیده ایم. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چگونه با فالوور فیک ادامه دهیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: غنی‌سازی 20 درصد را ادامه می دهیم


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران به غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم برای تقویت رآکتور تحقیقاتی هسته‌یی خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران به غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم برای تقویت رآکتور تحقیقاتی هسته‌یی خود ادامه خواهد داد.

 محمدجواد ظریف در سفر خود پیش از ترک آفریقای جنوبی، روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری این اظهارات را در واکنش به اخباری درباره توقف غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم ایران بیان کرد.

به گزارش شبکه خبری پرس.تی.وی، وزیر امور خارجه ایران افزود که برنامه این کشور برای غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام خواهد شد.

ظریف همچنین گفت که ایران با «حسن نیت» و «با عزم و اراده برای رسیدن به تفاهم و با امید رسیدن به تفاهم در مراحل اولیه» به گفت‌وگوهای هسته‌یی با کشورهای عضو گروه 1+5 ادامه خواهد داد.

وی این سخنان را در حالی بیان می‌کرد که دومین روز گفت‌وگوها بین هیأت‌های کارشناسی ایران و اعضای 1+5 در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

سرپرستی هیأت کارشناسان ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه بر عهده داشت و ریاست تیم کارشناسی گروه 1+5 نیز بر عهده استفان کلمنت، دستیار کاترین اشتون بود.

عباس عراقچی، معاون امور بین‌المللی و حقوقی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه گفت که کارشناسانی از وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی ایران با کارشناسان گروه 1+5 در وین گفت‌وگو می‌کنند.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به علاوه آلمان 23 و 24 مهر (15 و 16 اکتبر) مذاکرات دو روزه‌ای را بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران در ژنو سوئیس برگزار کردند.

دو طرف توافق کردند که هیأت‌های کارشناسی پیش از برگزاری مذاکراتی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) بار دیگر بین ایران و گروه 1+5 در شهر ژنو برگزار شود، با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

گفت‌وگوهای دو روزه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز سه‌شنبه به پایان رسید و دو طرف این گفت‌وگوها را «بسیار سازنده» توصیف کردند.

دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است 20 آبان در تهران برگزار شود.