اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظرف دوماه تمامی کدهای استانی حذف می شود



حذف کدهای استانی,پروژه هم کد سازی,افزایش تعرفه پالس

ظرف دوماه تمامی کدهای استانی حذف می شود

درخواستی برای تامین اعتبار این پروژه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده شده و آنها نیز پیشنهاداتی برای شرکت مخابرات داشته اند که در صورت نهایی شدن پروژه ادامه پیدا می کند.

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده در صورت تامین اعتبار لازم پروژه حذف کدهای استانی ظرف مدت زمان دو ماه به پایان می رسد.

زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت مخابران ایران همچنان منتظر تامین اعتبار پروژه هم کد سازی.

وی گفت: درخواستی برای تامین اعتبار این پروژه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده شده و آنها نیز پیشنهاداتی برای شرکت مخابرات داشته اند که در صورت نهایی شدن پروژه ادامه پیدا می کند.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه را حداکثر ظرف مدت دو ماه در تمام کشور اجرایی می کنیم.

گفتنی است پیش از این کد استانی سه استان البرز تهران و قم حذف و تمام شماره تلفن های این سه استان هشت رقمی شدند که اعتبار لازم برای این پروژه با افزایش تعرفه پالس از 51 ریال به 58 ریال تامین شده است./باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش حذف کدهای بلااستفاده درسایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استانی شدن حذف یارانه‌ها، یک پیشنهاد مبهم دیگر در روزهای سرگردانی



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

رئیس‌جمهور روحانی در جریان سفر به استان اصفهان بر موقتی بودن پرداخت نقدی یارانه‌ها تأکید کرد. هرچند این سخن ‌به معنای تصمیم دولت برای اجرای تکلیف قانونی خود در حذف بخشی از یارانه‌گیران نقدی است، هنوز ساز و کاری منطقی برای این حذف نهایی نشده است. پیشنهاد استانی شدن شناسایی یارانه‌بگیران و حذف عده‌ای دیگر از آخرین پیشنهادات غلطی است که برای این کار مطرح شده است.

به گزارش تابناک، رئیس‌جمهور در جریان آخرین سفر استانی خود، این بار در جمع علما و فضلای استان اصفهان اظهار داشته است: «همه باید بدانند که یارانه نقدی یک دوران موقتی دارد، برای اینکه حامل‌های انرژی به نرخ واقعی خود برسد و کسانی که آسیب‌پذیر هستند، تقویت شوند و امیدواریم کسانی که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند با رونق اقتصادی بتوانند روی پای خود بایستند‌».

سخن رئیس‌جمهور تأکید مجدد بر آن چیزی است که هم به عنوان تکلیفی قانونی بر عهده دولت است و هم به مرور به صورت یک اجبار خود را بر دولت تحمیل خواهد کرد.

از سویی به لحاظ قانونی و بر پایه قانون‌ بودجه سال ۱۳۹۳ دولت یازدهم، باید یارانه نقدی را صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی ـ که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند ـ پرداخت می‌کرد و بر پایه پیش‌بینی‌های نمایندگان مجلس در قالب بودجه سال آینده هم دولت باید این تکلیف را زود‌تر اجرایی کند.

از سوی دیگر، سقوط شدید قیمت نفت در سال جاری و وضعیت خاص اقتصادی کشور، بار سنگین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت یارانه‌های نقدی را بر دوش دولت تحمیل کرده است.

در میان نسخه‌های متنوعی و البته ناقصی که تاکنون برای شناسایی افرادی که باید از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند، یکی هم این است که صرفه‌جویی حاصل از حذف خانوار‌ها در هر استان، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به بنگاه‌های تولیدی‌‌ همان استان به مصرف برسد.

مشکل بزرگ این طرح‌‌ همان چیزی است که به طور خاص مورد اشاره سیدحسین هاشمی، استاندار تهران هم قرار گرفته است؛ «اگر توزیع یارانه‌‌ها بر عهده استان‌ها بود، خیلی به نفع تهران تمام می‌شد‌».

توضیح ساده سخنان آقای استاندار این است که توزیع ثروت در کشور نامتوازن است و اگر روزی دولت یا استانداری‌ها مکانیزم دقیقی برای حذف افراد مرفه از فهرست یارانه‌بگیران داشته باشند و منابع حاصله را در‌‌ همان استان هزینه کنند، بر شدت این عدم توازن در کشور افزوده خواهد شد؛ به عبارت دیگر، تبدیل یارانه‌های حذف شده در هر استان به بودجه عمرانی برای‌‌ همان استان، باعث خواهد شد ‌استان‌هایی که وضعیت اقتصادی بهتری دارند، منابع عمرانی جدیدی‌ داشته باشند تا باز هم توسعه بیشتری بیابند. در مقابل استان‌های محروم که جمعیت مرفه کمتری دارند، منابع چندانی از حذف یارانه‌ها کسب نخواهند کرد، بودجه عمرانی کمتری خواهند داشت و در مسیر توسعه باز هم بیشتر عقب خواهند افتاد.

برای مثال، استاندار تهران از وجود سه‌میلیون‌ نفر از قشرهای پردرآمد در تهران‌ و استاندار آذربایجان نیز از وجود یک ‌میلیون ‌و‌ ۵٠٠ هزار نفر پردرآمد در این استان خبر داده است. با چنین معیاری و ‌‌حساب سرانگشتی، نشان می‌دهد که تعداد افراد مرفه در برخی استان‌های محروم به زحمت به صدهزار نفر می‌رسد؛ بنابراین بودجه به دست آمده برای استان تهران از راه حذف یارانه قشرهای پر درآمد، سی برابر این استان‌های مرزی خواهد بود.

به عبارت دیگر، اجرایی کردن پیشنهاد استانی شدن حذف یارانه‌ها، شکاف در میزان بودجه‌های عمرانی و بیکاری و محرومیت را در استان‌های محروم افزایش می‌دهد، جمعیت را به شهر‌ها و استانهای مرفه‌تر سرازیر خواهد کرد و این چرخه معیوب همچنان ادامه خواهد یافت.

به همین دلیل است که استانی شدن حذف یارانه‌ها، ایده‌ای است که اجرای آن با شرایط اعلام شده، بیش از اینکه مشکلی از مسیر هدفمندی یارانه‌ها را حل کند، بر مشکلات ناشی از عدم توازن اقتصادی در کشور خواهد افزود.
اخبار اقتصادی - تابناک